Een actiecode pagina maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bernhard G

Bernhard G

28/12/2015 16:26:22
Quote Anchor link
Beste,

Ik wil graag een pagina maken waar een bezoeker een unieke code invult en vervolgens op de vervolg pagina komt. Het liefst wil ik dat die pagina alleen benaderbaar is wanneer iemand de code invoert. De URL kan je dan niet 1 op 1 kopiëren/plakken. Na het invullen van de code moet deze niet opnieuw te gebruiken zijn.

Is dit mogelijk?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:39:37
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/12/2015 16:35:37
Quote Anchor link
Ja.
 
Bernhard G

Bernhard G

28/12/2015 17:03:14
Quote Anchor link
Gaaf! Is er ergens een voorbeeld van te vinden waarmee ik aan de slag kan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2015 17:09:39
Quote Anchor link
Je slaat de kortingscodes op in een aparte databaserabel. En op het moment dat deze goed is dan stuur je de gebruiker door naar een speciale pagina
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

28/12/2015 17:51:26
Quote Anchor link
En op die speciale pagina verwijder je de code uit de tabel zodat deze niet opnieuw te gebruiken is.
 
Eddy E

Eddy E

28/12/2015 18:12:39
Quote Anchor link
Beter: je koppelt de code aan een IP-adres, een emailadres, aan cookie-hash (en dus een cookie met die hash bij de gebruiker).

Zo voorkom je dat als iemand, per ongeluk, iemand terug gaat, hij de code 'kwijt' is.
Niets zo vervelend als verversen/teruggaan/browser per ongeluk sluiten, en dan je actiecode verloren hebben.

Maak er dus meer werk van dan je in je eerste bericht schrijft.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/12/2015 20:17:15
Quote Anchor link
Zoiets heet toch gewoon het "verzilveren" van een code (m.a.w. de code wordt aan een user account gekoppeld ofzo).
 
Eddy E

Eddy E

29/12/2015 21:57:38
Quote Anchor link
Een code verzilveren is meestal voor 1 persoon (dus uniek, eenmalig bruikbaar).
Een actiecode is een soort 'wachtwoord' om korting te krijgen. Vaak als reclame/lokkertje.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/12/2015 22:08:06
Quote Anchor link
De topicstarter noemt dit weliswaar een actiecode, maar geeft vervolgens zelf aan dat de code voor eenmalig gebruik is :). Maar je hebt gelijk, actiecode is dan waarschijnlijk niet de beste omschrijving.
 
Bernhard G

Bernhard G

30/12/2015 13:02:39
Quote Anchor link
Klopt titel klopt niet helemaal.

Wat ik ga maken is een pagina waarbij je een code moet invoeren. Deze code word gecontroleerd in een database en wanneer het overeenkomt kan de bezoeker door naar een andere pagina. Na het invullen van die pagina zal ik handmatig de code uit de database halen.

Bedankt voor het meedenken.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

30/12/2015 13:27:46
Quote Anchor link
Je moet deze niet handmatig uit de database halen maar gewoon automatisch laten verwijderen.
 
Bernhard G

Bernhard G

30/12/2015 13:55:32
Quote Anchor link
Ik verwacht dat de gebruiker eerst even een kijkje neemt. vervolgens later terugkomt om daadwerkelijk zijn gegevens achter te laten. Wanneer de code dan niet meer werkt kan die niet meer op de pagina komen. Dan krijg ik weer mailtjes dat het niet werkt etc. Denk dat dit de enige werkende mogelijkheid is om vooral de gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te houden.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

30/12/2015 14:49:18
Quote Anchor link
Of je verwijderd de code pas nadat de bezoeker zijn gegevens heeft achter gelaten? Dus pas als het formulier afgehandeld is de code verwijderen, dan hoef je niks handmatig te doen..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.