kan niet uploaden naar lokale ubuntu server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Php knipper

php knipper

25/04/2021 12:49:23
Quote Anchor link
Quote:
Laat maar, ik uploaden in blokken die te groot waren voor de upload instellingen.


Hallo,

Ik probeer om een uploadpagina werkende te krijgen in php op een ubuntu server met php 7.2 en apache. Ik krijg steeds de 103 code, maar op betaalde hosting werkt dit wel. Moet ik iets instellen nadat ik php zelf draai en wil uploaden?

Ik heb error report opgezet, dit gaf geen error. Ik heb nginix naar apache veranderd en ook een update van de php versie gedaan zonder resultaat. In php_info zie ik ook niet iets wat niet hoort te kloppen, uploaden staat op. Ik krijg wel bestandsnamen op de server maar zonder inhoudt.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Mvg.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
if (!$_FILES["file"]["error"] || is_uploaded_file($_FILES["file"]["tmp_name"])) {
    // Read binary input stream and append it to temp file
    if (!$in = @fopen($_FILES["file"]["tmp_name"], "rb")) {
        die('{"jsonrpc" : "2.0", "error" : {"code": 101, "message": "Failed to open input stream."}, "id" : "id"}');
    }
} else {
    die('{"jsonrpc" : "2.0", "error" : {"code": 103, "message": "Failed to move uploaded file."}, "id" : "id"}');
}
Gewijzigd op 25/04/2021 13:08:28 door Php knipper
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 17:47:23
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/04/2021 13:15:27
Quote Anchor link
Tja, met eigen gemaakte errors (of wat een scriptbouwer aanlevert, zoals plupload) schiet je niet veel op.
Kijk eens wat $_FILES["file"]["error"] uitspuugt. Daar kan je veel mee:

https://www.php.net/manual/en/features.file-upload.errors.php
 
Php knipper

php knipper

25/04/2021 17:43:16
Quote Anchor link
Ja, het was de demo van plupload. Ik herwerk dit om beter te debuggen. Die error van $_FILES bracht me bij de oplossing. Ik had eerst zelf iets gemaakt maar dat werkte niet vandaar dat ik het voorbeeld probeerde te laten werken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/04/2021 18:23:39
Quote Anchor link
Ik ben benieuwd naar de oplossing... ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.