automatisch chmod ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Elnijnos

Elnijnos

20/08/2004 18:00:00
Quote Anchor link
kan ik vanaf vb install.php geopend wordt

een map laten chmodden door een script in install.php ?

het is omdat ik schrijf naar een bestand en die moet natuurlijk schrijfrechten krijgen !

iemand een script / idd ?
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 15:33:29
 
Mitch X

Mitch X

20/08/2004 18:11:00
Quote Anchor link
Jep met de functie chmod()
 
Elnijnos

Elnijnos

20/08/2004 19:26:00
Quote Anchor link
ok mega bedankt <:o)

had ik eigenlijk zelf kunnen vinden dan :s ik dacht dat dat véél moeilijker ging :s
 
Eris -

Eris -

20/08/2004 20:32:00
Quote Anchor link
Maar let op:
Note: When safe mode is enabled, PHP checks whether the files or directories you are about to operate on have the same UID (owner) as the script that is being executed. In addition, you cannot set the SUID, SGID and sticky bits

Wat hier staat is wanneer safe mode aan staat er een restrictie is waneer je wel kan chmoden en waneer niet. Je bestand die je wilt chmoden moet zijn aan gemaakt door de zelfde user. Meestal apache. Als je upload is dit niet het geval!
 
Elnijnos

Elnijnos

20/08/2004 21:58:00
Quote Anchor link
maar hij schrijft naar een config.php ? ik heb dat bestand gemaakt & upgeload :s kan dat dan kwaad ? zo het dan werken ?

en de server draaid onder apache en php 4 .

waar zie je eigenlijk of save mode aanstaat ?

ik ben daarin nogal nOOb ( in dat server gedoe )
 
Mitch X

Mitch X

20/08/2004 22:07:00
Quote Anchor link
Probeer het gewo0n :)
 
B a s
Beheerder

B a s

20/08/2004 22:30:00
Quote Anchor link
safe mode sucks :(

ik heb daar ook veel problemen mee gehad, met dat safe mode restriction..

ik maakte een bestand aan + chmod met een php script, daarna wou ik hem verwijderen met een ander, en kreeg ik een safe mode restriction error.. :) toen anders gedaan.. allerlei dat soort irritante errors krijg je dan.. als het je eigen server is kun je in httpd.conf of in php.ini instellen of het on or of is..
 
Elnijnos

Elnijnos

20/08/2004 23:06:00
Quote Anchor link
ik heb geen geluk :'(:'(

Warning: chmod(): Operation not permitted in /home/evildesigners.com/install02.php on line 2
 
Elnijnos

Elnijnos

20/08/2004 23:08:00
Quote Anchor link
maar hoe doet phpbb dat dan ? die schrijft toch ook naar een bestand weg ( tijdens install ) ? of ben ik mis ?


Greetz Elnijnos
 
Eris -

Eris -

21/08/2004 00:01:00
Quote Anchor link
safe mode sucks niet. Als jij als webhoster safemode uit zet en men komt binnen doordat een klant een fout maakt ben hij zijn server kwijt ;).

Het heeft dus gewoon te maken met veiligheid op een webserver
 
B a s
Beheerder

B a s

21/08/2004 00:18:00
Quote Anchor link
Misschien is je server beperkt, dat chmod() op 1 of andere manier staat uitgeschakeld qua beveiliging??
 
Elnijnos

Elnijnos

21/08/2004 10:12:00
Quote Anchor link
maar het is een betaalde host hé met domein enz
mss daarom dat ze dat blokeren , ik zou de schade niet willen betalen die hackers en dergelijke aanrichte naan de server door mijn site .

maar weet niemand hoe phpbb dat dan doet ? die schrijft toch ook gegevens weg naar een bestand of ben ik mis ?
Gewijzigd op 21/08/2004 10:14:00 door Elnijnos
 
Eris -

Eris -

21/08/2004 10:47:00
Quote Anchor link
Die moet je toch zelf schrijf rechten geven?
 
Elnijnos

Elnijnos

21/08/2004 13:43:00
Quote Anchor link
nee , bij phpbb moet je niks doen ( de nieuwe versie toch ) , gewoon alles op de host zetten en naar de map install gaan , daar wordt alles voor jou gedaan , en zo'n systeem wil ik ook hebben :s

Omdat ik mijn script gewoon wil geven aan mensen die niet veel van php kennen enz , dan moeten ze gewoon uploaden en naar install gaan , anders moet je ze staan uitleggen wat chmod is hoe je het doet enz ... en dan staat het forum vol met domme vragen van wat is chmod ? ik kan het niet vinden ? ... ? .... ?

mss ga ik effe kijken in de map van phpbb ( bij install ) Moet daar toch wel ergens instaan :s

:) greetz Elnijnos
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.