De webpagina is verlopen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Karim ab

karim ab

17/07/2010 01:09:03
Quote Anchor link
Hallo dag allemaal,

Nadat ik een sessie heb opgestart om variabelen te onthouden kan ik, als ik een pagina verder ga, niet meer terug naar de vorige pagina (waar de sessie is opgestart). Ik krijg volgende foutmelding:

De webpagina is verlopen

Meest waarschijnlijke oorzaak:
•De lokale kopie van deze webpagina is verouderd en u dient de webpagina opnieuw te downloaden.

Mogelijke acties:
Klik op de knop Vernieuwen op de werkbalk als u de pagina opnieuw wilt laden. Na het vernieuwen moet u misschien weer naar de specifieke webpagina gaan of de informatie opnieuw opgeven.


Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen ?

alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 11:01:59
 
Jelmer -

Jelmer -

17/07/2010 01:48:08
Quote Anchor link
Komt dat niet omdat je een formuliertje hebt gesubmit? Meestal krijg je die melding als je terug wil naar een pagina die je via een POST-request (dus het versturen van een form met method="post") had aangeroepen.
 
Karim ab

karim ab

17/07/2010 10:58:42
Quote Anchor link
Ja inderdaad ik heb een formulier gesubmit via 'post' en op de pagina erna de post-variabelen in sessievariabelen veranderd omdat ik ze darrna nog nodig had.

Hoe kan ik dit oplossen ?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/07/2010 11:15:05
Quote Anchor link
Gebruik een redirect nadat je de POST variabelen verwerkt hebt en geef de gewenste gegevens op die pagina weer:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$_SESSION
['var'] = $_POST['var'];

header('Location: volgende_pagina.php');
exit;
?>


Als je nu een pagina verder gaat en vervolgens weer terug, kom je uit op de pagina waar je redirect ook naar verwijst en zul je geen 'pagina verlopen' melding krijgen.
 
Karim ab

karim ab

18/07/2010 01:09:43
Quote Anchor link
De foutmelding is weg maar ik krijg de pagina zelf (waar de redirect op staat) niet meer te zien. Die wordt gewoon overgeslagen. Wat heb ik juist verkeerd gedaan ?
Gewijzigd op 18/07/2010 10:31:44 door karim ab
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/07/2010 11:44:47
Quote Anchor link
Je moet de gegevens dus niet meer weergeven op de pagina waar de redirect staat, maar juist op de pagina waarnaar geredirect wordt. Echo dan niet de POST variabelen maar juist de SESSION variabelen die je eerder aangemaakt hebt.
 
Karim ab

karim ab

19/07/2010 01:21:15
Quote Anchor link
Ik heb het opgelost door er een pagina tussen te zetten die ik niet hoef te zien.

Bedankt voor alle hulp.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.