Headers error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

SQL ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gave werkgever in regio Breda zijn wij per direct op zoek naar een SQL ontwikkelaar/ functioneel consultant. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Je test de ontwikkelde oplossingen om er zeker van te zijn dat deze voldoen aan de functionele specificaties en de behoeften van de organisatie; Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Je stelt op

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Bram Couteaux

Bram Couteaux

15/11/2007 18:30:00
Quote Anchor link
Dit zal waarschijnlijk wel niet de eerste topic zijn met een degelijke vraag maar ondanks veel googelen ben ik er nog niet uitgekomen.

Voor de zweefclub waar ik vlieg heb ik een systeem ontworpen om de ledenadministratie, emails, startlijsten etc. in bij te houden. Nu stond dat eerst op mijn eigen server waar ik geen problemen had totdat....
In overleg met de club serverruimte te huren bij flexwebhosting, toen ik de code daar op de server zette kreeg ik ineens de volgende error:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/login.php:2) in /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/config.php on line 2

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/login.php:2) in /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/config.php on line 2

Erg raar dacht ik want bij mijn eigen server werkte het wel, allebei nieuwste php op de server.... Ik weet wel dat het enige verschil is dat het hier in een submap staat (intranet) omdat in de hoofdmap de algemene platte website staat met info voor belangstellenden terwijl hij op me eigen server wel in de hoofdmap zat.

Hopelijk kan iemand me helpen! Ik heb al geprobeerd het session_start(); helemaal bovenin de config.php te zetten zonder whitespace tussen de
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<? en session_start(); ook heb ik het includen van het config.php bestand helemaal bovenaan in het login.php script gezet zonder whitespace zoals hierboven beschreven. Ik kom er op het moment echt niet uit en wat hulp zou erg fijn zijn!

Groetjes,

Bram Couteaux
 
PHP hulp

PHP hulp

01/09/2024 05:52:47
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/11/2007 18:38:00
Quote Anchor link
Op regel 2 in login.php vindt er al output naar de browser plaats. Dat is niet toegestaan als je daarna nog functies als session_start() wilt gebruiken...
 
Frank -

Frank -

15/11/2007 18:41:00
Quote Anchor link
Quote:
niet de eerste topic zijn met een degelijke vraag
Nou, dat is een understatement! Ik schat dat het de meest voorkomende fout is.

Vóór het begin van jouw sessie, begint al output. Dat kan een spatie zijn, maar ook ook andere output. Er mag niks, maar dan ook niks, worden aangemaakt voordat je de sessie aanmaakt.

Voer het volgende bestandje eens uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL);

session_start();
echo 'boe';
?>

Dit doet eigenlijk niks, behalve een sessie aanmaken en 'boe' op het scherm zetten. Gaat dit goed? Dan heb je hier in elk geval geen rommer voor staan.
 
Bram Couteaux

Bram Couteaux

16/11/2007 17:17:00
Quote Anchor link
Ok ik heb het script gerunt en een van de twee errors is al weg :) Wat blijft over:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/login.php:2) in /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/config.php on line 2

Alvast bedankt! En graag hulp over hoe ik nu verder moet.

Groetjes,

Bram
 
Bram Couteaux

Bram Couteaux

16/11/2007 17:20:00
Quote Anchor link
Log ik nu in, krijg ik deze errors:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/login.php:2) in /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/config.php on line 2

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/login.php:2) in /home/eaczc/domains/eaczc.nl/public_html/test/login.php on line 92

De bovenste is hetzelfde als voor het inloggen maar de tweede niet. Op lijn 92 staat:

header ("location: index2.php");

Ik snap er nog steeds niets van.. Want waarom werkt het hier niet en op me eigen server wel, andere configuratie van php misschien?

Groetjes,

Bram
 
Frank -

Frank -

16/11/2007 17:23:00
Quote Anchor link
Voor regel 92 heb je dus al output, namelijk op regel 2. En dat mag niet.

Op de één of andere manier wordt er op de ene server al output verstuurt, ook al wil je dat niet.
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

16/11/2007 17:24:00
 
Bram Couteaux

Bram Couteaux

16/11/2007 17:48:00
Quote Anchor link
Ik kom er helaas nog steeds niet uit, hopelijk kunnen jullie me helpen als ik jullie de scripts geef, excuus dat het slordig is ben beginnend php coder:


login.php
<!--even de titel invoegen-->
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? include("title.php"); ?>


<!--het css bestand laden-->
<style type="text/css" media="all">
@import "style.css";
</style>
</head>

<!--hier begint het body met daarin de top en footer geinclude en de daadwerkelijke pagina in de content div-->
<body>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? include("top.html"); ?>

<div id="content">
<div id="lefty">
<ul>
<li></li>
</ul>
</div>
<div id="righty">
<h2 align="left">Inloggen</h2>
<!--Hier begingt het php gedeelte dat in de content table staat-->
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
<?
include("config.php");

if($_GET['p'] == "uitloggen")
{

    $_SESSION = array();
    header("Location: ".$_SERVER['PHP_SELF']."");
}


elseif($_GET['p'] == "wijzig_pass")
{

    if($_POST['wijzig_pass'])
    {

        if($_POST['password'] == $_POST['password2'])
            
        {

            $sql = "UPDATE `inlogsysteem` SET `password` = '".md5($_POST['password'])."' WHERE `id` = '".$_SESSION['id']."'";
            mysql_query($sql)
            or die('Kon query niet naar database verzenden');
            header("Location: ".$_SERVER['PHP_SELF']."");
        }

        
        else
        {
        
            echo "<b><i>De wachtwoorden zijn niet gelijk</i></b><br><br>";
            echo "Klik <a href=\"javascript:history.back(-1)\">hier</a> om terug te gaan";
        }

    }

    
    else
    {
        echo "<table border=\"0\" cellpadding=\"1\" cellspacing=\"0\">";
        echo "<form action=\"\" method=\"post\">";
        echo "<span style=\"font-size:8pt;\">* Niet op 'Enter' drukken maar<br> met de muis klikken op 'Wijzig'</span>";
        echo "
            <tr>
                <td>Nieuwe wachtwoord</td>
                <td><input type=\"password\" name=\"password\"></td>
            </tr>
            <tr>
                <td>Herhaal wachtwoord</td>
                <td><input type=\"password\" name=\"password2\"></td>
            <tr>
                <td>&nbsp;</td>
                <td align=\"right\"><input type=\"submit\" name=\"wijzig_pass\" value=\"Wijzig\"></td>
            </tr>
        "
;
        echo "</form>";
        echo "</table>";
        echo "<a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\">Terug</a><br><br>";
    }
}



elseif($_SESSION['login'] == "1" && $_SESSION['status'] == "a")
{

    echo "Welkom ".ucfirst($_SESSION['naam'])." !<br><br>";
    echo "[Admin]<br><br>";
    echo "<a href=\"admin.php\" target=\"_blank\">Admin Locatie</a><br><br>";
    echo "<a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?p=wijzig_pass\">Wijzig wachtwoord</a><br><br>";
    echo "<a href=\"leden.php\"><b>Ledenlijst</b><br><br>";
    echo "<a href=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."?p=uitloggen\">Uitloggen</a>";
}


elseif($_SESSION['login'] == "1" && $_SESSION['status'] == "m")

header ("location: index2.php");


elseif($_SESSION['login'] == "1" && $_SESSION['status'] == "z")

header ("location: index4.php");


elseif($_SESSION['login'] == "1" && $_SESSION['status'] == "n")

header ("location: index3.php");


else
{

if($_POST['login'])
{

    $email = addslashes($_POST['email']);
    $md5_ww = md5($_POST['password']);
    $sql = "SELECT * FROM `inlogsysteem` WHERE `email` = '".$email."' AND `password` = '".$md5_ww."'";
    $query = mysql_query($sql);
    
    if(mysql_num_rows($query) == 1)
    {

        $email = addslashes($_POST['email']);
        $md5_ww = md5($_POST['password']);
        $statussql = "SELECT * FROM `inlogsysteem` WHERE `email` = '".$email."' AND `password` = '".$md5_ww."'";
        $statusquery = mysql_query($statussql);
        $status = mysql_fetch_assoc($statusquery);
        
            if($status['status'] == "n")
            {

                $_SESSION['login'] = "1";
                $_SESSION['status'] = "n";
                $_SESSION['naam'] = $email;
                $_SESSION['id'] = $status['id'];
            }

            
            elseif($status['status'] == "m")
            {

                $_SESSION['login'] = "1";
                $_SESSION['status'] = "m";
                $_SESSION['naam'] = $email;
                $_SESSION['id'] = $status['id'];
            }

            
            elseif($status['status'] == "z")
            {

                $_SESSION['login'] = "1";
                $_SESSION['status'] = "z";
                $_SESSION['naam'] = $email;
                $_SESSION['id'] = $status['id'];
            }
            

            elseif($status['status'] == "a")
            {

                $_SESSION['login'] = "1";
                $_SESSION['status'] = "a";
                $_SESSION['naam'] = $email;
                $_SESSION['id'] = $status['id'];
            }

        
        header("Location: ".$_SERVER['PHP_SELF']."");
    }


    else
    {
        echo "Emailadres en/of wachtwoord verkeerd<br><br>";
    }
}

    echo "
    <table border=\"0\">
    <form action=\""
.$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"post\">
    <tr>
        <td>Emailadres</td>
        <td><input type=\"text\" name=\"email\" size=\"15\"></td>
    </tr>
    <tr>    
        <td>Wachtwoord</td>
        <td><input type=\"password\" name=\"password\" size=\"15\"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td></td><td align=\"right\"><input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Login\"></td>    
    </tr>
    <tr>
<td></td>
    </tr>
    <tr>
    <td></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><a href=\"new_pass.php\">Nieuw wachtwoord?</a></td>
    </tr>
    </form>
    </table>
    "
;
}

ob_end_flush();
?>

<!-- en het php gedeelte van de content eindigt hier.-->
</h2>
</div>
</div>
<!--nog even de footer includen-->
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? include("footer.html"); ?>


config.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
session_start();
ob_start();
mysql_connect("xxxx","xxxx","xxxx")
    or die("Kan geen contact maken met de mysql database");
mysql_select_db("xxxx")
    or die("Kan de database niet selecteren");
    
?>



title.php
<html>
<head>
<title>EACzc Intranet</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. En zou iemand misschien kunnen verklaren dat dit systeem vlekkeloos werkte op mijn eigen server en hier in de nieuwe server deze errors ineens geeft.

Groetjes,

Bram
 
Frank -

Frank -

16/11/2007 17:51:00
Quote Anchor link
Duidelijk verhaal: Je begint direct met output en daarna nog eens een keertje met php waarbij je de functie header() wilt gaan gebruiken. Dat kan dus niet.

Output doe je als aller, aller laatste en begint dus nooit op regel 1.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.