Foto/video galerij in PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dimitri Van Reeth

Dimitri Van Reeth

10/08/2012 02:46:51
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zoek een soort script die verschillende foto's en video's in mappen zet en als je op een map klikt, je dan alle foto's van die map krijgt. Als je dan op een foto klikt krijg je in het groot de foto te zien. Alleen zou dit ook moeten werken met video's. De video's en foto's worden handmatig op de server gezet en staan al direct in de juiste mappen.

Er zijn veel galerijen op het internet te krijgen, maar welke is nu het beste en zou het beste werken met wat ik wil?

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 10/08/2012 02:50:05 door Dimitri Van Reeth
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 15:37:36
 
Ahmed Ano

Ahmed Ano

10/08/2012 03:23:49
Quote Anchor link
www.fatbellyman.com/webstuff/lightbox_gallery/index.php
ik heb even gezocht, maar ik kon geen plugin vinden met video funct. en foto funct. en ook nog bestanden in map detecteren.
de link hierboven heeft wel 2 van die funct. maar de video weergave kan worden opgelost met de video functie van html5. met de if statement extebsie controleren en dan resultaat met lightbox...
 
Chris PHP

Chris PHP

10/08/2012 07:40:41
Quote Anchor link
HTML5 begint zo langzaamerhand steeds beter ondersteunt te worden, kun je niet gewoon dat gebruiken? Vooral voor video is dit een mooie oplossing.

Voorbeeld stukje voor HTML5 video
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<video width="320" height="240" controls="controls">
  <source src="movie.mp4" type="video/mp4" />
  <source src="movie.ogg" type="video/ogg" />
  Your browser does not support the video tag.
</video>


Dat kun je natuurlijk heel makkelijk gebruiken met een while of foreach loop. Tevens is het voor afbeeldingen zoiezo makkelijker. Je kunt gewoon door je mappen scannen en de afbeeldingen in een array zetten. Hier zijn zat scriptjes voor, met wat Java (JQuery) erbij en het ziet er ook wat netter uit.
 
Reshad F

Reshad F

10/08/2012 10:07:44
Quote Anchor link
@chris met wat Java ? had ik van jou niet verwacht :P
 
Chris PHP

Chris PHP

10/08/2012 11:54:11
Quote Anchor link
Reshad F op 10/08/2012 10:07:44:
@chris met wat Java ? had ik van jou niet verwacht :P


:D Ja ik ben steeds meer met Java (JQuery) bezig, en werkt echt goed. Ik gebruik het voornamelijk om wat meer dynamiek en uiterlijk aan een site te geven.
 
Dimitri Van Reeth

Dimitri Van Reeth

11/08/2012 00:45:28
Quote Anchor link
Heb wat opgezocht en wat geprobeerd met de scandir() functie en voor foto's is het al perfect gelukt!

Alleen weet ik echt nog niet wat ik met de video's moet doen..
De HTML5 video-tag is niet echt 100% wat ik wil.. Want je moet dan elk filmpje dan in 3 verschillende formaten uploaden (Ogg, MP4, Webm) als je wilt dat het op verschillende browsers werkt & dat is nu ook niet echt alles...

Heeft iemand hier misschien een alternatief voor?
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

11/08/2012 01:19:33
Quote Anchor link
@Reshad & Chris,
Het is Javascript niet Java (wereld van verschil tussen die 2) :P
(maar waarschijnlijk bedoelde jullie dat ook xd )

@Dimitri,
Misschien heb je hier wat aan:
JPlayer (plays HTML5: mp3, mp4 (AAC/H.264), ogg (Vorbis/Theora), webm (Vorbis/VP8), wav. Flash: mp3, mp4 (AAC/H.264), flv )
OSM Player (plays: mp4, HTML5, YouTube, Vimeo, and Flash)

En zover ik nu bij deze 2 heb gezien hoef je alleen maar 1 file te uploaden om te kunnen afspelen.. (of je moet een playlist maken in XML) :P

ps. Voor meer informatie over html5 Video en video players kan je kijken op HTML 5 Video
Gewijzigd op 11/08/2012 01:23:28 door Marco PHPJunky
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.