hi uhm een stomme vraag hoor en ik weet dit is geen normale scripting manier
ik heb een pagina met een upload script
in dit script zitten includes die verwijzen naar een aantal classes en functies
nu wil ik een _GET gebruiken (die netjes in de adresbalk staat)
in die classes / functies gaan gebruiken....
alles dat ik doe werkt niet met betrekking tot _GET
een _POST er heen sturen werkt wel maar dan moet iemand dus eerst steeds op submit drukken om de informatie door te sturen terwijl dit gewoon in de adressbalk staat
nou weet ik dat er iets is zoals globals enz
echter heb ik daar geen verstand van :(
iemand een ideetje?
bedoeling is dus dat ik bv in de functie gewoon $id kan oproepen en dat deze dan ook werkt
hij pakt gewoon de info die staat in UploadHandler.php
[size=xsmall]Toevoeging op 12/08/2019 18:21:23:[/size]
lol hoe ik heb al 1
$upload_handler = new CustomUploadHandler($options);
die bastaat al
1 erbij werkt niet dan krijg ik gelijk error in bestaande options extra info erbij werkt niet
een class schrijven of iets anders in chineese taal kan ik niet
hoe roep ik die class aan ?
ik weet gewoon standaard php maar classes en jquery enzo zelf schrijven dat gaat mij te ver
[size=xsmall]Toevoeging op 12/08/2019 18:36:23:[/size]
ok ik geef het op
ik heb ook die https://github.com/blueimp/jQuery-File-Upload uitgepluist en allemaal extra opties maar samen laten werken gaat blijkbaar niet, tenminste niet voor mij
heel veel mogelijkheden om die options aan te passen maar dan moet ik me database options weghalen :(
uhm gewoon error
upload aborded
dat soort errors waarschijnlijk omdat ik de code in de clas of array of wat dan ook verkeert heb geschreven
alles wat ik daar in die class gevallen doe krijg ik errors omdat ik dus niet weet hoe dat moet
[size=xsmall]Toevoeging op 12/08/2019 18:56:43:[/size]
Unknown error
komt ook soms voorbij
of het werkt gewoon in zijn geheel niet
soms geen error maar het werkt dan ook niet
[size=xsmall]Toevoeging op 12/08/2019 18:59:38:[/size]
ach laat maar ik ga die 5000 regels wel weer maken dan werkt het tenminste, me users worden geiriteerd
so eerst ff kijken of ik nog wat sites kan vinden met kennis mbt tot classes enzo en het aanrpoepen daarvan
want het idee van jullie vind ik wel goed alleen snap ik dat soort code niet
nee niet echt live zit op apparte page maar de bestaande upload werkt dus niet en daarom raken ze geiriteerd
ik ik hou die netwerk ook in de gaten maar daar staat niks nuttigs in wat betrekking heeft met deze problemen
in me oude script heb ik een php script gemaakt die het hele upload deel overlapt
je upload dus de images op normale manier maar ik heb onder dat script een deel die dan de plaatje opvraagt uit de database
omdat het upload script niet weet welke map hij moet openen vanwege die stomme _GET die daar niet werkt
maar het geheel is daardoor heel erg groot geworden
design, apparte delete functie en een maak plaatje main deel
dit alles will ik gewoon maken in het bestaande script maar dat kan alleen als ik info mee kan sturen naar die UploadHandler.php
Maar die heb je juist niet nodig, omdat je in een child-class (extend) wilt werken. Tenzij je na een update graag alles weer wilt uitpluizen op je gemaakte aanpassingen.
De vraag is eerder: Wat werkt er niet aan als je de array meegeeft? Wat gebeurt er?
Als je PHP-script niet goed werkt, zou je in je network tab daar een error moeten zien. (zet foutafhandeling maximaal!)
als ik dan op internet zoek zijn alle aanpassing mbt tot de options in de UploadHandler.php
op dezelfde manier gedaan
maar als ik dan bv
'upload_dir' => ''.$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/server/php/error/',
'upload_url' => ''.$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/server/php/error/'
toevoeg
dan krijg ik als ik upload File upload aborted
echter heb ik het nu wel zover dat hij de files laat zien in die map
maar nu moet ik nogsteeds die _GET daarin krijgen die ik niet op deze file kan krijgen
[size=xsmall]Toevoeging op 12/08/2019 20:03:41:[/size]
Lukt het extraheren van de informatie uit de URL nu?
Als dit al voor problemen zorgt zou je dat eerst moeten oplossen en dan pas verder gaan met de rest.
Heb je deze informatie succesvol gevoerd aan de uploadfunctionaliteit?
Heb je gecontroleerd of de directories waar je dingen wilt uploaden kloppen?
Heb je gecontroleerd of de directories bestaan?
Heb je gecontroleerd of de directories schrijfbaar zijn?
Welke precieze foutmeldingen krijg je bij welke handeling in welke stap van het proces?
Heb je bekeken wat deze foutmelding betekent (en deze begrepen) en ben je nagegaan wat hiervan de oorzaak is?
Heeft de uploadfunctionaliteit mogelijk een debug- of verbose-modus voor het melden van allerlei/extra fouten?
Volgens mij is dit weer een gevalletje "wil alles tegelijkertijd doen en vervolgens lukt er niets". Ga hier gewoon eens rustig stap voor stap door heen. Ik heb dit nou al twee pagina's aangekeken maar ik kan geen enkele structuur bekennen in de aanpak...