html code wordt niet opgeslagen in mysqldatabase

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Paul Weiss

Paul Weiss

28/08/2023 17:36:18
Quote Anchor link
Bedankt voor de toelichting. zal er ook een verder induiken nog. Op dit moment bestaat de content die wordt opgeslagen dus ook uit html code. theoretisch is het dus mogelijk om de html code via de inspector te verwijderen waardoor het niet meer klopt. Maar dat wordt dus allemaal wel opgeslagen hetzij in de database of een apart bestand.

Uiteraard kan ik er ook voor kiezen om alleen de losse onderdelen die steeds bewerkt worden op te slaan zoals tekst, buttons etc.. Maar dan moet ik een andere werkwijze gaan gebruiken. Ik heb voor het gemak momenteel gekozen om alles in 1 keer op te slaan. Maar dat is weer een andere discussie uiteraard. Ik zal even goed moeten nadenken welke werkwijze voor mijn doel nu het beste is.
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 14:59:27
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2023 19:01:47
Quote Anchor link
In de inspector kan iedereen de HTML lokaal aanpassen. Ik zie niet in waarom dat een probleem kan zijn?
Opsich is er niks mis met een database te gebruiken.

Als je netjes escaped, of prepared statements gebruikt, dan moet het werken.
Gewijzigd op 28/08/2023 19:02:28 door - Ariën -
 
Paul Weiss

Paul Weiss

29/08/2023 23:03:41
Quote Anchor link
he arien. punt is dat wanneer iemand via de inspector de html code zou aanpassen de pagina niet meer klopt. de hele body pagina wordt namelijk opgelagen. Zoals ik al zei verder geen probleem, omdat dat ook weer evt. snel is te verhelpen. Maar dat is wellicht weer een andere discussie die in een ander topic thuishoort.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2023 23:17:34
Quote Anchor link
Ja, maar zoals al gezegd wordt: "De inspector werkt lokaal."
Het is niet zo dat iemand opeens op zo'n makkelijke manier een hele site defacen.

Het is onschuldig, en het valt dus niet te beveiligen. De eigenaar van een site is wel verantwoordelijk voor goede afhandeling op de site, en met name bij formulieren. Het is niet de bedoeling dat iemand met HTML-manipulaties foute handelingen kan uitvoeren, zoals een poll-optieID aanpassen om de telling te verminken, of een extra formulierwaarde aan een site toevoegen met een aangepaste <option>-tag in een <select>.
Gewijzigd op 29/08/2023 23:20:12 door - Ariën -
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.