Is Object-Oriented Programming with PHP van lynda.com aan te raden?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk de Vries

Henk de Vries

17/10/2012 18:48:57
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben rond wezen kijken naar een cursus/tutorial waar ik goed OO kan leren programmeren. Ik kwam lynda.com tegen en ik zag dat ze een cursus Object-Oriented Programming with PHP aanboden.

Mijn vraag is dus: Is iemand bekend met deze site, en heeft eventueel dezelfde cursus gevolgd? Ik zou graag de meningen van anderen willen hebben voordat ik geld uitgeef.

alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 12:53:15
 
Albert de Wit

Albert de Wit

17/10/2012 18:59:07
Quote Anchor link
om Object Oriented Programming met PHP te leren hoe je geen geld uit te geven, alles kun je jezelf aanleren via het internet. Hier kun je bijvoorbeeld video tutorials volgen (engels)
 
Kris Peeters

Kris Peeters

19/10/2012 13:25:59
Quote Anchor link
Ik heb het gevoel dat die video-tutorials van lynda.com echt wel goed zijn.

Ik baseer dit op de video's die gratis aangeboden worden.

Ik ben ook benieuwd naar hun betalende video's, maar in de praktijk ga ik akkoord met Albert.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/10/2012 13:44:24
Quote Anchor link
Hallo Kris,

Ik ken Lynda.com niet maar in algemene zin is mijn ervaring dat je van een video turtorial op een redelijk snel tempo kunt leren. Echter - mijn mening - is het leren programmeren en zeker in OOP best een behoorlijke slag en ik sluit me bij Albert aan dat je kunt starten met gratis turtorials MAAR dit is echt niet genoeg om stevig in het zadel te komen zitten. een goed boek is zeker aan te raden en natuurlijk: je krijgt pas ervaring van het doen! dus een boek met opdrachten, code voorbeelden etc. is wat ik je kan aanraden. Ik heb zelf ooit twee dagen prive-les gehad in c++; dat waren hele vermoeiende dagen maar ik heb daar nog steeds plezier van.

Frank
 
Kris Peeters

Kris Peeters

19/10/2012 14:43:50
Quote Anchor link
Sowieso is het een kosten-batenanalyse.

Sommige mensen vinden 40€ uitgeven minder erg dan een week te moeten zoeken naar gratis alternatieven.
Anderen vinden betalen voor content vies. Altijd en overal.

Dat maakt uiteraard een heel groot verschil als je antwoord op de vraag: "is dit het waard?".

Voor mij moet een tutorial vooral dit doen: een consistent verhaal vertellen.

Ik ga akkoord; wat dat betreft zijn boeken (de goede, uiteraard) vaak een grote meerwaarde.
Ze nemen je bij de hand en beloven je: je bent nu op niveau A; we gaan je mee sleuren tot je niveau B haalt. En alles wat je onderweg nodig hebt, vertellen we je.
De code is ook geschreven volgens 1 stijl.


Gratis vind je vooral losse stukken code. 1 onderwerp, besproken door 1 auteur.
Als je een volgend onderwerp vindt, is dit van een andere auteur; iemand die andere nadrukken legt, die andere voorbeelden gebruikt; die misschien dingen doet wat de vorige auteur net afgeraden heeft ...

En vooral: je hoort het volledige verhaal niet. Niemand vertelt je wat alle onderwerpen zijn waar je op moet letten.

Je ziet door de bomen het bos niet meer (of is het omgekeerd).

Uiteraard houdt niemand (zeker ik niet) de mensen tegen om gratis tutorials te maken die de goede principes van een goed boek omhelzen.

dit gezegd zijnde ...
Mijn gevoel is dus dat Lynda.com wel past in het plaatje van de mensen die je bij de hand nemen en je een mooi, volledig beeld geven.
Daar ging de vraag uiteindelijk toch over, he?

Wie de site niet kent: kijk bv. hier eens, naar de video's die wel open zijn
http://www.lynda.com/PHP-tutorials/php-with-OOP-beyond-the-basics/653-2.html
Gewijzigd op 19/10/2012 14:48:29 door Kris Peeters
 
Albert de Wit

Albert de Wit

19/10/2012 14:45:56
Quote Anchor link
Ik zou zeggen: Leer eerst wat basis OOP en ga dan jezelf een opdracht geven waarin OOP aan het bod komt. Zo ga je een richting in leren en dat heb ik eerder als plezierig ervaren. Leert hartstikke goed.
 
Niels K

Niels K

19/10/2012 19:07:37
Quote Anchor link
Als je cursus OO wilt volgen raad ik je de cursus van Zend aan. Dat is zeker kwaliteit, maar wel behoorlijk prijzig.
 
Reshad F

Reshad F

19/10/2012 20:14:21
Quote Anchor link
Ik heb geen OO cursus PHP gevolgd op LYNDA maar ik heb wel laatst een videotje ergens anders van gekeken en het was zeker goede kwaliteit en goede uitleg. hier uit opmakend denk ik dat je er wel wat van opsteekt.

Wel wil ik je zeggen om normale php goed onder te knie te hebben alvorens OO te gaan leren en het leren ervan is niet echt het probleem maar de Logica begrijpen is even een klusje maar dan snap je het ook wel. uit ervaring kan ik zeggen, gewoon oefenen door zelf classes te maken etc
 
Wouter J

Wouter J

19/10/2012 23:29:18
Quote Anchor link
Reshad, ik ben denk ik eerder van mening dat als je meteen moet beginnen met OO leren. Met de andere talen, C#; C; C++; JAVA, moet je ook gewoon meteen in OO programmeren. Het is misschien zelfs wil simpeler, je hebt niet geleerd om als een kip zonder kop te programmeren, maar je leert meteen al nadenken. Wat als je eenmaal het slechte gebruik hebt afgeleerd om meteen te programmeren heb je ook meteen al 70% van je OO kennis binnen.
 
Niels K

Niels K

20/10/2012 12:11:47
Quote Anchor link
Het ligt ook aan de persoon zelf Wouter. De ene persoon pakt het nu éénmaal sneller op als de andere. Ik weet dat jij het vermogen hebt om jezelf dingen (goed) aan te leren, echter dat heeft niet iedereen natuurlijk ;-)

Wanneer dat niet het geval is, kan een duw in de rug (lees in dit verband een cursus) wel eens helpen.
 
Wouter J

Wouter J

20/10/2012 12:16:43
Quote Anchor link
Niels, ik denk dat je mijn bericht verkeerd heb begrepen. Een cursus is perfect en een video cursus al helemaal, zo ben ik ooit met JS, jQuery, MooTools, PHP, CodeIgniter en Ruby begonnen.

Ik reageerde op de laatste alinea van Reshad. Daarin zegt Reshad dat je eerst de basis onder de knie moet hebben en daarna pas OO moet gaan denken. Ik denk dat het bijna makkelijker is als je meteen OO leert scripten dan eerst de (wat mindere) basis en dan de (wat beterde) OO stijl.
 
Niels K

Niels K

20/10/2012 12:23:18
Quote Anchor link
Ik heb je dan inderdaad verkeerd begrepen Wouter ;-)
 
Henk de Vries

Henk de Vries

21/10/2012 01:45:38
Quote Anchor link
Hallo allemaal, bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb het overwogen, en ik heb een subscription bij Lynda.com gekocht. Ik heb de eerste paar lessen gevolgd, en het is goed te volgen moet ik zeggen. Er zijn natuurlijk kleine zaken die niet helemaal geweldig worden uitgelegd, maar daar heb ik internet voor.

Ik hoop dat ik binnenkort OOP PHP goed onder controle heb, zodat ik mensen hier eventueel ook kan helpen zoals jullie bij mij hebben gedaan!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.