Login detecteren van andere website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leon Kunst

Leon Kunst

08/05/2009 11:39:00
Quote Anchor link
Heren, ik zit hier op een ontwikkelomgeving te werken, en heb 2 verschillende sites. Elk op een aparte server.

Als ik ingelogd ben op site 1, en ik ga naar site 2, dan moet deze herkennen dat ik ingelogd ben op site 1...

Is er een weg, op wat voor manier dan ook, om dit te realiseren?
Het hoeft niet volledig waterdicht te zijn. aangezien het een test/demo wordt wat dus niet definitief is. Uiteindelijk zullen de sites toch mergen.

Ik hoop dat jullie een idee hebben...


Zelf had ik dit nog in gedachten:
Een cookie schrijven voor site2 tijdens inloggen op site 1... maar dat is wel extreemm niet waterdicht :)


Nevermind, is niet mogelijk zag ik al... pfff...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leon Kunst
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 10:28:57
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

08/05/2009 12:21:00
Quote Anchor link
Ideaal is het allemaal niet hoor; maar zie hier eens naar
http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=63246&lasttopic=1

Hiermee (zie mijn posts) kan je met 1 klik op 1 knop inloggen op twee verschillende sites op verschillende servers.
 
Leon Kunst

Leon Kunst

08/05/2009 13:27:00
Quote Anchor link
Heb het script even doorgenomen, en nog niet getest, maar als ik er zo doorheen loop, krijg je een invoerveld, als je deze submit krijg je de resultaten te zien in de iframe, deze krijg meegestuurd gebruikersnaam en wachtwoord, en deze wordt gelijk gesubmit naar de 2e server, daar ben je dan ingelogd, en redirect hij je gelijk terug naar server 1, zo ben je dus ingelogd op beide plekken...

Het is inderdaad niet ideaal, maar kan wel als tijdelijke oplossing dienen...

ik zal het eens overleggen:)
 
Remco

Remco

08/05/2009 13:34:00
Quote Anchor link
Wat dacht je van een post Request maken naar de andere site?
Is lekker simpel en werkt goed en redelijk veilig.

Zorg ervoor dat je bij het inloggen van de eene site meteen de login gegevens post naar de andere server en dan uit laten voeren.

Voorbeeld:

www.scriptorama.nl/algemeen/een-post-request-maken-zonder-curl
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

08/05/2009 13:44:00
Quote Anchor link
Request = voor mensen die niet weten wat ze willen en staat garant voor ongein!
 
Leon Kunst

Leon Kunst

08/05/2009 14:10:00
Quote Anchor link
omdat het maar een demo omgeving is, ga ik het concept gebruiken van posts doorgeven, het hoeft niet veilig te zijn. just for the show...

het script van Emmanuel Delay komt dan redelijk in de buurt denk ik.


*edit

supervet, werkt helemaal, nog wel wat lopen aanpassen etc, maar je ziet er nu totaal niks van dat ie op de andere site ook een cookie plaatst. als ik nu naar de andere site ga, dan zie ik inderdaad dat ik dat ik ingelogd ben, en ook op de andere site...

werkt perfect!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Leon Kunst
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.