Access database uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Veur Heur

Veur Heur

11/10/2011 17:30:55
Quote Anchor link
Ik weet dat je met PHP een MS Access database kunt uitlezen lijkend op zoals je dat met MySQL of MSSQL kunt. Wat ik me echter af vraag: stel iemand heeft een applicatie op de desktop staan (zelf in elkaar gefreumeld met MS Access dus), dan zal deze op een of andere manier toch op de webserver terecht moeten komen. Moet het mdb bestand dan naar de server worden geupload?
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 18:40:37
 
PH Piet

PH Piet

11/10/2011 18:01:55
Quote Anchor link
Natuurlijk dat je die database ergens op het web moet zetten.
Als je computer uitstaat kan je toch moeilijk aan die database?
Gewoon heel je access database online zetten...
Vergeet er wel geen paswoord op te zetten dan.

Voor de rest zou ik zeggen:
Klik eens hier
Gewijzigd op 11/10/2011 18:03:22 door PH Piet
 
Veur Heur

Veur Heur

11/10/2011 19:00:05
Quote Anchor link
Dus ik kan de database op een webserver zetten en MS Access kan er dan gewoon bij?
 
- SanThe -

- SanThe -

11/10/2011 19:12:34
Quote Anchor link
Ik denk dat als je alleen een .mdb bestand op je site zet het ter downloading aangeboden zal worden.
Gewijzigd op 11/10/2011 19:13:03 door - SanThe -
 
Veur Heur

Veur Heur

11/10/2011 19:22:29
Quote Anchor link
OK, maar dan kun je waarschijnlijk via een dergelijke constructie => http://www.redmondpie.com/how-to-map-an-ftp-drive-in-vista/ de mdb file "lokaal" benaderen. Als je de file dan buiten de root van de webserver kunt zetten, kunnen beide partijen de file benaderen en lijkt het probleem van bij iedere wijziging de file te moeten uploaden ook verholpen.

Of kijk ik er te makkelijk tegen aan?
 
- SanThe -

- SanThe -

11/10/2011 19:37:31
Quote Anchor link
Wat ik van die link begrijp is dat jij, als ontwikkelaar, local op jouw pc in feite een extra 'schijf' hebt wat in werkelijkheid de (ftp)serverdata is. Maar dat kan een bezoeker van je site niet.
 
Veur Heur

Veur Heur

11/10/2011 20:09:01
Quote Anchor link
Het gaat niet om de bezoeker van de website, maar om de beheerder van de MS Access database. Dit heeft uiteraard wel toegang tot de server. Het voorbeeld niet helemaal goed, een programma als http://www.netdrive.net/ werkt beter.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.