Databases connectie enzo

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Applicatieontwikkelaar

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Hybride. Kantoordagen in Utrecht, incidenteel in Apeldoorn Functieomschrijving: De afdeling IV – Generieke Voorzieningen – Interactie Online is onderdeel van de keten Interactie. De missie van de keten is: “het faciliteren van de interactie met alle burgers, bedrijven en hun vertegenwoordigers om hen in staat te stellen aan hun fiscale verplichtingen te voldoen en aanspraak te maken op hun rechten.” De afdeling Interactie Online heeft een belangrijke bijdrage binnen deze keten. Dit door het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

12/09/2011 17:49:10
Quote Anchor link
Beste,

Ik weet dat dit al een oud onderwerp is maar ik vind het een leuk onderwerp om over te praten en aan de beginnende php'ers hebben er ook wat aan xd...

Ik weet dat er waarscheinlijk nog een aantal van jullie zijn die nog de database afhandelingen en connectie erheen mysql_query() / mysql gebruiken.

Alhoewel de mysql_* nog wel te gebruiken is dadelijk in php6 en nu in php5 het niet meer echt aanteraden is...

Dus nu is mijn vraag wat gebruiken jullie hier allenmaal? (mysqli, PDO, database class, framework, enze...)
Wat zijn jullie ervaringen ermee ? (goed/slecht/kan beter)
Waar kan je welke beter wel of dan wel niet voor gebruiken ?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 07:08:49
 
Martin V

Martin V

13/09/2011 00:40:23
Quote Anchor link
Ik gebruik PDO, MySQL en Smarty. Ben tevreden met hoe het werkt en wat het kan. Maar ik heb nog niet al te veel ervaring en ben mijn vaardigheden telkens nog aan het verbeteren.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

14/09/2011 18:11:45
Quote Anchor link
*bumbje*
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/09/2011 18:40:53
Quote Anchor link

Reactie verwijderd. Wanneer iemand de behoefte heeft om te praten over een bepaald onderwerp om daar meer van te leren is dit toegestaan.
[/modedit]

Toevoeging op 14/09/2011 18:50:11:

Marco PHPJunkie op 12/09/2011 17:49:10:
Alhoewel de mysql_* nog wel te gebruiken is dadelijk in php6 en nu in php5 het niet meer echt aanteraden is...

Oké dan kun je me dat dat ff uitleggen? heb jij ook al meer dan 100 scripts op de mysql extensie?
Gewijzigd op 14/09/2011 19:28:42 door Niels K
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

14/09/2011 19:22:16
Quote Anchor link
is het niet zo dat je ook in php6 gewoon met pdo de mysql kan gebruiken?

omdat dit nu ook al het geval is namelijk in php5
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/09/2011 19:26:51
Quote Anchor link
Quote:
Alhoewel de mysql_* nog wel te gebruiken is dadelijk in php6 en nu in php5 het niet meer echt aanteraden is...

Het gaat mij een beetje om de zin:'in php5 het niet meer echt aanteraden is...
'
Gewijzigd op 14/09/2011 19:31:57 door Niels K
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

14/09/2011 19:33:26
Quote Anchor link
zo is het mijn ook gezegt ja :) dat in php5 mysql niet aanteraden is en dat ik pdo moest gebruiken, nou moet ik zeggen dat het wel lekker werkt hoor met pdo :)

ik kan het je wel AANraden ;) heeft veel meer voordelen ook vind ik
Gewijzigd op 14/09/2011 19:34:08 door Robert dat ben ik
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

14/09/2011 19:46:38
Quote Anchor link
Tuurlijk kan je in php6 gewoon pdo blijven gebruiken.

@Ger
tuurlijk kan je ook gewoon in php6 en nu ook in php5 de mysql_* functies en opties blijven gebruiken maar het is naar mijn idee beter om mysqli of pdo te gebruiken omdat mysql_* verouderd is en niet meer verder ontwikkeld word alleen nog maar kleine beetjes onderhoud.

(bron / leesvoer php.net onderaan)
Gewijzigd op 14/09/2011 19:48:51 door Marco PHPJunky
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2011 09:53:09
Quote Anchor link
Natuurlijk is mysqli beter dan mysql_ , de i staat tenslotte voor improved.
De vraag is ook niet of ik ga toepassen, maar wanneer.

@Robert:
Als je PDO vergelijkt dan moet je het met mysqli doen, en dan is het enige voordeel van PDO dat het database onafhankelijk is.
Dat betekent dus ook dat als je het toepast je de SQL ook daarop moet aanpassen, want: SELECT `field` FROM `table` gaat niet werken in SQLite of MSSQL
 
Robert  dat ben ik

Robert dat ben ik

15/09/2011 10:21:23
Quote Anchor link
@Ger:
Mij is verteld als je meerdere databases wilt kunnen gebruiken is het niet meer is dan meedere database classen te maken met de zelfde methode namen.
alleen elke database class heeft zijn eigen functie maar de methode namen blijven het zelfde.
dus als je sqllite heb blijft de methode functie naam gewoon query() of select()
uiteraard moeten deze query per database kunnen werken omdat de aanroep anders is
hiervoor zou je omdat je weet het is een query misschien alleen de dingen mee te sturen wat je wilt en de query de rest laten doen

eenigste wat je dan doet is alleen de driver in je config file aanpassen
dan is je systeem voor meedere databases toegangelijk.

en mij is verteld dat het veiliger is om met pdo te werken.


Rob.
Gewijzigd op 15/09/2011 10:25:48 door Robert dat ben ik
 
Bart Willemsen

Bart Willemsen

15/09/2011 10:27:41
Quote Anchor link
Dus mysqli is de nieuwe aangeraden methode? Wist niet dat mysql_* deprecated gaat worden.. xP Dan moet ik binnenkort maar eens mijn MySQL class gaan ombouwen, of herschrijven. Ik maak daar nog gebruik van de oudere manieren.. :P
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2011 11:26:26
Quote Anchor link
@Bart:
nope, de standaard mysql extensie blijft ook in PHP6, hij wordt alleen niet meer standaard geinstalleerd. Kijk ook eens op het linkje in Marco's post.

@Rob en iedereen:
Ik wilde er alleen even op wijzen dat als je een db engine onafhankelijk project wilt maken er een hoop andere dingen gaan meespelen, want bv SQLlite heeft heel wat minder functionaliteit dan MySQL of MSSQL.
Persoonlijk vind ik het ver gaan om een webproject db universeel te bouwen, naar mijn mening maak je een db keuze voor je een project begint.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/09/2011 12:40:46
Quote Anchor link
@Ger
Daar heb je opzich hellemaal gelijk in maar stel je hebt een klant die een boukhoudings app heeft in asp of anders met een SQL server en ze willen gaan overstappen naar jou app omdat deze beter is dan degene die ze nu hebben in zulke gevallen is het dan heel erg makkelijk als je PDO hebt gebruikt omdat je dan alleen de verbinding hoeft intestellen op SQL server want de opbouw van de query's is hetzelfde ....

Quote:
Two of the most popular back-end data stores Web developers work with today are MySQL and SQL Server. They are fundamentally similar in that both are data storage and retrieval systems. You can use SQL to retrieve data with either because both claim support for ANSI-SQL. Both database systems support primary keys and key indices, so you can also create indices used simply to speed up queries and for constraining input. Further, both provide some form of XML support.
Gewijzigd op 15/09/2011 12:41:32 door Marco PHPJunky
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2011 14:03:48
Quote Anchor link
@Marco
En daarin heb jij ook weer gelijk, maar dan is het nog hoe ver ga je? Pak je er dan ook SQlite bij? want dat kost je een stukje performance want
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Cmd.CommandText = "SELECT matches.MatchTime, matches.Poule, " + _
                          "COALESCE(p1.FullName, matches.Player1) AS p1Name, " + _
                          "IF(matches.IsFinal=0, ROUND(p1.Average * 35 + 3), ROUND(p1.realAvreage * 45 + 4)) AS p1car, " + _
                          "COALESCE(p2.FullName, matches.Player2) AS p2Name, " + _
                          "IF(matches.IsFinal=0, ROUND(p2.Average * 35 + 3), ROUND(p2.realAvreage * 45 + 4)) AS p2car " + _
                          "FROM matches " + _
                          "LEFT JOIN players AS p1 ON p1.PouleSeq = matches.Player1 " + _
                          "LEFT JOIN players AS p2 ON p2.PouleSeq = matches.Player2 " + _
                          "WHERE MatchDate=?MatchDate ORDER BY MatchTime"

gaat niet werken in SQLite. (Alvast mijn excuus dit is toevallig een asp.NET code)
Dus moet je extra dingen aan de clientside (php) doen.
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

15/09/2011 14:28:45
Quote Anchor link
Dat klopt.. zolang je het op Mysql en SQL-server houd zijn er zo goed als geen problemen en het is voor een ieder persoonlijk hoever hij of zei wilt gaan erin.

alhoewel ik niet inzie waarom je er dan nog sqlight bij zou pakken maar dat kan ook komen omdat ik zelf nog niet echt met sqlight gewerkt hebt maar dan zou ik gewoon de 2 'grootste' pakken...
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/09/2011 15:20:20
Quote Anchor link
Die twee zijn ook afdoende als het over php gaat, maar toevallig ben ik met een software project bezig (in Delphi VCL) waar ik wel een SQlite optie in heb omdat ik er nooit zeker van kan zijn dat men de beschikking heeft over één van de twee danwel remote access er toe hebben. En dat probleem in mijn voige post is op te lossen met stored procedures.
Gewijzigd op 15/09/2011 15:20:56 door Ger van Steenderen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.