ingevoerde tekst scannen op termen in tabel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart C

Bart C

22/07/2010 23:55:41
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben bezig met het bouwen van een website die "amateur-liefhebbers" toelaat (hopelijk toch) om via eenvoudige kenmerken planten en dieren uit de duinen te determineren.

Ik probeer moeilijke termen te vermijden maar als je je bezig houdt met zulke zaken dan komen er zeker en vast een heleboel vaktermen bij kijken. Daarom plaats ik ook een pagina met een verklarende woordenlijst op de site. Deze vaktermen zullen opgeslagen worden in een database met behulp van een formuliertje. Dit is allemaal geen enkel probleem.

Maar ik zie het wat ruimer. Wanneer ik bij plant X of dier Y wat meer uitleg plaats dan komen deze termen vaak ook terug in die uitleg. Nu had ik graag gehad dat alle woorden in de uitleg die ook voorkomen in de tabel van de vaktermen, een linkje krijgen. Bij een mouse-over van die link wil ik dan een popup met de verklaring van die term erin.

Nu heb ik enkele kleine startvraagjes:
- wat is de beste manier om je tekst te "scannen" op woorden die in een tabel opgeslagen zijn?
- laat ik de tekst "scannen" en de woorden linken op het moment dat ik de tekst in de tabel opsla (dus ook html in de tabel opslaan) of wanneer ik de tekst uit de tabel haal?
- of is er iemand die gewoon weet heeft van dit soort scriptje?

Dit is geen script-request, ik zou graag dit zelf maken (altijd een leuke uitdaging) maar misschien krijg ik al een goed duwtje :-)

Thx
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 01:26:13
 
Michael Beers

Michael Beers

23/07/2010 00:48:21
Quote Anchor link
Hiervoor kun je het beste replace functies gebruiken denk ik :)
Zie hieronder de linkies

str_replace
preg_replace
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.