Direct een variabele maken van een net toegevoegd record

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SanderV

SanderV

12/01/2007 16:07:00
Quote Anchor link
Hallo, voor school ben ik bezig met een dating site en hier moet ik klanten in kunnen toevoegen.
Nu werkt het script helemaal zoals het moet, alleen na het uploaden wil ik graag direct het ID (auto_incremment) meenemen naar een volgende pagina.
Hieronder mijn script, alvast bedankt voor de hulp.

if(!isset($_POST['submit'])) {

} elseif(trim($_POST['postcode']) <> "" && trim($_POST['achternaam']) <> "") {
mysql_query("INSERT INTO klanten (klanten_voornaam, klanten_tussenvoegsel, klanten_achternaam, klanten_adres, klanten_huisnummer, klanten_toevoeging, klanten_postcode, klanten_woonplaats, klanten_telefoonnummer, klanten_email, klanten_gebdatum, klanten_geslacht, klanten_geaardheid, klanten_voorkeur, klanten_status, klanten_kortebeschrijving)




VALUES ('".$voornaam."', '".$tussenvoegsel."', '".$achternaam."', '".$adres."', '".$huisnummer."', '".$toevoeging."', '".$postcode."', '".$woonplaats."', '".$telefoonnummer."', '".$email."', '".$gebdatum."', '".$geslacht."', '".$geaardheid."', '".$voorkeur."', '".$status."', '".$beschrijving."')") or die(mysql_error());

// geef melding weer
echo "Cliënt toegevoegd<BR>\n";
echo "Klik <A HREF=\"hobbytoevoegen.php\">hier</A> om hobbies aan deze cliënt toe te voegen<BR>\n";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door SanderV
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 21:46:28
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

12/01/2007 16:09:00
Quote Anchor link
je kan na je insert query mysql_insert_id daarvoor gebruiken.

Edit:
typo.. dankje Blanche
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Terence Hersbach
 
Joren de Wit

Joren de Wit

12/01/2007 16:19:00
Quote Anchor link
Terence, het is mysql_insert_id() ;)
 
SanderV

SanderV

12/01/2007 16:19:00
Quote Anchor link
Hé gaaf, bedankt. Kan ik deze variabele nu ook meenemen naar een andere pagina?

(die site doet het trouwens niet, maar mysql intert id geeft veel google results :)
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

12/01/2007 16:22:00
Quote Anchor link
http://nl3.php.net/mysql_insert_id
kan je ook kijken

Je kan deze variable in een session zetten of als je de pagina doorlinkt in de link de id zetten zodat je deze uit kan lezen bij het ophalen van de nieuwe pagina.
 
SanderV

SanderV

15/01/2007 09:07:00
Quote Anchor link
Denk je dat het op deze manier zou moeten werken?
Ik werk al wel met een sessie voor het inloggen.

session_start();
$_SESSION['hobby'] = $hobbytest;
 
Frank -

Frank -

15/01/2007 12:05:00
Quote Anchor link
Wat dacht je er van om het even te testen? Daar leer je het meeste van.
 
SanderV

SanderV

15/01/2007 15:26:00
Quote Anchor link
Ah. idd, het werkte dus niet. Ik heb ze nu meegegeven in de url. Doe ik liever niet, maar aangezien het een examenopdracht voor school is en ik nogal haast heb, heb ik het maar zo opgelost.
iig bedankt iedereen.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/01/2007 15:39:00
Quote Anchor link
Er is niets fout aan hoe je die sessievariabele declareert. Wat voor foutmelding krijg je, of wat gaat er fout?

Ben je de pagina waar je de sessievariabele op wilt vragen ook wel begonnen met session_start()?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.