Automatisch rijen toevoegen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte websites die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zit onze development afdeling en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé Medior Front-end Developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het uitwerken van designs tot functionele layouts Je

Bekijk vacature »
Lord Gaga

Lord Gaga

12/06/2015 16:11:20
Quote Anchor link
Hallo,

Voor school ben ik bezig met een opdracht en hiervoor wil ik het volgende graag automatisch laten uitvoeren;

Ik heb 3 tabellen:
- ingredient
- user
- user_ingredient

In "ingredient" staan alle ingrediënen die er zijn, in "user" staan alle gebruikers en in "user_ingredient" staan alle ingrediënten van de gebruikers.

Wat ik nu graag zou willen is dat wanneer in "ingredient" een record wordt toegevoegd / verwijderd, dit ingrediënt automatisch aan een gebruiker wordt toegekend in "user_ingredient".

Alle gebruikers hebben dezelfde ingrediënten, alleen de hoeveelheid die ze hebben verschilt. Wanneer ik dus besluit een nieuw ingrediënt toe te voegen, moeten alle gebruikers deze automatisch krijgen.

Kan iemand me uitleggen hoe ik dit doe?

Alvast bedankt!
- Aar -:
Dit topic is verplaatst naar de juiste categorie.
Gewijzigd op 12/06/2015 16:30:56 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 07:19:57
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/06/2015 16:16:36
Quote Anchor link
De eenvoudigste manier is om dit te doen tijdens het toevoegen van een ingredient?

Maar ook als je een user aanmaakt zul je dit moeten doen.

Over wat voor database hebben we het hier?

En @moderators, deze hoort waarschijnlijk thuis in "Databases & SQL".

Een alternatief is het aanmaken van triggers, maar dat zal ik / jij zelf uit moeten zoeken omdat ik daar normaal nooit mee werk.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

12/06/2015 16:19:08
Quote Anchor link
Het toevoegen van een ingrediënt doe ik via PhpMyAdmin en het soort database is InnoDB.

Triggers zal ik eens naar kijken, bedankt!
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

12/06/2015 16:21:36
Quote Anchor link
Ah je hebt dus nog geen applicatie waarin je die data gebruikt, enkel een database.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

12/06/2015 16:25:55
Quote Anchor link
De opdracht is het gebruik maken van een API in C#. Ik maak een spelletje die data stuurt / ontvangt naar mijn website. Bij het toevoegen van een gebruiker zou ik in principe wel meteen alle ingrediënten kunnen toevoegen, maar wanneer ik handmatig een ingrediënt toevoeg (hiervoor zal geen CMS komen), dan moet ik alle gebruikers handmatig het nieuwe ingrediënt geven, dit wil ik voorkomen.

Edit:
Het is me gelukt om triggers toe te voegen, het lukt me alleen niet met de goede query op de proppen te komen.

Ik heb een query nodig die met een for / while / foreach loop door de tabel "ingredient" gaat en bij elke rij een INSERT query doet, met daarin het id van het ingredient en het id van de zojuist toegevoegde gebruiker.

Is er ergens een tutorial hoe ik dit precies aanpak? Het lijkt me namelijk nogal een ingewikkele query.. :/

Edit 2:
Achteraf lijkt het toch niet een heel ingewikkelde query te zijn;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
INSERT INTO user_ingredient
(
    user_id,
    ingredient_id
)
SELECT DISTINCT NEW.id, id FROM ingredient


Bedankt voor de hulp. :)
Gewijzigd op 12/06/2015 19:41:57 door Lord Gaga
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.