JavaScript Upload controle

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Koos-Bert

Koos-Bert

09/03/2006 17:04:00
Quote Anchor link
Hee menschen,

Ik heb een upload formulier voor mensen die foto's kunnen uploaden. Je hebt van die foto's die rond de 5 mb(maakt niet uit dat het 5 mb is, of groter of kleiner, het is gewoon vervelend) zijn. Om pas op de server te controleren of dat de file groter is dan 5mb gaat je dus dataverkeer kosten.

Ik zoek dus iets(geen script request, maar is altijd welkom ;-) )
waarmee ik met javascript de file kan zien en kan zeggen: Jij mag er door of jij mag niet door.
Is dit mogelijk en hoe zou ik dat met javascript op kunnen vragen?
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 21:43:40
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/03/2006 17:07:00
Quote Anchor link
Je kunt een hidden input in je formulier zetten:

<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="64000">

In de meeste gevallen werkt dat wel. In dit voorbeeld is de maximaal toegestane grootte 64 kB. De input moet wel meteen na je form tag komen.
 
- wes  -

- wes -

09/03/2006 17:07:00
Quote Anchor link
edit : zie jan :)
Gewijzigd op 09/03/2006 17:10:00 door - wes -
 
Koos-Bert

Koos-Bert

09/03/2006 17:14:00
Quote Anchor link
Ja het liefst wel, zover ik op het internet ben geweest heb ik niks kunnen vinden.

Jan Koehoorn: Ik hoorde dat MAX_FILE_SIZE niet veilig is en je dat gemakkelijk(Ik weet niet hoe, maar het schijnt makkelijk te zijn te zijn) te negeren.

Het liefst heb ik gewoon een functie om er voor te zorgen dat het gecontroleert word en als iemand javascript heeft uitstaan dat het formulier het gewoon niet meer doet.
 
Jelmer -

Jelmer -

09/03/2006 17:15:00
Quote Anchor link
Met javascript kan je normaal gesproken niet bij het bestandssysteem, al bestaat er wel een .filesize eigenschap voor document (opera, oude netscape en IE) Maar uiteraard is een plaatje geen document dus is het daar niet van toepassing.

Met javascript gaat het niet (meer) lukken. Misschien met wat priveleges. ActiveX denk ik wel (met wat priveleges) maar dan krijg je wel zo'n lelijke 'warning' balk bovenaan de pagina.

http://www.jguru.com/faq/view.jsp?EID=330134
http://www.faqts.com/knowledge_base/view.phtml/aid/1685/fid/177
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/03/2006 17:17:00
Quote Anchor link
Als iemand JavaScript uit heeft staan, kun je de <noscript> tag gebruiken.

Een functie die het controleert voordat de upload plaatsvindt ken ik niet. Er zit trouwens vanuit PHP ook een maximale grootte op uploads (ik dacht 2 mB).

Na een upload kun je met PHP checken via:
$_FILES['userfile']['size']
als je input type file tenminste 'userfile' heet.
 
Koos-Bert

Koos-Bert

09/03/2006 17:18:00
Quote Anchor link
Dan houd het op denk ik. Dan laat ik het gewoon bij MAX FILE SIZE.
Wel bedankt voor het snel reageren, had ik niet zo snel verwacht eigenlijk...
 
- wes  -

- wes -

09/03/2006 17:19:00
Quote Anchor link
mag ik vragen waarom niet met php? en hoe je nu je bestanden wegschrijft?
 
Koos-Bert

Koos-Bert

09/03/2006 17:29:00
Quote Anchor link
Omdat als je het met php doet, werk je via de server. Dus als ik een foto van 5 mb opstuur dan heeft de server dat verwerkt voordat het bij het php script komt.
Dat kost dus 5mb dataverkeer: 1 keer is het niet zo erg, maar elke dag 20 keer wel. Ik wil dit dus al voor zijn, voordat het word op gestuurd
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/03/2006 17:31:00
Quote Anchor link
Als iemand een upload doet, is dat wel upstream in plaats van downstream. Ik vraag me af of dat bij je dataverkeer opgeteld wordt. Weet iemand dat?
 
Koos-Bert

Koos-Bert

09/03/2006 17:32:00
Quote Anchor link
Lijkt mij wel, aangezien het dataverkeer is en geen eenrichtingdataverkeer ;-)
 

09/03/2006 17:58:00
Quote Anchor link
Jan:
Als iemand een upload doet, is dat wel upstream in plaats van downstream. Ik vraag me af of dat bij je dataverkeer opgeteld wordt. Weet iemand dat?
Als het goed is (of als het slecht is ;-)) wel.
 
Hipska BE

Hipska BE

09/03/2006 19:31:00
Quote Anchor link
als iemand een file upload, dan is dat voor hem UPLOAD maar voor de server gezien is dit DOWNLOAD . dit is net omgekeerd als je een bestandje download van de server
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

09/03/2006 19:40:00
Quote Anchor link
if($_FILES['userfile']['size'] >= "40721"){
echo "De bestandsgrootte is groter dan 40kb! <a href='javascript:history.go(-1)'>Ga terug</a>!";
}
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.