Beginnen met OOP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk PHP

Henk PHP

12/10/2008 17:46:00
Quote Anchor link
Ik wil nu eindelijk een keer OOP gaan proberen. Ik heb op phphulp al een paar dingetjes gelezen maar daar wordt ik eerlijk gezegd niet veel wijzer van, tenminste niet hoe ik het nou zelf moet gaan gebruiken. En wat zijn bijvoorbeeld de voordelen (of eventuele nadelen) tegenover het niet object geörienteerd programmeren?

Heeft iemand een soort tutorial waar alles uitgelegd word? Mijn ervaring met classes e.d is bijna gelijk aan nul.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk PHP
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 09:48:10
 
- -

- -

12/10/2008 17:55:00
Quote Anchor link
1 2
 
Henk PHP

Henk PHP

12/10/2008 17:57:00
Quote Anchor link
Ja, die heb ik gelezen maar ik heb gewoon iets of iemand nodig die even goed uitlegt wat er nou gebeurt.

Wat is een constructor bijvoorbeeld en hoe werkt de opbouw van zo'n class, wat is this->$bla?
 

12/10/2008 18:10:00
Quote Anchor link
Henk schreef op 12.10.2008 17:57:
Ja, die heb ik gelezen maar ik heb gewoon iets of iemand nodig die even goed uitlegt wat er nou gebeurt.

Wat is een constructor bijvoorbeeld en hoe werkt de opbouw van zo'n class, wat is this->$bla?

Als je die hebt gelezen weet je dat (denk ik, effe kijken, maar dat is gewoon elementaire kennis).
Dus niet.
Moet je effe zoeken:
php5 oop tutorial
of site:phphulp.nl oop
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Henk PHP

Henk PHP

12/10/2008 18:17:00
Quote Anchor link
Ja die eerste tut bevat bijna geen code, en bij de tweede krijg je meteen een hele klas voor je neus, wel met uitleg erbij, maar de opbouw is me een beetje onduidelijk. Ook het private - public verhaal is me een raadsel.
 
- -

- -

12/10/2008 18:45:00
Quote Anchor link
Henk:
Ja die eerste tut bevat bijna geen code, en bij de tweede krijg je meteen een hele klas voor je neus, wel met uitleg erbij, maar de opbouw is me een beetje onduidelijk. Ook het private - public verhaal is me een raadsel.


Kijk dan even verder dan (je neus lang is) de eerste 2 resultaten op Google..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.