Database Query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ricolo

Ricolo

28/05/2008 20:41:00
Quote Anchor link
Hallo,
Op een of andere manier lukt het mij niet om met een query die elke minuut moet worden uitgevoerd, iets in de database
te planten. Hij update niet wanneer ik wil en daarom vraag ik om jullie hulp...
Hieronder het script:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
 $dbresbeurs
                = mysql_query("SELECT UNIX_timeSTAMP('time') AS time, name FROM [instellingen] WHERE name='beurs'");
      $beurs                    = mysql_fetch_object($dbresbeurs);
    
    
     if($beurs->time + 60 < time()) {
        mysql_query("UPDATE [instellingen] SET time=NOW() WHERE name='beurs'");
    }

?>


Maar de Database wordt helaas niet geupdate, terwijl dit volgens mijn verwachtingen,
wel zou moeten.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat ik fout doe en wat er verbeterd moet worden.

Bij voorbaat dank,
Ricolo
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 11:03:34
 
Frank -

Frank -

28/05/2008 20:43:00
Quote Anchor link
Wat die die blokhaken [] in de query? Dat soort troep hoort daar niet te staan.

Verder controleer je nergens wat er fout gaat, geen wonder dat je dan niet weet wat er fout gaat. Foutafhandeling, de basis van ieder goed script.
 
Ricolo

Ricolo

28/05/2008 20:44:00
Quote Anchor link
pgFrank, die blokhaken zijn gewoon de tabellen, de tabel heet [instellingen]. Wat zou ik dan kunnen doen, om wel een goede foutafhandeling te krijgen?
 
Frank -

Frank -

28/05/2008 20:48:00
Quote Anchor link
Dat is dan een goed foute naam, blokhaken zijn verboden. Of heeft een dwaas jou het gebruik van volkome idiote backticks ` aangeleerd om zo extra veel bugs in je systeem in te bouwen? Ik vrees van wel... Dat is namelijk de enige manier om dit soort foute tabellen aan te kunnen maken.

Nooit meer gebruiken en voortaan alleen kleine letters gebruiken voor tabel- en kolomnamen. Daar kun je prima mee uit de voeten en scheelt je vele uren debuggen.

Zie verder de tutorials, daar staan ook fraaie voorbeelden van foutafhandeling tussen.
 
Michael

michael

28/05/2008 20:49:00
Quote Anchor link
snel die tabelnamen hernoemen naar normale namen. Blokhaken vraagt om fouten.

je kan bijvoorbeeld beginnen met een query echoen als hij het niet doet.

altijd query in een variabelen zetten.

een voorbeeld van een query met een heel basic foutafhandeling:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$query
= "UPDATE instellingen SET time=NOW() WHERE name='beurs'";
mysql_query($query) or die(mysql_error().'in Query:'.$query);
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door michael
 
Burdy

Burdy

28/05/2008 21:10:00
Quote Anchor link
Zoek je in de tabel instellingen naar 'beurs' (letterlijk) of de waarde van $beurs?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

28/05/2008 21:12:00
Quote Anchor link
'time' is een gereserveerd woord in SQL. Gebruik gewoon Nederlandse woorden, zul je (bijna) nooit problemen mee krijgen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.