Alternatief voor base64

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ad Fundum

Ad Fundum

08/01/2024 16:34:29
Quote Anchor link
Guido - op 06/01/2024 13:14:48:
PHP sessies zijn niet toegestaan binnen WP, daarvoor hebben ze "transients" bedacht.

Guido

LOL, Wordpress als PHP in het kwadraat! En laat me raden, als je niet met Wordpress wilt werken, dan gebruik je het toch niet?

Ik heb goddank geen verstand van Wordpress, het is mij te spaghetti, met hun aparte Codex alsof het de Bijbel is. De waarschijnlijke reden dat je niet direct eigen sessies (al dan niet in PHP) mag gebruiken is omdat Wordpress die liever voor zichzelf gebruikt en niet wil delen, of dat ze gewoon te eigenwijs zijn.

Hoe dan ook heeft het niets te maken met de vraag, namelijk een alternatief voor Base64. Je kunt ook gewoon Base63 gebruiken, of elke andere Base. Het is niet eens een vorm van encryptie, alleen een andere vorm van representatie.

En zoals Guido aangeeft, doet hij er ook helemaal niets mee, want de uitkomst wordt ook in Base64 opgeslagen in een 'transient' (wat het ook mag zijn), en vergeleken op de server. Wat de browser er dan mee moet? Misschien moet je toch ook eens duidelijker uitleggen wat je nu eigenlijk precies doet en wilt bereiken.
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 12:27:41
 
Guido  -

Guido -

08/01/2024 20:38:38
Quote Anchor link
@Ad Fundum: ik heb antwoord op mijn primaire vraag gevonden en dat was of er een goed alternatief voor base64 is. Ik ga de hash() functie gebruiken daarvoor. Ik ga je verder niet vermoeien met uitleg over transients en sessies binnen WordPress, ok ;-)

@Ozzie PHP:

Quote:
Als je inderdaad de uitkomst meestuurt in het formulier, dan is dat ongeveer hetzelfde alsof je je voordeur op slot draait en de sleutel onder de mat legt. :-)

Goed punt, ben inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat dit erg makkelijk misbruikt kan worden.

Quote: