Code herhalen + elke keer nummer erbij

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Crazyme

Crazyme

26/07/2007 19:38:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
        print "<tr>
                            <td>$naam_kleur1</td><td># <input type=\"text\" name=\"kleur1\" value=\"$kleur1\" maxlength=\"6\" class=\"volgorde\" onkeyup=\"sendRequestKleur(this.value);\" onmouseover=\"sendRequestKleur(this.value);\"/></td>
                             <td><div style=\"height:20px; width:20px; background-color:#$kleur1; border:1px solid #000000\"></div></td>
                        </tr>";


Nu moet er gecontroleerd worden of $set_kleur1==1 1 is als dit het geval is moet die code dus getoond worden. Dit moet 90 x herhaald worden.

Er moet dus 90 x gekeken worden of $set_kleur1==1 is. Set kleur moet uiteraard niet altijd set_kleur1 zijn maar bij de 2e check moet deze dus set_kleur 2 zijn. Hier moet dus elke keer een cijfer bij. Ook moet er op diverse plekken in de code een cijfer bij..
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 15:23:40
 
Manaus

Manaus

26/07/2007 19:44:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php

/**
 * @author Manaus
 * @copyright 2007
 */


< ?php
// eindigen bij 91 want je start by een
 for ($i = 1; $i <= 91; $i++)
{

    if ($set_kleur{$i} == 1)
    {

        print "<tr>
                            <td>$naam_kleur1</td><td># <input type=\"text\" name=\"kleur1\" value=\"$kleur1\" maxlength=\"6\" class=\"volgorde\" onkeyup=\"sendRequestKleur(this.value);\" onmouseover=\"sendRequestKleur(this.value);\"/></td>
                             <td><div style=\"height:20px; width:20px; background-color:#$kleur1; border:1px solid #000000\"></div></td>
                        </tr>"
;
    }
}

}

?>


?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Manaus
 
Tommy Masschelein

Tommy Masschelein

26/07/2007 19:47:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
for($i = 0 ; $i < 90 ; $i++) {
   if ($set_kleur == 1) {
       echo 'blabliblo <br/>';
   }
}

?>


Waar haal je die $set_kleur dan vandaan ?
 
Tommy Masschelein

Tommy Masschelein

26/07/2007 19:48:00
Quote Anchor link
manuas...
Waarom die counter laten beginnen bij 1 ?
 
Crazyme

Crazyme

26/07/2007 19:58:00
Quote Anchor link
om de een of andere vage reden print hij helemaal niks...
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
for ($i = 1; $i <= 91; $i++)
{
    if ($set_kleur{$i}==1)
    {
        print "<tr>
                            <td>$naam_kleur1</td><td><input type=\"text\" name=\"kleur1\" value=\"$kleur1\" maxlength=\"6\" class=\"volgorde\" onkeyup=\"sendRequestKleur(this.value);\" onmouseover=\"sendRequestKleur(this.value);\"/></td>
                             <td><div style=\"height:20px; width:20px; background-color:#$kleur1; border:1px solid #000000\"></div></td>
                        </tr>";
    }
}

alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crazyme
 
Mark L

Mark L

26/07/2007 20:06:00
Quote Anchor link
Wil je aub ook <?php en ?> doen ipv alleen en ? Dan zien we de kleuren ook en is alles makkelijker te lezen.

Hmm... zoals Tommy al zei: Waar haal je die $set_kleur1, $setkleur2 enz. vandaan?

En weet je zeker dat je $naam_kleur1 ook niet moet veranderen in $naam_kleur{$i} ?

Edit:
Verkeerde tags

Bas: Als ik alleen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? php en dan goed afsluit... dan komen ook de code tags erbij... terwijl ik de heb ge-ignored!!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark L
 
Crazyme

Crazyme

26/07/2007 20:14:00
Quote Anchor link
Ok mark duidelijk ik zet de php er voortaan ook bij.

de set_kleur wordt op een andere plek in het bestand opgegeven. (de code is trouwens niet van mij maar gemaakt door mijn programmeur deze is nu alleen weg en nu moet ik het zelf oplossen.)

Hier we de set_kleur ingesteld
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php $set_kleur1 = $row['set_kleur1'];
                    $set_kleur2 = $row['set_kleur2'];
                    $set_kleur3 = $row['set_kleur3'];
                    $set_kleur4 = $row['set_kleur4'];
                    $set_kleur5 = $row['set_kleur5'];
                    $set_kleur6 = $row['set_kleur6'];
                    $set_kleur7 = $row['set_kleur7'];
                    $set_kleur8 = $row['set_kleur8'];
                    $set_kleur9 = $row['set_kleur9'];
                    $set_kleur10 = $row['set_kleur10'];
                    $set_kleur11 = $row['set_kleur11'];
                    $set_kleur12 = $row['set_kleur12'];?>


De kleur naam enzo moet inderdaad ook veranderd worden. Maar dit heeft niks te maken met dat de hel tds niet worden getoond natuurlijk
 
Mark L

Mark L

26/07/2007 20:20:00
Quote Anchor link
Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar waarom.. WAAROM zou je al die $set_kleur's apart zetten terwijl je ze al in een array had?

Als je ze in een array laat... dan kan je ipv: $set_kleur{$i} het doen als $row['set_kleur'.$i]

Misschien is dat wat?
 
Crazyme

Crazyme

26/07/2007 20:45:00
Quote Anchor link
Mark, Idd je hebt helemaal gelijk. Zeker omdat het nu wel werkt ;-) Bedankt!

Mijn enige vraag is nog hoe krijg ik hier de variable $kleur_naam hier? <td>$naam_kleur{$i}</td> werkt niet hij print dan alleen het nummer.
 
Mark L

Mark L

26/07/2007 23:00:00
Quote Anchor link
misschien ook als array? ( $naam_kleur[$i] )

Ik weet niet hoe jou script eruit ziet, sorry...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.