Archief

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »
Sven

Sven

20/03/2008 19:41:00
Quote Anchor link
Ik zit met een probleem.
Ik ben bezig aan een archief, heb een tabel met allerlei artikelen.
Het enige belangrijke voor jullie zijn denk ik de velden date (datetime) en id (int).

Mijn probleem: ik wil een archief maken van artikelen, met op de homepage aan de zijkant een balk met de maanden waarin artikelen zijn gepost, kun je op klikken met vervolgens een lijstje van de artikelen, je kent het wel.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik in een query kijken in welke maanden gepost is, en dus welke ik moet weergeven. Ik heb al wat geprobeerd, maar dat werkte niet: in maart zijn er 15 artikelen gepost, dus krijg ik in mijn archief 15x "March '08", met deze query:
mysql_query("SELECT id, date_format(date, '%M \'%y') as datum FROM article ORDER BY date DESC".

Dat klopt dus niet, maar ik zou niet weten hoe het wel moet. Iemand een idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

01/09/2024 07:21:03
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/03/2008 19:45:00
Quote Anchor link
Allereerst is 'date' geen geldige kolomnaam, het is namelijk een gereserveerd woord. Maak hier dus bijvoorbeeld 'datum' van om niet in de problemen te komen...

Om items uit een bepaalde maand te selecteren kun je de MySQL functie MONTH() gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
    *
FROM
    article
WHERE
    MONTH(datum) = 1

Deze query zou alle artikelen uit januari selecteren. Deze query houdt nog geen rekening met het jaar maar met de functie YEAR() zou je daar natuurlijk ook een restrictie op kunnen leggen.

Alle artikelen uit de huidige maand:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    *
FROM
    article
WHERE
    MONTH(datum) = MONTH(NOW())
AND
    YEAR(datum) = YEAR(NOW())
 
Sven

Sven

20/03/2008 19:54:00
Quote Anchor link
Ok, allereerst bedankt voor de kolomnaam, is veranderd, maar met jouw script neemt hij alleen de maand NOW(), en het jaar, maar ik wil het volgende:
je hebt bijv. 5 items:

ID: Datum:
1 2008-02-20 19:51:02
2 2008-02-20 19:50:52
3 2008-03-02 14:34:26
4 2008-03-05 14:28:15
5 2008-03-09 08:52:38

Met jouw script zou hij dan (volgensmij) nu (ID) 1 en 2 teruggeven, maar ik wil dus (ID) 1, en 3 terug (bij wijze van spreken, ik wil natuurlijk de maand en het jaar terug waarin gepost is, dus niet persé die items)

Snap je?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/03/2008 19:57:00
Quote Anchor link
Aha, duidelijk. Zoiets dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT
    DISTINCT(MONTH(datum)) AS maand
FROM
    article

Of direct geformatteerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT
    DISTINCT(DATE_FORMAT(datum, '%M %Y')) AS maand
FROM
    article

ps. De tweede is beter, aangezien het jaar daar ook in de DISTINCT verwerkt zit. Op die manier wordt daar ook onderscheid op gemaakt...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Sven

Sven

20/03/2008 19:57:00
Quote Anchor link
Haa bedankt!
Ik ga het eens proberen!

EDIT: Het werkt niet, om de een of andere rede zit er een fout in:
$que1 = mysql_query("SELECT id, DISTINCT(DATE_FORMAT(datum, '%M %Y')) AS maand FROM article ORDER BY datum DESC");

De fout die ik krijg is:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DISTINCT(DATE_FORMAT(datum, '%M %Y')) AS maand FROM article GROUP BY datum DESC' at line 1

Maar er lijkt niks mis te zijn met de syntax..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sven
 
Sven

Sven

20/03/2008 20:32:00
Quote Anchor link
Ik heb het uiteindelijk zo opgelost gekregen:

mysql_query("SELECT DISTINCT date_format(datum, '%M %Y') as maand FROM article ORDER BY datum DESC")

De id zat in de weg denk ik...

Het spijt me SanThe, voor de bump!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sven
 
Frank -

Frank -

20/03/2008 21:50:00
Quote Anchor link
@Blanche: date is een geldige naam, het is geen gereserveerd woord. Of het handig is, dat is een tweede, het doet veel denken aan de functie en het datatype date.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/03/2008 22:17:00
Quote Anchor link
Ok, ik dacht dat het wel een gereserveerd (of in ieder geval verboden) woord was. Aangezien je zoals je zegt ook al de functienaam en het datatype 'DATE' hebt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.