Ik wou gewoon weten wat jullie ervan vinden.

Firefox of Internet Explorer?

Zelf vindt ik Firefox, ten eerste al
als webmaster gezien, dat Firefox zich
al aan de nieuwste webstandaarden houdt.

Ten tweede wordt Firefox up-to-date gehouden

en zo kan ik nog wel even doorgaan!
Toch een keer overgaan op Apple...(?) ^^
nee geen zin in :) heb een beetje een hekel aan MAC :) maar het ziet er erg leuk uit maar nee niet om er heel de dag mee te werken. (dat doen die pixel fuckers maar)
Marien schreef op 20.10.2005 15:04
nee geen zin in :) heb een beetje een hekel aan MAC :) maar het ziet er erg leuk uit maar nee niet om er heel de dag mee te werken. (dat doen die pixel fuckers maar)

MacOsX is een verademing, maar je moet het wel de tijd gunnen om het tot je in te laten werken. Als ik het geld over zou hebben dan had ik er nu 2 staan, één voor mijzelf (ibook, dan ruil ik mijn centrino in!) en één simpele (+- 400mhz geval) voor mijn safari-screenshot project.
Mac is erg simpel, en het is simpeler om te leren dan microsoft, want de instellingen kan je veel makkelijker naar voren halen, en ten tweede die nieuwe mac bakken zijn veel en veel sneller dan een windows bak.
Mijn msn word nu standaard in ff geopend :P Thanks...

Miss zal dat het ook wel zijn arjan maarja, ik moet nu eenmaal voor school en werk windows gebruiken dus zit ik er wel aan vast (systeembeheer) ik heb nog nooit een netwerk zien draaien op MacOsX Server zien draaien :P
Pfew, wat een gezeur zeg. Ik gebruik zelf firefox omdat ik het wat fijner vind werken. Ik ben dan ook een nerd die een goede tijd achter zijn computer zit en snel weet waar hij moet wezen. Dan zijn tabbladen en een paar plugins die firefox bied erg aardig. zoekfuncties en dergelijke zijn ook goed. Dit is een aardig alternatief voor wie ie wat simpel vindt. Dus firefox is wat fijner voor mij.

Maar ik weet genoeg mensen in mijn omgeving die niet zoveel achter de computer zitten en niet zo snel werken als ik. Deze zijn gewoon langzamer en hebben minder snel door hoe dingen werken, daar zijn tabbladen soms alleen maar verwarrend.

Wat mij betreft heeft iedereen voor een bepaald moment een gereedschap wat hij fijn vind werken. IE vind ik zeker geen slecht gereedschap. Ik vind geen van beiden perfect, en de utopie van de standaard kan je als websontwerper misschien gewoon beter uit je hoofd zetten, en gewoon maken voor de browsers waar het nodig voor is. Als je de laatste technieken wilt gebruiken zit je zowiezo met het probleem dat een hoop mensen nog met verouderde software zitten en je site niet kunnen bekijken.

Ik vind dat microsoft met ie een aardig stukje software meeleverd om het web op te kunnen en wil je wat meer neem je firefox of welke smaak browser je dan ook wilt, maar er is wat mij betreft geen 'beste' langste, hardste. Het gaat erom wat je dr mee doet ;)
Marien schreef op 20.10.2005 16:10

Miss zal dat het ook wel zijn arjan maarja, ik moet nu eenmaal voor school en werk windows gebruiken dus zit ik er wel aan vast (systeembeheer) ik heb nog nooit een netwerk zien draaien op MacOsX Server zien draaien :P

http://www.apple.com/xserve/ :).
Ik vind FireFox ook een stuk fijner dan IE en bijna iedereen die ik ken (ook niet-nerds) die het hebben geprobeerd zijn het met mij eens. Alleen mijn broertje heeft een hekel aan FireFox, omdat niet alle sites die hij wil bezoeken goed worden weergegeven. Als ik hem dan uitleg dat dat is, omdat die sites slecht / voor IE zijn geprogrammeerd, dan vindt hij dat FireFox zich dan maar moet aanpassen aan de meerderheid en ook moet zorgen dat die bagger geprogrammeerde sites er ook goed in draaien.
Rofl jordi wat een broertje heb jij :P dan word FF net zo bagger als IE :P
thijs schreef op 19.10.2005 17:20
[quote=Webmakerij schreef op 19.10.2005 11:17]Gebruik gewoon geen MSN Messenger maar bijvoorbeeld Miranda IM, stuk sneller, geen reclame, niet al die games, dingen die over je scherm heen springen e.d.

Ik las trouwens ergens dat IE 7 beter ondersteuning biedt voor CSS2

Ja maar hoeveel mensen gebruiken nou Miranda IM? Of maakt het wel gebruik van de msn servers oid?[/quote]

Available protocols ICQ, AIM, MSN, Jabber, Yahoo, Gadu-Gadu, Tlen, Netsend, and more
Er is tegenwoordig ook een plugin voor dat van Google

http://www.miranda-im.org/

Reageren