Error: Cannot send session cookie - headers already sent by

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Dennis Lans

Dennis Lans

16/12/2010 09:59:12
Quote Anchor link
Hooi,

Ik ben net begonnen met het aanpassen van wat php scripten gekregen van mijn docent, maar ik loop tegen errors aan (docent niet aanwezig, vandaar dat ik hier op hulp vraag :) ).

Quote:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\Website\index.php:10) in C:\xampp\htdocs\Website\index.php on line 13

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at C:\xampp\htdocs\Website\index.php:10) in C:\xampp\htdocs\Website\index.php on line 13

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\xampp\htdocs\Website\index.php:10) in C:\xampp\htdocs\Website\index.php on line 35

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
<html>
<head>
    <title>Welcome by ************!</title>
    <link href="cssfile.css" rel="stylesheet" type"text/css" />
</head>
<body>

<div id="banner">
<div id="login">
<?php
if(!EMPTY($_POST))
{

    session_start();
    $inlog = $_POST['inlognaam'];
    $ww = $_POST['wachtwoord'];
    
    $db = mysql_connect("localhost", "root", "")
    or die("kan geen verbinding maken: ". mysql_error());
    mysql_select_db("website", $db);
    
    $sql = "SELECT *
            FROM registratie
            WHERE voornaam = '$inlog'
            AND achternaam = '$ww'"
;
            
    $resultaat = mysql_query($sql) or die (mysql_error());

      if (mysql_num_rows($resultaat)>0)     
    {
        
        while($rij = mysql_fetch_array($resultaat))
          {
            
        $_SESSION["Voornaam"]=$rij["Voornaam"];             
        $_SESSION["naam"]=$rij["naam"];                     
        }

    header("location: ingelogd.php");
    exit();
    }

    else
    {
        echo "<br>";
        echo "<hr>";
        echo "Geen geldige gegevens";
    }

    mysql_close($db);
}

else
{
?>


<form method="POST" action="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"] ?> ">
    Voer gebruikersnaam in: <input type="text" name="inlognaam" size="10" maxlength="7"> <br />
    Voer wachtwoord in:  &nbsp &nbsp <input type="password" name="wachtwoord" size="10" maxlength="8"> <br />
    
    &nbsp &nbsp&nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp  &nbsp &nbsp &nbsp &nbsp&nbsp <input type ="submit" value = "inloggen">     <input type ="reset" value = "wissen">
</form>
<?php
}
?>

</div>
</div>
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 13:11:46
 
TJVB tvb

TJVB tvb

16/12/2010 10:03:29
Quote Anchor link
session_start(); stuurt een header (dat is in het http protocol wat informatie voordat er tekst verstuurd wordt) Maar jij hebt daarvoor al output (die html)

Je moet zorgen dat session_start() (net zoals bijvoorbeeld header()) voor ELKE output staat.
 
- Dave -

- Dave -

16/12/2010 10:05:18
Quote Anchor link
- Mooie voorbeeld voor SQL injectie. http://php.net/manual/en/function.mysql-real-escape-string.php
- Gebruik geen PHP_SELF.
- HTML is niet valid.
- Bouw foutafhandeling in.
- mysql_close is niet nodig.
- Waar jij je $_SESSIE maakt hoef je het toch niet in een while lus te zetten?
Gewijzigd op 16/12/2010 10:14:20 door - Dave -
 
Dennis Lans

Dennis Lans

16/12/2010 10:39:36
Quote Anchor link
@TJVB tvb

Bedankt, ik krijg nu de error niet meer, alleen me inlog script werkt even niet meer :P Daar kijk ik nog wel naar.

@-Dave-

Dit script heb ik gekregen van me docent om mee te kunnen gaan testen. Ik ben me ervan bewust dat niet alles even veilig is :) Maar voordat het ook online komt te staan zorg ik dat ik alles nakijk :)

Allebij bedankt voor jullie informatie :)
 
- Dave -

- Dave -

16/12/2010 10:54:40
Quote Anchor link
Vind het erg slecht dat je docent zo'n script geeft waar je van moet leren.
Maarja van fouten leer je.
 
- SanThe -

- SanThe -

16/12/2010 11:22:44
Quote Anchor link
WHERE voornaam = '$inlog'
AND achternaam = '$ww'";

Achternaam is een wachtwoord?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.