heeeel lang verhaal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

P.v.Denzel

P.v.Denzel

14/04/2004 15:07:00
Quote Anchor link
we beginnen met een index.php we gaan inloggen naar het inloggen komen de gegevens tevoorschijn van de desbetreffend aangemelde persoon. die gegevens worden gerelateerd naar een tabel met allemaal gegevens over zijn/haar computer, dat word weer doorgevoerd naar een tabel voor de memo's van dingen die veranderd zijn in de computer.

Vraag 1 moet je persé alles in 1 pagina houden om de variabelen te bewaren?
zo nee hoe kan dat dan wel moet je dan een soort sessie starten en die includen in iedere pagina?

Vraag 2 hoe begin je een duidelijke klantendatabase, flowchart heb ik index kan ik nog verzinnen, het invoegen van de php ook.
Alleen oplaatst zie ik tussen de boompjes het bos niet meer ook al is het nog maar net lente.

ik heb nog wel meer vragen alleen ik vind het al mooi als ik hier antwoord op krijg
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 20:15:09
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

14/04/2004 15:22:00
Quote Anchor link
Ik wil niet heel erg zeuren hoor, maar bij deze topictitel ga ik denken dat je een sprookje gaat typen. Het is beter om in de titel steekwoorden neer te zetten, bijvoorbeeld waar de topic over gaat.

Vraag 1: Je kan het over meerdere pagina's doen, je kan immers de variabelen via een formulier met verborgen velden, of makkelijker via een hyperlink meegeven.

Vraag 2: Hoe je aan een database begint? Normaliseren. Schrijf op wat je wilt weten en begin eerst met het normaliseren. Daar komen vanzelf de relationele tabellen uit...

... als je het goed doet tenminste.

Elwin
 
P.v.Denzel

P.v.Denzel

14/04/2004 15:51:00
Quote Anchor link
Deze werkt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?
$a
= "hoi";
$b = "ik";
$c = "ben";
$d = "Peter";
echo "$a $b $c $d";
?>


dit onderste werkt niet, vraag waarom dan niet
test1.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
$a
= "hoi";
$b = "ik";
$c = "ben";
$d = "Peter";

echo "ga naar <a href=\"test2.php\">hier</a>";
?>


test2.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo "$a $b $c $d";
?>
 
Mitch X

Mitch X

14/04/2004 16:00:00
Quote Anchor link
En je denkt dat test2.php de waarden kan raden?
Je kan het wel zo doen:
test1.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?
$a
= "hoi";
$b = "ik";
$c = "ben";
$d = "Peter";

echo "Ga naar <a href=\"test2.php?a=" . $a . "&b=" . $b . "&c=" . $c . "&d=" . $d . "\">hier</a>";
?>


test2.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
echo $_GET['a'] . " " . $_GET['b'] . " " . $_GET['c'] . " " . $_GET['d'];
?>
 
P.v.Denzel

P.v.Denzel

14/04/2004 16:12:00
Quote Anchor link
Hallo Ik snap ook wel waarom hij het niet doet.
komt er dus opneer dat je dan bij je <a toch de variabelen moet zetten om te kunnen transporteren???

het gaat bij mij namelijk om 4 tabellen dan moet ik bepaalde waard zoals de naam paswoord en relatie nummer constant bewaren om in de tabellen te kunnen zoeken.

maar goed ik stel de vraag vaak aan het einde van de stage dag en dan zit er niet zoveel pit meer in :S
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

14/04/2004 16:52:00
Quote Anchor link
Kan je dan niet beter de sleutels versturen en met behulp van die sleutels opnieuw een query draaien?
4 query's per pagina is lang zo erg niet hoor...

Elwin
 
Arend a

Arend a

14/04/2004 18:01:00
Quote Anchor link
Sterker nog: Als ik eens www.onleefbaar-nederland.nl/uprise bekijk: daar worden per request zowiezo 2 update queries gedaan, ongeveer 8 select queries en dan nog wat je werkelijke actie is, dit kan oplopen tot 20/25 mysql queries voor 1 request. De preformance is ondanks dat nog gewoon goed, de latency in het verkrijgen van de plaatjes en html en het renderen van de site is nog altijd langer dan de runtime van het script.

(my)sql is snel, en dat rijmt.
 
Arnoldxp

arnoldxp

14/04/2004 21:57:00
Quote Anchor link
je kunt de vars ook verstuuren via sessies of tijdelijke database
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

14/04/2004 22:38:00
Quote Anchor link
Quote:
of tijdelijke database

Waarom zou je dat doen? Dan haal je ze eerst uit de database en vervolgens knal je ze in een andere tabel. Over redundantie gesproken zeg.

Als ze al in de DB staan, dan staan ze er.. dus dan kan je ze er overal uithalen.. als je maar de goede sleutel hebt, en dat is meestal de id (het veld met auto_increment).

Elwin
 
Mitch X

Mitch X

14/04/2004 22:41:00
Quote Anchor link
Voor de niet professoren onder ons (:P)
re·dun·dan·tie (de ~ (v.), ~s)
1 overvloed aan gegevens
 
P.v.Denzel

P.v.Denzel

15/04/2004 11:39:00
Quote Anchor link
ik ga het eerst met de princiepe van hierboven proberen

bij het inloggen.php

alle tabellen select
dan de variabelen eruit halen die mogen gezien worden door die ene klant
zodat hij alleen zijn eigen dingen te zien krijgt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.