Tjonge jonge jonge...

Moet me nog flink inlezen, zo te zien.

Kom van een hoster die cPanel gebruikte en ben nu (Xenat is overgenomen door goedkopewebhost) aan de bedelstaf met DirectAdmin (DA), dat is een middeleeuws adminpanel, vergeleken met cPanel althans.

Mijn nieuwe webhoster heeft mij, net als dat dat hier aan de orde is, geadviseerd om te updaten naar (minimaal) 7.2. Mijn website en gekoppelde forum draaien op 5.6.

In DA kun je dit gemakkelijk aanpassen, hierna ging alles op zwart! Support heeft een kleine aanpassing in de code geschreven en toen leek alles in orde. Maar nu slaat m'n forum (phpBB 3.0.14) op hol.

Helaas ben ik een redelijke leek op dit gebied terwijl ik mijn website en mijn forum wel dagelijks nodig heb.

Omdat DA nauwelijks mogelijkheden biedt heb ik via https://installatron.com/owncloud geprobeerd om owncloud te installeren. Dat lukt niet maar ik kreeg wel direct een fatale foutmelding:

"There was an uncatched exception: Access denied for user '***_wb1'@'localhost' (using password: YES) in line (51) of (/framework/class.database.php)"

Na php 5.6 komt 7.0 t/m 7.3 en die geven allemaal problemen. Wat is dat toch vervelend, tot vandaag nooit noemenswaardige problemen gehad en nu is mijn website gemigreerd bij een nieuwe hoster en de problemen stapelen zich op en ik moet (kennelijk) in de php-universiteit duiken.

Ik heb wel eens een paar dingen gedaan met php (FileZilla) maar weet er onvoldoende van om dit soort dingen te tackelen. Ben benieuwd of jullie mij op weg kunnen duwen?

[size=xsmall]Toevoeging op 18/08/2019 00:04:43:[/size]

Als ik de php naar 7.2 zet dan geeft mijn forum, na het plaatsen van een reactie de volgende melding:

[Uw bericht bevat te weinig tekens.]

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 696: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead

Misschien is hier iets aan te doen?
Ik weet niet welke .htaccess ik daarvoor moet hebben, de .htaccess in Public_HTML geeft de volgende opbrengst:

RewriteCond %{HTTPS} off
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/[0-9]+\..+\.cpaneldcv$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/\.well-known/pki-validation/[A-F0-9]{32}\.txt(?:\Comodo\DCV)?$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/\.well-known/acme-challenge/.+$
RewriteRule ^(.*) https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L] 
Zet die waardes daar bovenaan.
Deze waardes?

php_value max_execution_time 30
php_value memory_limit 128M 

En jouw script voor info zegt:

max_execution_time	180	180
Ik denk dat je even de memory_limit op 256M moet zetten, en de max-execution_time op 180 moet laten.
En probeer dan opnieuw.
Moet ik die regels bovenaan de .htaccess zetten die in de public_html staat?

Verder tipt phpBB nog het volgende, de vraag is of ik daar iets mee kan of hoe dat werkt.

Update the database:
Tip

For large boards, you may wish to update via the command line instead of using a web browser. From your board's root, execute the following command: php ./bin/phpbbcli.php db:migrate --safe-mode
Ja!
Dat kan ook, via de CLI als je hosting dat ondersteunt.
Laat weten of de installer de upgrade nu wel uitvoert met de opgehoogde limieten. Anders moet het probleem ergens anders zitten.
Geen idee of ze dat ondersteunen, zie er zo in DA niets van terug.

De nieuwe waardes zijn:

max_execution_time: 180
memory_limit: 256M

Kan het te maken hebben met dat je ingelogd moet zijn op het forum? Dat is nu op zwart omdat ik mijn nieuwe instellingen nog niet naar de db kan uploaden.

De updater geeft nog steeds de limit-melding
Hoe ziet je config van phpBB 3.2 eruit?

Bij Site Summary in Direct Admin staat dan iets als:
Shell Access (ssh): ON, als het aan staat.
Die is er (nog) niet want ik mag de oude niet verwijderen.

<?php
// phpBB 3.0.x auto-generated configuration file
// Do not change anything in this file!
$dbms = 'mysqli';
$dbhost = 'localhost';
$dbport = '';
$dbname = '***_bb3';
$dbuser = '***_bb3';
$dbpasswd = 'wachtwoord;
$table_prefix = 'bb_';
$acm_type = 'file';
$load_extensions = '';

@define('PHPBB_INSTALLED', true);
// @define('DEBUG', true);
// @define('DEBUG_EXTRA', true);

Als ik zoek op Google naar die foutmelding zoek, kom ik een hoop topic tegen.

Welke PHP versie draai je precies?
Hopelijk geen PHP 7.3, want daar werkt phpBB nog niet op.

Reageren