Geld bedrag sorteren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »
Web razor

Web razor

28/10/2010 15:35:52
Quote Anchor link
Ik zit met het volgende.
Mijn database heeft een kolom genaamd prijs
De bedragen die daar in staan, staan er als volgende in
bijvoorbeeld:

10.256
9.257
11.058
24.259

Als ik de database uitlees en sorteer op prijs met laagte bedrag boven komt er het volgende uit:

10.256
11.058
24.259
9.257

Het sorteren gaat dus op 1 of andere manier niet goed.
Ik heb al een hoop gelezen hier op het forum over bedragen. Maar daar gebruiken ze allemaal geen punten en wordt het bedrag gewoon als cijfer(10256) in de database gezet en komen de komma's of punten er later bij na het uitlezen is dit de enige manier?

PHP hulp

PHP hulp

14/06/2025 03:15:38

- SanThe -

- SanThe -

28/10/2010 15:47:42
Quote Anchor link
Je gebruikt waarschijnlijk een VARCHAR(). Gebruik het juiste format.

Mark L

Mark L

28/10/2010 15:48:53
Quote Anchor link
Een database sorteert op getal. In jouw voorbeeld is 1 een klein getal, dus komen 10.256 & 11.058 bovenaan, omdat deze met een 1 beginnen...

Je moet het dus echt als INT in je database zetten. Dan zal hij 'natuurlijk' sorteren.
Een INT is ook veel makkelijker ;) Je opmaak kun je simpel veranderen..

number_format()

Web razor

Web razor

28/10/2010 15:56:33
Quote Anchor link
Het klopt inderdaad wat jullie zeggen alleen heb ik volgens mij destijd gekozen voor VARCHAR omdat deze dus een . (punt) accepteerd en INT niet. Maar als ik nu mijn kolom wijzigen naar INT ben ik alles achter de punt kwijt 12.456 wordt dan 12

Kan ik dit ook voorkomen?

- SanThe -

- SanThe -

28/10/2010 16:03:26

Web razor

Web razor

28/10/2010 16:45:59
Quote Anchor link
Na wat rond lezen op de door jullie aangeboden links. Gebruik ik nu INT Float (6,3)
Dit lijkt goed te gaan, bedankt.

Pim -

Pim -

28/10/2010 17:41:17
Quote Anchor link
Pff, hoe kan je daar nou de foute conclusie uit trekken...
De titel is Floating-Point (Approximate-Value) Types, ongeveer dus. En als je met geld iets niet wil hebben, is dat het net niet klopt...
Het kopje daaronder is natuurlijk wel goed.

Web razor

Web razor

28/10/2010 17:48:41
Quote Anchor link
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt Pim?
Ja ik begrijp hieruit(denk ik) dat ik de verkeerde heb gekozen?

Pim -

Pim -

28/10/2010 17:50:21
Quote Anchor link
Zoals ik net zei, is een FLOAT een waarde met een onnauwkeurigheid. Dat wil je dus niet hebben. Je wil exacte waarden. Daarom moet je DECIMAL gebruiken. Begrijpelijk zo?

- Raoul -

- Raoul -

28/10/2010 20:11:56
Quote Anchor link
Waarom is een FLOAT onnauwkeurig???

- SanThe -

- SanThe -

28/10/2010 20:25:35
Quote Anchor link
Internet Verslaafde op 28/10/2010 20:11:56:
Waarom is een FLOAT onnauwkeurig???

Wat is de exacte uitkomst van 10 gedeeld door 3?
Daarom dus.

Web razor

Web razor

29/10/2010 00:07:17
Quote Anchor link
Ik had zelf ook eerst voor decimalen gekozen, alleen kennelijk had ik een instelling niet goed staan. Want ook hier verdwenen de cijfers achter de punt. Bij Float had ik zelf ook gelezen dat hij automatisch afrond. Maar dat maakt voor mij niet uit want de bedragen die ik gebruik zijn redelijk afgerond. Maar ik zal toch nog eens weer een keer Decimalen proberen.

Marco M

Marco M

29/10/2010 03:08:42
Quote Anchor link
Waarom zo moeilijk? SELECT * FROM whatever ABS(geldbedrag)

ABS() sorteert wel correct, en format is niet interessant ;-)
Gewijzigd op 29/10/2010 03:09:15 door Marco M

- SanThe -

- SanThe -

29/10/2010 06:51:24
Quote Anchor link
Marco M op 29/10/2010 03:08:42:
Waarom zo moeilijk? SELECT * FROM whatever ABS(geldbedrag)

ABS() sorteert wel correct, en format is niet interessant ;-)

Yeah right. Format is niet belangrijk. Je gelooft het zelf?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.