Gezocht: manier om netwerksnelheid te meten in php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

ONOK

ONOK

14/06/2007 14:17:00
Quote Anchor link
Ik ben zelf een statistieken pagina aan het maken voor op mijn webserver. Er bestaan er al een hoop van, maar de goeie werken alleen op een linux server en mijn server draait windows.
Ik ben op zoek naar een manier om het huidige netwerksnelheid van de server te tonen op de pagina. Ik heb gezocht, en heb wat scriptjes gevonden maar nog niet precies wat ik zoek. Ik heb gehoord dat je het met snmp wel voor elkaar kan krijgen, maar ik heb geen idee hoe :)
Wie kan mij op weg helpen?
alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 19:18:23
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

14/06/2007 14:24:00
Quote Anchor link
misschien zou je een aanvraag kunnen doen naar speedtest en met CURL ophalen.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

14/06/2007 15:08:00
Quote Anchor link
Je kan dmv Perl+SNMP icm MRTG dit soort grafieken maken;

Afbeelding

Dan kan je niet alleen netwerksnelheid opvragen maar ook CPU usage, Memory usage tot zelf het aantal ingelogde gebruikers of Apache requests.
 
ONOK

ONOK

14/06/2007 16:15:00
Quote Anchor link
ja dat weet ik dus, de vraag is hoe :)
Op m'n webserver heb ik het snmp protocol geinstalleerd, en ik heb in php de snmp module aangezet. De php documentatie over snmp is zeer matig, dus de vraag is hoe nu verder?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

14/06/2007 16:36:00
Quote Anchor link
Je moet dataverzamelen en in een grafiek weergeven, dat kan je beter met MRTG oplossen en de images/data gewoon includen :)
 
ONOK

ONOK

15/06/2007 16:43:00
Quote Anchor link
ja mrtg heb ik al draaien, ik wil zoiets als dit maken:

http://ftp.snt.utwente.nl/ (onderaan de pagina)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.