Grote webapplicaties ervaringen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Richard Duinmayer

Richard Duinmayer

13/03/2009 17:01:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

ik heb een idee voor een webapplicatie en dat idee wordt in mijn hoofd al heel erg groot maar dit kan ook komen door mijn gebrek aan ervaring met applicaties.

Nu mijn vraag,

Hoe pakken jullie het bouwen van een applicatie aan?
Waarmee beginnen jullie? Pagina voor uitwerken? Databasemodel? Businessmodel?

Bouwen jullie alles zelf of maken jullie gebruik van bestaande frameworks? Zo ja welke hebben jullie een goede ervaring mee?

Alle overige tips zijn altijd welkom natuurlijk ;)
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 09:56:22
 
Frank -

Frank -

13/03/2009 17:06:00
Quote Anchor link
UML, use cases uitwerken. Dan komt vanzelf naar voren welke data je per pagina nodig hebt, kun je gaan normaliseren en je kunt vanaf het allereerste begin gaan testen. Je hebt geen regel code nodig en toch kun je al testen of de applicatie zou kunnen gaan werken. En dat scheelt een flinke bak ellende, er is niets zo kostbaar als op het einde ontdekken dat er structurele fouten in je systeem zitten.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

13/03/2009 17:08:00
Quote Anchor link
Eerst schrijf je alles uit wat je wilt dat je app kan.
Dan kijk je welke gegevens je allemaal op moet slaan in een database.
Dan maak je van die gegevens een database, en ga je die normaliseren.
Dan maak je een classe schema, of iets wat daarop lijkt (pagina structuur voor als je geen OOP gebruikt)
Dan schrijf je voor iedere pagina op wat die moet doen,
En dan ga je dat systematisch afwerken, en zo komt er,, als het goed is,, een werkende app uit.
 
Frank -

Frank -

13/03/2009 17:18:00
Quote Anchor link
Leesvoer

Hoe dan classes gaat opzetten, komt in vervolgartikelen aan bod.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

13/03/2009 17:44:00
Quote Anchor link
Tip, gebruik een goed framework. Een simpel & snel framework wat ik kan aanraden is Codeigniter (check ook hun video's eens). Na 4 maanden (!) besteed te hebben aan het functioneel en technisch ontwerp kon ik de applicatie zelf bouwen (en een gedeelte) testen in een maand!
 
Richard Duinmayer

Richard Duinmayer

13/03/2009 18:00:00
Quote Anchor link
Codeigniter heb ik wel is eerder gezien ja.

Zit zelf te denken aan Silverstripe om die uit te breiden en aan te passen maar goed dat is iets voor later.

Heeft iemand nog meer leesvoer hierover? Tevens ook voor classes?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.