bestaat er al een dergelijk script?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nick

Nick

08/02/2007 21:54:00
Quote Anchor link
Ik heb een aantal links met beschrijvingen en ik wil iedere link een kans geven om eens van boven te staan. Kan ik m.b.v php de links + beschrijving roteren PER VIEW? Ik weet dat men een hele pagina per view kan veranderen, maar heb het nog niet gezien voor aparte regels.

bvd
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 03:02:31
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

08/02/2007 21:56:00
Quote Anchor link
Maak een array, zet daarin alle linkjes/beschrijvingen en shuffle() dat vervolgens.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

08/02/2007 22:53:00
Quote Anchor link
Als alles in een array staat, dan lijkt me met shuffle niet zo mooi, maar dan kan je beter (om de echte random eruit te halen, en er zeker voor te zorgen dat ieder item een keer bovenaan komt)
Met array_slice and array_put gaan werken, om het 1e item van de array af te halen en vervolgens aan het einde weer in te voegen.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/02/2007 22:59:00
Quote Anchor link
Het hangt ervan af hoe je de links opgeslagen hebt. Als we van een database uitgaan is het nogal omslachtig om ze eerst op te halen, ze dan in een array te stoppen, en daarna te randomizen. Dan kun je dat veel beter in je query doen met:

SELECT url, beschrijving
FROM tabelnaam
ORDER BY RAND()
LIMIT 10

als je zeker wilt weten dat elke link eens aan bod komt zou je bij moeten houden welke links getoond zijn in een extra veld, dat je op 1 zet zodra een link getoond is. Dat doe je dan met een UPDATE query. Je SELECT query wordt dan zo:

SELECT url, beschrijving
FROM tabelnaam
WHERE getoond = 0
ORDER BY RAND()
LIMIT 10

Je zou dan met mysql_num_rows moeten checken of je wel 10 resultaten krijgt. Zoniet, dan met een UPDATE query alle getoond velden weer op 0 zetten.
 
Nick

Nick

09/02/2007 01:02:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de antwoorden.

Ik ben vergeten te vermelden dat ik weinig kennis heb van programmeren, en had dus gehoopt dat er al zoiets bestaat.
Ik ken bv scripts zoals te zien op http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Randomizing/Random_Links/index.html maar deze gaan méér over het laten zien van 1 link of een vaste blok.

Als ik het perfecte script zou beschrijven...
Alle links incl html in een .txt bestand en deze includen in de pagina. Een php script (zonder database) zou dan ervoor zorgen dat elke regel automatisch van plaats verandert met de rest. Eventueel met een bepaalde herkenningspunt zodat deze kan zien wat bij elkaar hoort.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.