direct controleren op ingevulde waardes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Christiaan de kleine

christiaan de kleine

03/03/2012 12:41:39
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

ik ben bezig met een script. daarmeeworden er eerst algemene gegevens ingevuld om vervolgens door te kunnen gaan naar een ander formulier.

nu wil ik pas de submit button weer laten geven als alle velden zijn ingevuld met een minimale waarde vvan aantalletters.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken...
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:40:50
 
Eddy E

Eddy E

03/03/2012 15:41:08
Quote Anchor link
jQuery of Prototype en dan later met PHP alsnog controleren.
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

03/03/2012 16:48:29
Quote Anchor link
Zou je iets meer kunnen vertellen. zoals wat moet ik gebruiken ervoor.... want ben met beide niet echt bekend.
 
Roel -

Roel -

03/03/2012 16:52:09
Quote Anchor link
Gewoon een attribuut required="required" toevoegen aan je input velden.
En uiteraard met PHP controleren, want HTML en JavaScript zijn client-side en dus aan te passen door de gebruiker.
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

03/03/2012 16:54:50
Quote Anchor link
de input velden moeten gecontroleerd worden zodra ze zijn aangepast. dus nog voordat de gebruiker op een knop drukt. de submit button wordt pas getriggerd zodra er geen error is uitgegeven. snap je?
 
Wouter J

Wouter J

03/03/2012 17:17:42
Quote Anchor link
@Eddy, prototype is bijna verloren en waarom niet met raw JS? Tevens is PHP hier niet voor nodig.

Werk met de disabled attribuut in HTML. Dan kan je de submit button blokkeren.

Vervolgens moet je een onchange event hangen aan alle inputs en dan kan je in die event kijken of alle 3 de waardes gelijk zijn aan 0. Als dit zo is doe je in JS disabled = false en je kunt de button gebruiken.
Gewijzigd op 03/03/2012 17:19:14 door Wouter J
 
Eddy E

Eddy E

03/03/2012 18:05:30
Quote Anchor link
Let dan wel dat mensen zonder Javascript dus gewoon alles kunnen doen zonder enige controle.

Nacontrole dmv van PHP is altijd nodig.

Wat Roel zegt is een prima idee. Laat jQuery die disabled plaatsen en pas weer weghalen als alles goed is.
Ik ben vanmiddag ook bezig geweest met een wat uitgebreider formulier en jQuery en dat is goed te doen. Let wel op, met Javascript uit moet het ook werken.
En vertrouwen op een taal die nog niet uit is (HTML5...) en dus niet werkt op wat oudere browsers (IE6, 7 en 8 en deels 9) etc is niet handig.

Dus houd altijd de controle via PHP.
 
Christiaan de kleine

christiaan de kleine

03/03/2012 18:14:02
Quote Anchor link
ja oke allemaal prima. maar kunnen jullie een beetje helpen door een opzetje te plaatsen...


heb enkele velden:

opkomst datum
start tijd
pauze moment
eind tijd
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.