Content probleem (in tweeën gesplitst)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Patrick van Kampen

Patrick van Kampen

24/12/2007 11:42:00
Quote Anchor link
Ik ben momenteel bezig met een nieuw ontwerp voor mij website, dit lukt behoorlijk ik stuit alleen op 1 probleem en ik vraag mij of iemand weet of ik dit kan oplossen met PHP of HTML zelf? Het gaat om de volgende site:
- http://perkele.nl/

Het probleem is dat als ik een grotere inhoud op me pagina wil plaatsen, de cel groter word en de achtergrond zich herhaald, wat echter niet de bedoeling is. Ik wil dat de achtergrond (http://www.perkele.nl/middle.jpg) zich eenmaal weergeeft, en de rest opgevuld word met de spacer (http://www.perkele.nl/spacer.jpg).

De enigste oplossing hiervoor in mijn ogen is dat ik mijn content in tweeën moet splitsen, dus 1 cel met mijn "achtergrond" en 1 cel die oprekt met de spacer als achtergrond. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat het behoorlijk vervelend is als ik mijn content moet splitsen, als iemand suggesties / oplossingen heeft dan hoor ik deze graag!

Probleem: http://perkele.nl/test.htm
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:09:55
 
J V

J V

24/12/2007 11:47:00
Quote Anchor link
Background-repeat: no-repeat;

Dit in je css bij je background zetten. Dan word hij niet herhaalt. Als je nu nog met de kleur zit die als achtergrond van de tijger zit, moet je proberen een background-color: 'kleur van achtergrond'; toe te voegen. Ik weet niet of dit werkt, maar je zou het kunnen proberen.
 
Patrick van Kampen

Patrick van Kampen

24/12/2007 11:53:00
Quote Anchor link
Die norepeat is een goede! bedankt hiervoor, maar echter is het denk lastig om de spacer er dan onder te plaatsen, ik zou het kunnen oplossen door de tijger afbeelding groter te maken aan de onderkant met alleen de achtergrond kleuren. Maar dit verslechterd natuurlijk weer de laadtijd van mijn website.

Wat ik dus eigenlijk wil in theorie is 2 achtergrond afbeeldingen, de tijger afbeelding op no repeat en de spacer op repeat. Hoe ik dit echter voor elkaar moet krijgen weet ik niet. Met achtergrond kleur schiet ik weinig op aangezien het diverse kleuren zijn ... ?

Iemand?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/12/2007 11:54:00
Quote Anchor link
@ Patrick: bij jou is het "de achtergrond zich niet herhaalt", dus met een t omdat het tegenwoordige tijd is.

@ Jordy: bij jou is het Dan wordt hij niet herhaald, dus met een d omdat het een voltooid deelwoord is.

Nu ontopic: tabellen in je lay-out? Ik weet een goed voornemen voor 2008; leer CSS. Dan kun je een div met een minimale hoogte op je content zetten. Zet de scroll op auto en klaar ben je.
 
Patrick van Kampen

Patrick van Kampen

24/12/2007 11:55:00
Quote Anchor link
Wellicht, ik zit nu zo te denken (ben niet thuis dus kan niet kijken of het werkt) als ik 1 tabel maak met als achtergrond die spacer, en daarin een even brede tabel met als achtergrond te tijger op no-repeat. In theorie als ik deze tabel dan uitrek zou hij door de no repeat de achtergrond (dus de spacer) van de onderligende tabel moeten laten zien .. heb ik gelijk?
 
Patrick van Kampen

Patrick van Kampen

24/12/2007 11:57:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 24.12.2007 11:54:
@ Patrick: bij jou is het "de achtergrond zich niet herhaalt", dus met een t omdat het tegenwoordige tijd is.

@ Jordy: bij jou is het Dan wordt hij niet herhaald, dus met een d omdat het een voltooid deelwoord is.

Nu ontopic: tabellen in je lay-out? Ik weet een goed voornemen voor 2008; leer CSS. Dan kun je een div met een minimale hoogte op je content zetten. Zet de scroll op auto en klaar ben je.


Spreekt voor zich, wellicht kun je het iets duidelijker toelichten? Heb wel met CSS gewerkt maar inderdaad het is een goed voornemen. Ik wil ook CSS gaan verwerken in de site, dus ben al van plan het te gaan leren. Dus als je je antwoord zou kunnen toelichten, heb je weer iemand gelukkig gemaakt! ;)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/12/2007 12:01:00
Quote Anchor link
Ik heb zelfs een voorbeeld voor je gemaakt:

Pagina met twee achtergronden

zie de bron voor de CSS.
 
Patrick van Kampen

Patrick van Kampen

24/12/2007 12:14:00
Quote Anchor link
Super Tof! Thanks :)
 
Patrick van Kampen

Patrick van Kampen

24/12/2007 12:23:00
Quote Anchor link
Wat ik me dan afvraag, misschien een beetje domme vraag maarja ben nog niet zo ver in CSS. Het lijkt net of die DIV's in een Tabel staan, maar in de broncode is niets terug te vinden van een tabel, of staat dit ergens in de CSS files aangegeven?
 
- SanThe -

- SanThe -

24/12/2007 12:28:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.