Hidden field

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »
Johan Boerema

Johan Boerema

22/08/2006 14:52:00
Quote Anchor link
Ik kom hier niet uit.

Ik heb de tabel maatprijs met de volgende kolommen:

id, produkt, maat, prijs

Nu heb ik id, produkt en maar al gevuld.
Ik moet alleen nog een prijs koppelen aan de ingevoerde produkten met maten.

Met de volgende functie maak ik een tabelletje waarin ik de prijzen aan de maten wil geen koppelen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php

function display_db_table_select($tablename, $artnr)
{

    $result_id = mysql_query("SELECT product, maat FROM $tablename WHERE product=$artnr") or die (mysql_error()) ;
    $column_count = mysql_num_fields($result_id);
    
    print("<H1>Prijzen</H1>\n");
    print("<TABLE BORDER=0>\n");
    while ($row = mysql_fetch_row($result_id))
        {

            print("<TR ALIGN=LEFT VALIGN=TOP>");
            for ($column_num = 0;
            $column_num < $column_count;
            $column_num++)
            print("<TD>$row[$column_num]</TD>\n");
            print("<TD><p>Prijs<br/>
                <input type=\"text\" name=\"prijs[]\"
            size=\"20\" maxlength=\"25\">
              </p></TD>"
);
              
              print("</TR>\n");
        }

        print("</TABLE>\n");
}


?>


Nu wil ik via dit formulier ook nog graag maat gaan benoemen zodat ik bij het verwerken in de DB de maat via $_POST['maat'] kan gaan oproepen.
Dit wou ik via een hidden field doen, maar ik heb geen idee hoe.
Kan iemand mij daarmee helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 13:25:56
 
Simon Blok

Simon Blok

22/08/2006 14:54:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="hidden" name="maat">
 
Johan Boerema

Johan Boerema

22/08/2006 14:58:00
Quote Anchor link
en de value?
Dat moet de maat zijn van de regel in de db waar hij op dat moment is aanbeland.
Hoe roep ik die op?
 
Simon Blok

Simon Blok

22/08/2006 15:01:00
Quote Anchor link
een hidden-field werkt precies hetzelfde als een textinput dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input type="hidden" name="maat" value="<? echo $waarde; ?>">

alleen geef je hem dus een vaste waarde mee.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Simon Blok
 
Johan Boerema

Johan Boerema

22/08/2006 15:03:00
Quote Anchor link
Maar in de bovenstaande functie werkt dat lijkt mij niet zo simpel toch?
 
Simon Blok

Simon Blok

22/08/2006 15:06:00
Quote Anchor link
Want....?
 
Johan Boerema

Johan Boerema

22/08/2006 15:11:00
Quote Anchor link
Ik moet de waarde van de maat waar hij is aanbeland selecteren.
Hoe zou jij dat dan daarin verwerken?
 
Simon Blok

Simon Blok

22/08/2006 15:14:00
Quote Anchor link
Op precies dezelfde manier zoals je de prijs aangeeft, alleen dan met andere waarden, maar volgens mij snap ik jou niet helemaal.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/08/2006 15:17:00
Quote Anchor link
Je hebt een tabel met id, product, maat, prijs, en nu wil je via een formulier de prijs per product kunnen invullen?
 
Johan Boerema

Johan Boerema

22/08/2006 15:17:00
Quote Anchor link
Volgens mij praten we inderdaad een beetje langs elkaar heen.
Bij de prijs geef ik geen waarde aan.
Ik wil het hidden field waarde gekoppeld hebben aan zijn waarde in de db.
Dus de rij waar de functie op dat moment is aanbeland in de db en dan de kolom maat daarvan.
En die maat verschilt dus per rij die de functie bijlangs gaat.

Best moeilijk om dit duidelijk te verwoorden.
 
Johan Boerema

Johan Boerema

22/08/2006 15:20:00
Quote Anchor link
@ Jan

Dat klopt.
Meer ik heb ook meerdere dezelfde produkten met meerdere maten. Die staan elk op een regel in de tabel.
Nu wil ik dat ik aan alle maten bij 1 product een prijs op kan geven.
Dus in dat invulveld krijg ik bijv.:

prod: 12345 maat:100x200 prijs:.......
prod: 12345 maat:200x300 prijs:.......

Die prijzen vul ik dus in. En dat moet dan weer in 1x verwerkt worden in de db.
 
Johan Boerema

Johan Boerema

22/08/2006 15:30:00
Quote Anchor link
Ben ik te onduidelijk?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/08/2006 15:40:00
Quote Anchor link
@ Johan: niet bumpen please. Het kan zijn dat een mod even ergens anders bezig is.
Quote:
Meer ik heb ook meerdere dezelfde produkten met meerdere maten. Die staan elk op een regel in de tabel.

Dat is een slecht datamodel. Je zou een aparte tabel moeten hebben voor de producten en de maten. Dan zou je namelijk kunnen zeggen tegen MySQL

Geef die en die prijs aan producten waarvan het nummer dit is EN de maat dat. Zoals je het nu hebt wordt het heel erg lastig om een goede query op te stellen. Een query als:

SELECT product
FROM producten
WHERE product LIKE '%12345%'

zal je wel alle producten geven met het goede nummer maar om een prijsupdate bij de goede record terecht te laten komen zul je al iets moeten doen als:

UPDATE producten
SET prijs = 123
WHERE producten LIKE '%12345%'
AND producten LIKE '%maat:100x200%'

Dit soort queries kan heel snel fout gaat omdat je met stringvergelijkingen bezig bent.

Als je een tabel maten zou hebben:

maten
id
breedte
hoogte

en in je tabel producten een veld 'nummer'

dan kon je met INT waarden aan de gang en heel precies de juiste records updaten. Zoals je hopelijk ziet is een goed datamodel van levensbelang voor je DB.
 
Johan Boerema

Johan Boerema

22/08/2006 16:06:00
Quote Anchor link
ok, bedankt.

maar ook met het juiste datamodel hou ik hetzelfde probleem.
Ik weet niet hoe ik een waarde moet toewijzen aan de maat in dat hidden field.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/08/2006 16:14:00
Quote Anchor link
Dat is juist het probleem, je krijgt nu meerdere maten als je een product ophaalt.

Maar stel dat je 1 maat kunt ophalen, dan zou het zo moeten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$sql
= "
SELECT maat
FROM producten
WHERE product = 12345"
;

    if (!$res = mysql_query ($sql)) {
        trigger_error (mysql_errno () . ': ' . mysql_error ());
        echo '<pre>';
        echo $sql;
        echo '</pre>';
    }

    else {
        $row = mysql_fetch_assoc ($res));
    }

?>

Hierna heb je de maat dus in $row['maat'] en zou je je hidden field zo kunnen echoën.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    echo '<input name="maat" type="hidden" value="'.$row['maat'].'">';
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.