Dynamisch formulier naar meerdere MySQL-tabellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jochem Pluim

Jochem Pluim

01/04/2017 20:23:10
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik ben bezig met het bouwen van een PHP-applicatie waarin tellingen van verschillende spaarkassen geregisteerd worden. Hierbij loop ik tegen het volgende aan.

Als ik een nieuwe wekelijkse telling wil invoeren open in een formulier. Dit formulier vraagt eerst een aantal basisgegevens, zoals het seizoen waarvoor de telling wordt ingevoerd, het weeknummer van de telling, en door wie de telling is uitgevoerd. Deze gegevens kan ik makkelijk naar een eerste tabel in de database sturen, namelijk registraties. Dit gaat goed.

Vervolgens moet er voor elke actieve deelnemer aan de spaarkas (ook in dit systeem beheerd) een gespaard bedrag worden ingevoerd. Middels een while-loop maak ik voor elke spaarder een rij in een tabel aan, waar een formulierveld getoond wordt voor de cijfers voor deze spaarder.

Hoe zorg ik er nou voor dat deze formuliervelden een goede naam krijgen (met bijvoorbeeld een array) en dat ik voor elke ingevoerde stand een nieuwe rij in de tweede tabel maak, registratie_regels.

Samengevat: voor elke spaarder maak ik met een while-loop een rij in een HTML-tabel. Hierin komt het nummer van de spaarder, de naam en een formulierveld voor het gespaarde bedrag.

Elke rij in het invoervenster moet naar een eigen rij in de MySQL-tabel. Daarbij is het ook van belang dat deze rij het ID-nummer kent van de registratie (die in het eerste deel wordt aangemaakt).

Wie kan me helpen? Ik kom niet veel verder.

Groet, Jochem
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 15:24:20
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/04/2017 22:43:50
Quote Anchor link
Waar loop je precies op vast?
 
Ivo P

Ivo P

02/04/2017 04:18:51
Quote Anchor link
ik denk dat het formulier er ongeveer zo uit moet zien:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
Jan <input type=hidden value="10" name="deelnemerid[]">
bedrag <input type="text" name="bedrag[]">

Piet <input type=hidden value="20" name="deelnemerid[]">
bedrag <input type="text" name="bedrag[]">

Joris <input type=hidden value="30" name="deelnemerid[]">
bedrag <input type="text" name="bedrag[]">


Je zult dan in $_POST['deelnemer'] een array hebben.
en ook in bedrag

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
foreach($_POST['deelnemerid'] as $i => $id){
   echo 'deelnemer  :'. $id . ' met bedrag ' . $_POST['bedrag'][$i] ;

}

?>


waarbij je dan gebruik maakt van het feit dat de nummering van de index ($i) gelijk oploopt
 
Jochem Pluim

Jochem Pluim

02/04/2017 20:50:14
Quote Anchor link
Dat was hem! Top, precies waar ik naar op zoek was. Dank!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.