Datum in een nieuws database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pater

Pater

28/06/2005 15:06:00
Quote Anchor link
Ik heb nog geen ervaring met PHP en MySQL, maar ik wil het gaan gebruiken.

Op mijn site Mofert.nl staat allerhande informatie en nieuws, voor de inwoners van het plaatsje Montfort. Met name het nieuws wil ik in de toekomst in een database zetten.

In de database moet o.a. ook de publicatiedatum worden opgeslagen, incl. tijd en tijdzone. Deze heb ik namelijk nodig voor mijn RSS Feed. Verder heb ik de de datum nodig voor op de nieuspagina op de site. Hoe kan ik nu het beste de datum in de database zetten, en hoe moet ik deze weer omzetten naar b.v. "Teu, 28 june 2005 15:03:26 +0200", of naar "28/06/05".
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 06:12:27
 

28/06/2005 15:20:00
Quote Anchor link
Ik heb het laatst als MKTIME in de database gezet (INT(10)). Je roept dan de functie mktime() aan in php en vervolgens zet je dat getal in de database. Vervolgens kun je via de date functie de datum bewerken hoe je maar wilt.

date("d-m-Y H:i:s", $mktime); zal de normale datum weergave geven zoals wij die kennen.

date("r", $mktime);
zal hem omzetten naar het format wat rss gebruikt (Teu, 28 june 2005 15:03:26 +0200).

Voor andere vormen van weergave zou ik hier even kijken:

http://www.php.net/date

Ik denk dat dit de beste oplossing is.
 
Jelmer -

Jelmer -

28/06/2005 15:24:00
Quote Anchor link
Het voordeel inderdaad van een unix timestamp (dat is dat getal wat time(), mktime() maakt. Het aantal seconden na de UNIX epoch) is dat je er makkelijk mee kan rekenen, en ze met elkaar kan vergelijken.

Het nadeel is wel dat hij maak kan tot 2038 (geloof ik). Maar daar zal je niet veel last van hebben. Tegen die tijd is er al een beter alternatief/vervanger ontwikkeld ^^,
 
Pater

Pater

28/06/2005 15:44:00
Quote Anchor link
Da's simpel!

Bedankt
 
Pater

Pater

28/06/2005 23:44:00
Quote Anchor link
Nog een probleempje:

Ik krijg bij de "r" notatie de tijdzone "+0300". Waarschijnlijk omdat de server in zich in die tijdzone bevindt. Hoe los ik dit op?
 
Roy Bongers

Roy Bongers

29/06/2005 12:24:00
Quote Anchor link
Ik wee niet zeker maar misschien werkt het met setlocale(LC_ALL, 'nl_NL');

Deze moet je dan voor date("r"); aanroept plaatsen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.