Get input velden uit je database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nicolas Pierre

Nicolas Pierre

04/07/2011 17:06:57
Quote Anchor link
Het idee is om een scriptje te maken waar je verschillende forms kunt maken als user die dan in een DB gestopt wordt , en dan als je naar het formpje gaat dat de iput code uit de DB word gehaald

bv
Ik geef in dat ik een passwoord veld heb wat dus dit in html code is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
<input type="password" name="password" />
?>


Dit zou dan dus uit de DB moeten komen.

Heeft iemand hier een tutorial voor ?
Gewijzigd op 04/07/2011 17:10:20 door Nicolas Pierre
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:10:08
 
Kevin Ellen

Kevin Ellen

04/07/2011 17:21:28
Quote Anchor link
Dit klopt helemaal niet. <input> is html en dus geen PHP. Als test zou je het volgende kunnen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?
$test
= $_GET['test'];
echo($test);
?>

<form>
<input type="text" name="test" />
<input type="submit" />
</form>

Ik hoop dat dit werkt zo uit mijn hoofd; ik kan het niet testen. Je zou het beste even naar een tut kunnen kijken als http://www.phpf1.com/tutorial/php-form.html. Kijk anders zelf even in google.
Gewijzigd op 04/07/2011 17:21:50 door Kevin Ellen
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

04/07/2011 18:28:17
Quote Anchor link
kevin, niet onnodig variabelen kopieren. Ook is echo geen functie dus hoeven er ook geen haakjes er om heen
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/07/2011 18:33:26
Quote Anchor link
Nicolas, wat is precies je probleem?
Die (html)code kun je toch gewoon in een database zetten?

Zou overigens niet met shorttag werken.
 
Kevin Ellen

Kevin Ellen

04/07/2011 18:35:45
Quote Anchor link
Vincent Huisman op 04/07/2011 18:28:17:
kevin, niet onnodig variabelen kopieren. Ook is echo geen functie dus hoeven er ook geen haakjes er om heen
Mja, ik weet het. Die haakjes om de echo is ook door andere talen en van vroeger. Voor mij persoonlijk geeft het wat meer overzicht... Ieder heeft zo zijn ding denk ik. En ik moet toegeven, echo gebruik ik bijna nooit, lol.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?=$TheWayForward;?>

En variabelen kopieeren kan soms handig zijn, mits je script niet te groot wordt. Kun je gemakkelijker controles uitoefenen zoals de html_chars en real escapes. In dit geval was het inderdaad niet nodig geweest; maar vind jij het niet handiger wanneer je wilt real escapen en wilt bewerken?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

04/07/2011 18:44:00
Quote Anchor link
real escape gebruik ik alleen als ik iets in een db wil zetten. Anders niet.
Variabelen bewerken? Weet zo niet wat je daar onder verstaat, maar dan verander je dus de oorspronkelijke waarde. Nu doe je niets anders dan kopiëren. En dat lijkt mij zinloos.
 
Kevin Ellen

Kevin Ellen

04/07/2011 18:46:34
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 04/07/2011 18:44:00:
real escape gebruik ik alleen als ik iets in een db wil zetten. Anders niet.
Variabelen bewerken? Weet zo niet wat je daar onder verstaat, maar dan verander je dus de oorspronkelijke waarde. Nu doe je niets anders dan kopiëren. En dat lijkt mij zinloos.
Jup, dat bedoel ik dus. Ik ben het met je eens dus.
Verder, ik las net dat in 6 shorttag zal verdwijnen? Ugh, mag ik mijzelf weer het juiste aanleren.
 

04/07/2011 20:16:48
Quote Anchor link
Mij lijkt dat je dit relatief 'generiek' kan oplossen. Leer daarvoor bijvoorbeeld normaliseren.

Kevin Ellen op 04/07/2011 18:46:34:
Obelix en Idefix op 04/07/2011 18:44:00:
real escape gebruik ik alleen als ik iets in een db wil zetten. Anders niet.
Variabelen bewerken? Weet zo niet wat je daar onder verstaat, maar dan verander je dus de oorspronkelijke waarde. Nu doe je niets anders dan kopiëren. En dat lijkt mij zinloos.
Jup, dat bedoel ik dus. Ik ben het met je eens dus.
Verder, ik las net dat in 6 shorttag zal verdwijnen? Ugh, mag ik mijzelf weer het juiste aanleren.



Dat is niet zo moeilijk. Gewoon php erachter zetten.
 
Nicolas Pierre

Nicolas Pierre

05/07/2011 08:40:33
Quote Anchor link
De bedoeling van het script zou moeten zijn dat je een inschrijvingsformulier maakt met de gewenste velden , wat ik zou nodig hebben is dus dat ik dan een tabel heb met het formulier in en dat hij de input velden via de DB gaat aanmaken
 
Kevin Ellen

Kevin Ellen

05/07/2011 11:51:41
Quote Anchor link
Nicolas Pierre op 05/07/2011 08:40:33:
De bedoeling van het script zou moeten zijn dat je een inschrijvingsformulier maakt met de gewenste velden , wat ik zou nodig hebben is dus dat ik dan een tabel heb met het formulier in en dat hij de input velden via de DB gaat aanmaken
Naar mijn weten gaat het juist de andere kant op. Je maakt een tabel en de velden en de data van dit tabel (formulier) moet je verzenden naar de database.

Een tabel met input-velden maken vanuit een database perspectief gaat volgens mij niet automatisch en zul je dus zelf moeten maken. Meestal zijn dit 2 pagina's. 1 pagina met het formulier en de process-pagina waar je de data klaarmaakt en naar de database stuurt.

Helaas is het dus niet zo dat je met een enkele lijn alles opeens hebt, althans niet waar ik vanaf weet.
 
Nicolas Pierre

Nicolas Pierre

07/07/2011 09:19:50
Quote Anchor link
Het principe is eigenlijk hetzelfde als google docs. Waar je formulieren kunt aanmaken door ze een naam te geven en het juiste input veld te kiezen uit een dropdown box
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.