Formmail php script

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank v

frank v

27/08/2019 00:23:07
Anchor link
Nadat de website verhuist is naar strato werken de formulieren niet meer goed.
De formmail php werkt wel in internet explorer, maar niet in chrome.
Eerder nooit geen probleem gehad.
Heb vele schripts geprobeerd, allen doen exact het zelfde, op het oog lijkt het te werken maar de formmail zend de mail niet weg ondank de melding dat het bericht goed is verstuurd.
In de mailbox komt niks aan, ook niet in de spambox.
Zet ik deze formmail terug op andere server dan werkt het wel weer goed.
Heeft iemand het zelfde probleem of tips?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:29:17
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/08/2019 00:36:45
Anchor link
Dat iets wel of niet aankomst kan niet zo zeer aan de browser liggen. De mails worden via PHP op de server verstuurd.
Ik denk eerder dat er iets in de HTML niet correct is, waardoor de aanroep naar het script, met het verzoek om te mailen, niet werkt.

Voor nu is het even kijken in een glazen bol. Dus laat eens een voorbeeld zien van je site die niet werkt.
Eventueel met een mailadresje die we kunnen gebruiken om op te testen.
Gewijzigd op 27/08/2019 00:37:07 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/08/2019 15:34:10
Anchor link
Klinkt ook/eerder alsof mailfunctionaliteit op de nieuwe locatie niet (of niet goed) werkt.

Zoals @Ariën aangeeft is PHP mogelijk enkel een doorgeefluik, indien er van de mail() functie gebruik wordt gemaakt draagt PHP enkel een mailverzoek over aan de mailfunctionaliteit van de webserver, voor PHP is het werk dan klaar.

Maar we weten niet hoe de code omtrent het verzenden van mail er uitziet. Maak je gebruik van een pakket of framework? Gebruik je speciale libraries voor het mailen (denk aan PHPMailer etc.)? Heb je wellicht in een apart script geprobeerd om rechtstreeks een test-mailtje te sturen om uit te sluiten dat het inderdaad aan andere code ligt? Nu is het inderdaad een beetje koffiedik kijken...
 
Frank v

frank v

28/08/2019 23:55:53
Anchor link
Nou....wel raar?
Nu schijnt het wel te werken maar niet met alle ingevulde mailadresnamen in de formulier.
Formulier staat op https://www.luefter-geblaese.de/form/form.php
Zodra ik bij E-Mail bijvoorbeeld [email protected] of [email protected] in vult dan komen de mails niet binnen.
Maak ik er bv [email protected] van dan komt het wel binnen.
Er staat in de klantenlogin (strato) voor mailaccount: Er zijn geen filterregels actief.
Vreemd!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2019 00:10:30
Anchor link
Het is en blijft zonder relevante code koffie-dik kijken.
Vertel even wat je nou precies wel ziet, of wat er wanneer gebeurt?

Ik krijg gewoon een Duitse bevestiging als ik alles netjes invul.
Gewijzigd op 29/08/2019 00:10:56 door - Ariën -
 
Frank v

frank v

29/08/2019 20:38:47
Anchor link
- Ariën - op 29/08/2019 00:10:30:
Het is en blijft zonder relevante code koffie-dik kijken.
Vertel even wat je nou precies wel ziet, of wat er wanneer gebeurt?

Ik krijg gewoon een Duitse bevestiging als ik alles netjes invul.


ja, de bevestiging blijft goed werken bij elk volledig ingevuld formulier. (ik heb geen bericht van deze formulier in de mailbox gekregen vandaag)
Als je bij het invullen E-Mailadres een willekeurig juiste mailadres invult komt deze ook daadwerkelijk binnen.
Maar bij sommige mailadressen zoals b.v. [email protected] of [email protected] krijg de bezoeker wel een bevestiging maar komt het bericht niet in de mailbox. Vul je bv [email protected] in komt deze wel binnen, bij [email protected] niet.
Wellicht gebeurd dat bij meerdere mailadressen, maar ik heb er een hoop geprobeerd en kwam bij deze terecht die dus niet werken.
Als ik het form schript + formail script op een ander server dan strato zet (b.v. flexwebhosting) dan werken die adressen wel. Ik weet niet of ik het formmailscript hier onder mag zetten of het de juiste wijze is van deze forum?

Toevoeging op 29/08/2019 23:54:32:

Frank v op 29/08/2019 20:38:47:
- Ariën - op 29/08/2019 00:10:30:
Het is en blijft zonder relevante code koffie-dik kijken.
Vertel even wat je nou precies wel ziet, of wat er wanneer gebeurt?

Ik krijg gewoon een Duitse bevestiging als ik alles netjes invul.


ja, de bevestiging blijft goed werken bij elk volledig ingevuld formulier. (ik heb geen bericht van deze formulier in de mailbox gekregen vandaag)
Als je bij het invullen E-Mailadres een willekeurig juiste mailadres invult komt deze ook daadwerkelijk binnen.
Maar bij sommige mailadressen zoals b.v. [email protected] of [email protected] krijg de bezoeker wel een bevestiging maar komt het bericht niet in de mailbox. Vul je bv [email protected] in komt deze wel binnen, bij [email protected] niet.
Wellicht gebeurd dat bij meerdere mailadressen, maar ik heb er een hoop geprobeerd en kwam bij deze terecht die dus niet werken.
Als ik het form schript + formail script op een ander server dan strato zet (b.v. flexwebhosting) dan werken die adressen wel. Ik weet niet of ik het formmailscript hier onder mag zetten of het de juiste wijze is van deze forum?

Wat ook opvallend is dat de weergegeven ip-nummer van de bezoeker een heel vreemd ip-nummer laat zien zo als deze b.v. 2a02:a447:e2e5:1:2856:54f0:4d3a:8691
Gewijzigd op 29/08/2019 20:44:15 door frank v
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/08/2019 00:30:58
Anchor link
Dat zijn IPv6-nummers, niks om je zorgen over te maken.

Al denk niet dat het probleem aan je script ligt, maar dat de mailserver ergens wat lijkt te weigeren.
Het mail-script levert na een reeks van validaties die gepasseerd worden de mail af aan de mailserver (postkantoor).
 
Gerhard l

gerhard l

24/09/2019 16:21:01
Anchor link
Hi Frank, was even aan het rondkijken op het forum, weet niet of je probleem inmiddels opgelost is..
Met Strato had ik namelijk ook problemen met formulieren, er staat standaard een soort filter/beveiliging aan die alle e-mailadressen blokkeert van externe domeinen. In je logs kan je dit wel terugvinden, iets met "rdbm_handle_postscan_block".
Heb momenteel geen Strato account meer om te testen, maar als het goed is kan je onder 'beveiliging > ServerSide Security' dit uitzetten.
 
Aart Dijs

Aart Dijs

07/11/2019 14:21:02
Anchor link
Waar vind ik een formulier generator geschikt voor formulieren in PHP 7.3 ?
Hoe kan ik testen of een formulier geschikt is voor PHP 7.3 ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/11/2019 14:23:05
Anchor link
Formulieren zijn niet afhankelijk van de versie van PHP. De functies die gebruikt worden daarentegen wel.
maar ik raad aan om een nieuw topic te openen, in plaats van andermans topic te kapen.

Deze sluit ik.

Toevoeging op 07/11/2019 14:23:16:

.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.