Fotoalbum Script Aanpassen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Djimmy

Djimmy

11/03/2008 10:43:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met hetvolgende script:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/9/668/

Nu liep ik vast omdat ik meerdere extensies wil toevoegen, ik heb hier zelf wel mee zitten experimenteren in het script maar het wil niet werken.
Dit is wat ik zelf al heb gedaan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
case 4:
//bmp
$afbeelding_origineel = imagecreatefromwbmp($map.$bestandsnaam);
imagecopyresampled($afbeelding, $afbeelding_origineel, 0, 0, 0, 0, $breedte, $hoogte, $breedte_origineel, $hoogte_origineel);
imagewbmp($afbeelding, $map.$thumblocatie.$bestandsnaam);
break;


En hetvolgende heb ik toegevoegd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if($extensie == 'image/jpeg' || $extensie == 'image/gif' || $extensie== 'image/png' || $extensie == 'image/bmp')


Ziet iemand zo waar ik de fout in ga? Of is dit gewoon niet mogelijk?

Alvast bedankt.

Edit: Aangepast zoals het nu staat.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Djimmy
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 14:33:54
 
Djimmy

Djimmy

12/03/2008 10:54:00
Quote Anchor link
Niemand die dan het antwoord weet? Zou dit graag opgelost hebben..
 
Bart van der veen

bart van der veen

12/03/2008 11:30:00
Quote Anchor link
was imagecreatefrombmp geen php functie.../ en bovendien wie gebruikt er nu weer bmp, is net zoiets als met een supermarktkarretje op de snelweg rijden... kan wel maar niet handig
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

12/03/2008 12:19:00
Quote Anchor link
imagewbmp ipv imagebmp

zo ook:

imagecreatefromwbmp
 
Djimmy

Djimmy

12/03/2008 13:04:00
Quote Anchor link
Dit had ik zelf ookal gevonden was het alleen vergeten te vermelden, ik heb dit aangepast in createfromwbmp en imgewbmp. Echter heeft dit niet geholpen, als ik de map open met bmp erin gebeurt er niks, en blijft het scherm leeg ook maat die geen thumb aan.

@Bart. Ik moet sommige plaatjes aanleveren als BMP het is ook niet mijn idee om dit kanslose formaat te gebruiken.

Ik heb nu even de code zoals ik hem nu heb aangepast in de openingspost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Djimmy
 
Djimmy

Djimmy

13/03/2008 10:31:00
Quote Anchor link
Niemand dan die me kan helpen? Ik heb error_reporting op E_ALL staan en nog zie ik geen errors. Zou dit heel graag werkend krijgen.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/03/2008 10:51:00
Quote Anchor link
Djimmy schreef op 12.03.2008 13:04:
Dit had ik zelf ookal gevonden was het alleen vergeten te vermelden, ik heb dit aangepast in createfromwbmp en imgewbmp. Echter heeft dit niet geholpen, als ik de map open met bmp erin gebeurt er niks, en blijft het scherm leeg ook maat die geen thumb aan.


Dat heb je niet gevonden, dat heb ik je verteld... wel eerlijk blijven ey. Echo de $type eens :).
 
Djimmy

Djimmy

13/03/2008 11:02:00
Quote Anchor link
Mijn excuses dit heeft Arjan mij verteld. Maar als ik echo $type doe zie ik niks..

Edit: Zie dat ik de echo op de verkeerde plek heb gezet, als ik echo $type doe dan krijg ik als echo een waarde 6.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Djimmy
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/03/2008 11:12:00
Quote Anchor link
Dan heeft case 4: niet zoveel nut, maak daar eens case 6: van.
 
Djimmy

Djimmy

13/03/2008 11:18:00
Quote Anchor link
Dit werkt al een stuk beter alleen de eerste keer dat ik een pagina open met BMP files, die dus een thumb van gemaakt moet worden. Krijg ik deze error:

Warning: imagecreatefromwbmp() [function.imagecreatefromwbmp]: 'fotoserver/bmp/Copy (2) of test.bmp' is not a valid WBMP file in C:\wamp\www\Fotoserver\Foto\index.php on line 65

Warning: imagecopyresampled(): supplied argument is not a valid Image resource in C:\wamp\www\Fotoserver\Foto\index.php on line 66

De 2e keer dat ik hem open zie een geen afbeeldingen alleen kruisjes. Als ik deze open leest die wel de groote uit (dus er komt wel te staan origineel: pixels x pixels).
 
Djimmy

Djimmy

14/03/2008 13:29:00
Quote Anchor link
Niemand dan die me verder kan helpen? Kom er niet meer uit..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.