Afbeeldingen via xampp server niet te zien(jGallery)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Durk Houtsma

durk Houtsma

18/10/2008 23:04:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een jGallery script op me xampp(apache en al) server, de nieuwste versie.
Ik kom er achter dat de afbeeldingen via localhost wel te zien zijn, maar via extern ip niet.

Weet iemand wat hier het probleem is? Het zijn JPEG bestandstypen.
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 00:59:11
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/10/2008 23:06:00
Quote Anchor link
Heb je alle instellingen wel goed staan? Dus forward je verkeer op poort 80 bijvoorbeeld waar naar jouw PC? Is er niet toevallig een firewall dit dit verkeer tegenhoudt?
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

18/10/2008 23:06:00
Quote Anchor link
--edit--
te laat
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter De Schuyter
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

18/10/2008 23:10:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 18.10.2008 23:06:
Heb je alle instellingen wel goed staan? Dus forward je verkeer op poort 80 bijvoorbeeld waar naar jouw PC? Is er niet toevallig een firewall dit dit verkeer tegenhoudt?


Kan ik het ook testen door de firewall uit te schakelen?

--edit--

alleen de afbeeldingen die in het album staan zie je niet, verder werkt alles wel.

Zie: http://82.168.185.141/

**firewall even uitgezet
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/10/2008 23:16:00
Quote Anchor link
Kijk eens in de logs van je webserver, staan daar soms foutmeldingen in?

Quote:
Hoe doe ik dat dan? Kan ik het ook testen door de firewall uit te schakelen?
Weet je verder wel heel zeker dat je de buitenwereld toegang wilt geven tot je computer? Deze opmerking doet mij vermoeden dat je hier niet heel veel verstand van hebt en alhoewel xampp standaard redelijk veilig ingesteld zal zijn, levert het toch een redelijk veiligheidslek. Er hoeft maar een instelling niet goed te staan of een onveilig script bereikbaar te zijn voor de buitenwereld en een wildvreemde kan zo je computer binnen...
 
Loran DP

Loran DP

18/10/2008 23:26:00
Quote Anchor link
De poort staat in ieder geval nog niet open..
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/10/2008 23:26:00
Quote Anchor link
Loran schreef op 18.10.2008 23:26:
De poort staat in ieder geval nog niet open..
Net wel eventjes, maar nu inderdaad niet meer...

edit: nu weer wel bereikbaar...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

18/10/2008 23:27:00
Quote Anchor link
Het is alleen maar om een foto album te weergeven, verder gebruik ik het niet..
Hoe kan ik de logs van de webserver opzoeken?


De scripts voor het uploaden zijn goed beveiligd, en verder staat er alleen jGallery op.

Ik lees net dat de poort niet open staat, als hij niet open staat is hij toch niet te bezoeken via extern IP, en dat lukt wel.. alleen de afbeeldingen zie je niet.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/10/2008 23:32:00
Quote Anchor link
Quote:
Hoe kan ik de logs van de webserver opzoeken?
Die moeten ergens in de map van xampp te vinden zijn...

Verder krijg ik op het laden van de grote foto gewoon een time-out. Het lijkt erop dat het bestand te groot is om geladen te worden.
 
Loran DP

Loran DP

18/10/2008 23:38:00
Quote Anchor link
Eigenlijk als ik jou was, als je hem alleen gebruikt voor een foto album een gratis host nemen.
Is veel makkelijker en ik denk niet dat je dag en nacht je pc aan hebt..
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

18/10/2008 23:41:00
Quote Anchor link
Loran schreef op 18.10.2008 23:38:
Eigenlijk als ik jou was, als je hem alleen gebruikt voor een foto album een gratis host nemen.
Is veel makkelijker en ik denk niet dat je dag en nacht je pc aan hebt..


Hij staat alleen 's nachts een aantal uurtjes uit.
De afbeeldingen zijn ongeveer 2 MB per stuk.
Er komen veel afbeeldingen op, dus een grote host zou prettig zijn.
Welke free-host raden jullie dan aan, waarbij ik ook kan uploaden dmv een php filemanager (volgens mij hier bij scripts)?

Blanche schreef op 18.10.2008 23:32:
Quote:
Hoe kan ik de logs van de webserver opzoeken?
Die moeten ergens in de map van xampp te vinden zijn...

Verder krijg ik op het laden van de grote foto gewoon een time-out. Het lijkt erop dat het bestand te groot is om geladen te worden.


Had net me pc ook een aantal minuutjes uit staan om te herstarten
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 
Loran DP

Loran DP

18/10/2008 23:45:00
Quote Anchor link
Ik zou niet weten...
Misschien heb je wel van internet provider iets webruimte gekregen?
Volgens mij als ik het goed heb als je dat er bij hebt heb je zo'n 25 MB...
en foto's kun je altijd kleiner maken.


je hebt al een hosting vanaf : 0.82 euro-cent per maand (1e jaar)(daarna: 1.57 euro)
- 50 MB
- 1 .nl domeinnaam
- oneindig dataverkeer
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Loran DP
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/10/2008 23:51:00
Quote Anchor link
Quote:
Hij staat alleen 's nachts een aantal uurtjes uit
Houd ook rekening met de bandbreedte die je nodig hebt. Alle data zal via jouw internet verbinding verzonden moeten worden, en dat gaat niet sneller dan jouw maximale uploadsnelheid. En die is nu eenmaal bij de meeste providers niet al te hoog...

Verder heb je tegenwoordig voor enkele euro's in de maand al voldoende opslagruimte bij een betaalde host om een tijdje vooruit te kunnen. Dat is toch zeker iets om even naar te kijken.

ps. Verder is het onzin om de gebruiker foto's van 2 mb te laten laden. Dat duurt veel te lang en die resoluties passen toch bij niemand op z'n beeldscherm. Wil je dat gebruikers de foto's kunnen downloaden om er daarna verder mee te werken, biedt ze dan gewoon een mogelijkheid om bijvoorbeeld een zipje met de betreffende foto's te downloaden. Maar voor een fotoalbum is die resolutie echt te groot...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

19/10/2008 00:32:00
Quote Anchor link
Oke, heb een goeie webhost, alleen werkt me filemanager er niet op..

Warning: ini_set() has been disabled for security reasons in /usr/export/www/hosting/kbfotografie/filemanager1.php on line 64

Warning: ini_set() has been disabled for security reasons in /usr/export/www/hosting/kbfotografie/filemanager1.php on line 65

ini_set("display_errors",1);
ini_set("error_reporting",$error_reporting);


staat er op lijn 64/65.

*al opgelost*

Dit ga ik morgen even verder testen, nu ga ik pitte
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door durk Houtsma
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.