Ik wou gewoon weten wat jullie ervan vinden.

Firefox of Internet Explorer?

Zelf vindt ik Firefox, ten eerste al
als webmaster gezien, dat Firefox zich
al aan de nieuwste webstandaarden houdt.

Ten tweede wordt Firefox up-to-date gehouden

en zo kan ik nog wel even doorgaan!
Jelmer schreef op 18.10.2005 21:23
Voor zover ik het heb gevolgd, zou IE7 een verzoening voor standaarden zijn. Hopen dat daar niets tussen komt :)

Ja ik hoop t:| maar dan blijf je bezig voor de mensen die < IE 6 nog gebruiken :S
Firefox is wel makkelijk om te testen voor het web, maar uiteindelijk zal je inderdaad je layout ook compatibel moeten maken voor IE.
Jammer genoeg is Microsoft te arrogant om IE te laten voldoen aan de standaarden van CSS, zodat je dat gezeik niet zou hebben.

En bovendien loop ik nogal tegen de opstarttijd van FF aan; ik kan IE al 3 keer opgestart hebben voordat FF op mijn scherm komt. En dat is niet makkelijk als je af en toe even je browser opent.

Voorkeur: voor webontwikkeling FireFox, voor gewoon surfen IE.
@ Kasper dan moet je de nieuwe beta downloaden, heb ik vanmiddag gdaan en is aanzienlijk sneller dan de "oude"
Mijn msn opent gewoon in FF :)
Hej hoe heb je dat gdaan? Bij mij blijft het IE :S
Nja niet wanneer ik op een link klik in een MSN bericht maar als ik naar mn hotmail wil gaan dan opent hij hem in IE
Mijn voorkeur gaat ook uit naar FireFox. Als ik een nieuwe website ontwikkel, ontwerp ik hem in eerste instantie zo dat hij er in FF goed uit ziet. Maar om IE kun je natuurlijk niet heen. Ik heb dan ook meestal FF, IE en ook Opera open om de vinger aan de pols te houden.

Misschien een leuke tip voor FF gebruikers: je kunt een setje pagina's (tabbladen) instellen als startpagina's. Dan opent FF altijd met je favoriete set.
Hej chill dat wist ik nog niet! :D glijk ff proberen
@thijs,
IE7 zal net als al de andere browsers door de strot heen gedrukt worden in de nieuwe vista. Ook zal deze natuurlijk gedownload worden door de automatische updates.

Microsoft is aan IE7 begonnen omdat er opeens een 'grote' concurrentie kwam dmv firefox. Als deze er niet was geweest had niemand ooit iets snel gehoord over IE7. Nu heeft microsoft snel een meer ontwikkelaars op ie7 gezet om firefox er weer uit te krijgen...
Hmm ja dat is wel weer waar, maar er blijven mensen met < IE 7, maar daarvoor ga ik mn site niet meer aanpassen strax :P

Ik ben benieuwd hoelang dat idd nog gaat duren voordat IE 7 er komt. Iemand enig id?
ik denk ook rond de release van Vista... (check de tijden :P, heb ff nix te doen op de lanparty :) )

Reageren