Kan géén id opvragen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rogge

Rogge

03/11/2006 00:28:00
Quote Anchor link
Hoi, ik heb het agenda script van Woffer wat zitten bewerken maar zit met het volgende probleem waar ik niet uit kom:

Ik kan geen 'id' volgnummer van DB opvragen. Als ik in een regel waar bv kolom titel getoond wordt deze verander naar id krijg ik niks in return.
Doe ik hetzelfde met het script van Peter http://www.xs4all.nl/~pprijs/php/agenda.zip dan krijg ik wel id in return.

Het script dat ik verandert heb kan men vinden op http://users.telenet.be/racemier/agenda2.zip

Bedankt voor de hulp.
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 06:49:03
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

03/11/2006 00:30:00
Quote Anchor link
Ik snap even je vraag niet helemaal kan je hem iets verduidelijken >
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

03/11/2006 00:30:00
Quote Anchor link
"Het agenda script van Woffer".

Moeten wij nu meteen weten waar het over gaat? Zip's downloaden doet hier bijna niemand. Je zult je vraag nader moeten specificeren, wil je een antwoord krijgen.
 
Rogge

Rogge

03/11/2006 00:39:00
Quote Anchor link
Het agenda script kan je vinden op:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/3/347/

In de DB zit een tabel:
CREATE TABLE `agenda` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`date` varchar(10) NOT NULL default '',
`genre` text NOT NULL,
`titel` text NOT NULL,
`details` text NOT NULL,
UNIQUE KEY `id` (`id`)
) TYPE=MyISAM PACK_KEYS=0;

Nu om de edit / delete functie te kunnen gebruiken moet ik de id hebben van de rij de gedelete / geëdit moet worden. Als ik 'id' opvraag krijg ik niks terwijl in Peter zijn script ik wel de rij terug krijg???
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

03/11/2006 00:44:00
Quote Anchor link
Voor mij nog steeds niet duidelijk genoeg..
 
Rogge

Rogge

03/11/2006 00:54:00
Quote Anchor link
bv deze 2 regels geven de kolommen titel en details terug:

echo "<font class=\"sidered\">&raquo; ".$rowbis['titel']."</font><br>";
echo "<table><tr><td style=\"padding-left: 15px;\">".$rowbis['details']."";

als ik nu 'titel' vervang door 'id' zou hij mij het rijnummer moeten geven bv 835 (fictief getal)

In mijn script werkt het niet maar in het ander script van Peter of het orgineel werkt het wel, waarom het bij mijn script niet werkt is voor mij een raadsel
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

03/11/2006 00:56:00
Quote Anchor link
Selecteer je id wel in je query ?
 
Rogge

Rogge

03/11/2006 01:05:00
Quote Anchor link
ok een ander voorbeeld:

echo "<table><tr><td style=\"padding-left: 15px;\">".$rowbis['details']."<br /><ul><a href=\"actidel.php?id=".$rowbis['id']."\" ><strong>Delete</strong></a> <a href=\"actiedit.php?id=".$rowbis['id']."\" ><strong>Edit</strong></a></ul>";

als je op de Delete of Edit knop drukt maak je de link naar actidel.php of actiedit.php

Nu wordt dit aangevuld met de rij (lees id) van de DB. Je krijgt iets als actidel.php?id=**hier een rijnummer **, bij mijn script blijft dit leeg, terwijl dezelfde regels in het ander script (van Peter) wel een id in return geeft.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

03/11/2006 01:07:00
Quote Anchor link
@ Rogge: als je hier code post, zet die dan tussen en
 
Rogge

Rogge

03/11/2006 01:23:00
Quote Anchor link
@ Sebas:

Bedankt voor de tip! Idd id in de query over het hoofd gezien!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.