[CSS]Iets ingewikkeld hoe begin ik er best aan ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wouter K

Wouter K

22/03/2008 21:13:00
Quote Anchor link
Hey,

Ik was wat aan het dromen en kwam op dit uit (gewoon snelle schets in paint uitwerking volgt nog)
http://img20.imageshack.us/my.php?image=phphulphoebj8.jpg
nu mijn probleem is dat ik helemaal niet zou weten hoe ik dit kan stylen en hoe toe te passen van de divs. Dus mijn vraag luid klaar en duidelijk. Hoe pak ik dit aan in men HTML & CSS ?

Ik kan me echt niet ordenen hoe ik dit zou doen kan iemand me het zeggen wat en hoe eerst te doen en dan dit en dan dat... ?

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Want dit is een zeer moeilijke klus voor me.


MVG
wouter


Edit : Bedenk je er ook bij dat dit nog moet. tekst in de horizontale strook. tekst in de rond hoekige vlak (dat word menu). tekst in het grijze vlak.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 18:36:39
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

22/03/2008 22:14:00
Quote Anchor link
Hoe wil je dat deze layout 'beweegt', moet het gecentreerd zijn in het midden waarbij die witte balk 'doorloopt' als iemand een groter scherm heeft? Of wil je de content over pakweg 80% van de breedte en dan de rest voor de balken? En hoe wil je dat het menu reageert?
 
Wouter K

Wouter K

22/03/2008 23:24:00
Quote Anchor link
Nee Arjan je begrijpt me niet :)
Ik wil wetten hoe ik het best mijn css en html opstel.

zoals
<div id="maincontainer">
<div id="header"></div>
<div id="menu"></div>
<div id="content"></div>
<div id="footer"></div>
</div>


En dan hoe ik dit doe met css , want dit is mijn grootste faalangst.
Ik denk gewoon dat ik er niet uitkom.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

22/03/2008 23:29:00
Quote Anchor link
Ja, dat is moeilijk te bepalen aan zo'n plaatje, vandaar die vragen. De veronderstelling dat ik je niet begrijp vind ik dan ook vreemd, jij vraagt mijn expertise, dan zal ik heus wel weten hoe zoiets in elkaar zit.
 
Wouter K

Wouter K

22/03/2008 23:40:00
Quote Anchor link
Ja, ik kom gewoon niet uit in men logica hoe en wat je moet doen.
Vind hem vreselijk. Hij is ambetant om uit te coderen. Daarom ik heb nog niks ondernomen ik dacht dat het via hier wat helder voor mij ging worden.


Edit : Ik zoek meer naar de volgorde van hoe ik dit juist maak. (div's)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K
 
Crispijn -

Crispijn -

23/03/2008 00:04:00
Quote Anchor link
zo ontzettend ingewikkeld is dat toch ook weer niet? je wil gebruik maken van div layers, gebruik dan ook de eigenschap van een laag. Het is een kwestie van de container fixen, en daarna dat vakje rechts boven met een hogere z-index er overheen te plaatsen. Maar wat heb je zelf al, ik ga niet alles voorkauwen.
 
Wouter K

Wouter K

23/03/2008 00:06:00
Quote Anchor link
Ik heb nog niks. maar dus je bedoeld als ik de maincontainer position fixed mee geef dat ik het wel kan doen ? En met die Z-index is het dan nog in elk scherm oké ?

groetjes en bedankt voor de tip zowieso
 
B a s
Beheerder

B a s

23/03/2008 00:12:00
Quote Anchor link
Als je alles in CSS zet op het witte overlappende vak na, dan kun je dit gewoon met absolute positioning positioneren met een z-index ja.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/03/2008 03:59:00
Quote Anchor link
Waarom absolute? Behalve het overlappende vlak kan je alles met "float:left;" positioneren. Het overlappende vlak zal je wel absoluut positioneren denk ik zo.

Tip:

Maak eerst de lay-out eens in Divs/CSS zonder het overlappende witte vlak, die kan je er later wel in plaatsen.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/03/2008 10:40:00
Quote Anchor link
Zelf float:left heb je niet nodig, in deze layout zijn het allemaal divjes die gewoon onder elkaar staan. Met uitzondering van het menu dan, dat je absoluut wil positioneren...

Voorbeeld layout

Ik heb even snel een voorbeeldje voor je gemaakt. Deze opzet zou je als basis kunnen gebruiken, de afmetingen/kleuren zul je natuurlijk nog willen aanpassen. Verder zul je ook de ronde hoeken op de verschillende plaatsen zelf nog toe moeten voegen, maar dat mag neem ik aan niet zo'n groot probleem zijn...
 
Wouter K

Wouter K

23/03/2008 13:40:00
Quote Anchor link
Wow blanche daar heb ik zeker iets aan. Ja het zal wel geen probleem zijn voor de rest erin te brengen. Alleen eens ik de uitgewerkte versie klaar heb er nog wel 2 blz extra code bij komt.


Bedankt allen !
Grtz
Wouter
 
Crispijn -

Crispijn -

23/03/2008 14:41:00
Quote Anchor link
2 blz extra code? Hoe kan dat? Programmeer jij in MS Word? Nu wordt ie helemaal mooi!

Trouwens erg lekkere kleuren combi Blanche! Van welk kleurenschema heb je die gehaald? :P

Prettig Pasen!

Crispijn
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/03/2008 14:52:00
Quote Anchor link
Geen kleurenschema, ik ben uitgegaan van 1 kleur (#cc9) en daar de contrast kleuren (#c9c en #9cc) bij genomen. Voor de footer gewoon een algemene donkere grijstint...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.