Login scriptje.. Veilig?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »
Donagansta

donagansta

08/01/2009 17:50:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal :)

Ik ben een beetje aan het scripten geweest, en kwam tot het onderste. Aangezien ik niet echt op de hoogte ben van het veilig/niet veilig, en of het hackproof is enzo, wil ik iemand met iets meer ervaring vragen of het verwerken van dit formuliertje veilig is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if ($_POST['submit']) {
    if(($_POST['usr'] == "") or ($_POST['usr'] == "")) {
        echo "Er zijn 1, of meer velden, niet ingevuld.";
        die();
    }

    if(($_POST['usr'] == "user") && ($_POST['pass'] == "pass")  {
        //wanneer ingelogd
    }
    else {
        //formulier
    }
 ?>

Kom maar op met kritiek enzo :)
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 10:57:29
 
Crispijn -

Crispijn -

08/01/2009 18:01:00
Quote Anchor link
De eerste opzet is goed, probeer alleen wat meer functies te gebruiken voor de dingen die je wil controleren. Die vangen vaak wat meer af dan jij in eerste instantie doet:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
    if((empty($_POST['usr']) or (empty($_POST['usr'])) {
        echo "Er zijn 1, of meer velden, niet ingevuld.";
        die(); //wil je echt je script helemaal stilleggen? beter is het verzamalen van je errors en deze dan later netjes weergeven.
    }
    //let op deze else hiervoor
    elseif(($_POST['usr'] == "user") && ($_POST['pass'] == "pass")  {
        //wanneer ingelogd
    }
    else {
        //formulier
    }
 ?>


Verder heb ik nog wat commentaar in je scriptje gezet. Succes!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Crispijn -
 
Midas

Midas

08/01/2009 18:06:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    if(($_POST['usr'] == "") or ($_POST['usr'] == ""))
?>

moet denk ik zijn
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    if(($_POST['usr'] == "") or ($_POST['pass']) == "")
?>

verder kan je beter
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if ($_POST['submit'])
?>

vervangen door
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
?>

Soms wordt namelijk de submitbutton niet meegezonden waardoor je bezoeker het formulier te zien krijgt die hij of zij net ingevuld heeft.

Ook is die() niet de beste methode, omdat je script direct gestopt wordt. Zorg er gewoon voor dat je script niet meer door gaat met inloggen, dan is er niets aan de hand en kan alles gewoon door gaan.

En dan inhoudelijk: Op deze manier inloggen is vrij statisch, je zult voor ieder account een nieuw stuk script moeten schrijven. Ik weet niet hoe nieuw je bent in de wereld van PHP, maar als dit een van je eerste creaties is heb je het prima gedaan. Nu zou je het kunnen gaan uitbreiden met een database, veiliger maken door wachtwoorden gehashed op te slaan, registeren, wachtwoord vergeten, noem maar op.

Veel plezier en succes!
 
- SanThe -

- SanThe -

08/01/2009 18:07:00
Quote Anchor link
Dit stukje zegt niet echt veel over veilig of niet.

Regel 2 zou ik vervangen door dit
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')

In regel 3 check je 2 maal hetzelfde
Op regel 5: die() is niet netjes. Je script stopt direct.

En ik denk dat je nog wel enige notices krijgt.
Dus zet dit eens bovenin je script.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

// rest
?>
 
Donagansta

donagansta

08/01/2009 18:09:00
Quote Anchor link
-
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door donagansta
 
Midas

Midas

08/01/2009 18:11:00
Quote Anchor link
donagansta schreef op 08.01.2009 18:09:
Ahh nice :) dank je wel voor je snelle reactie..

die(); verplaats ik later voor een functie waarin ik het scriptje wil gebruiken.

wat is het verschil tussen:
($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") of ($_POST['submit']) ??


Midas schreef op 08.01.2009 18:06:
Soms wordt namelijk de submitbutton niet meegezonden waardoor je bezoeker het formulier te zien krijgt die hij of zij net ingevuld heeft.
$_SERVER is een zogenaamde superglobal. Google daar maar eens op, kan je een hoop van leren. Ze doen allebei hetzelfde, controleren of het formulier gepost is, maar dit is de manier waarop het hoort.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Midas
 
Donagansta

donagansta

08/01/2009 18:13:00
Quote Anchor link
Ahh, dank jullie allemaal :)

In het speciaal Midas.
Ja ik ben half nieuw in het PHP gebeuren. Leer mezelf af en toe eens wat. Ik ben ondertussen inderdaad aan het uitbreidden naar MySQL, alleen aangezien ik meestal zoiets heb van: Hoe compacter, hoe duidelijker, hoe veiliger. Daarom heb ik me daar nog niet in verdiept.

Van mij mag dit topic gesloten worden..
Bedankt allemaal :)
 
- SanThe -

- SanThe -

08/01/2009 18:21:00
Quote Anchor link
Midas schreef op 08.01.2009 18:11:
.... Ze doen allebei hetzelfde, controleren of het formulier gepost is ...

Niet helemaal waar.

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
Kijkt of het formulier is gepost.

if ($_POST['submit'])
Kijkt of $_POST['submit'] true is.
 
Frank -

Frank -

08/01/2009 18:22:00
Quote Anchor link
donagansta schreef op 08.01.2009 18:13:
ik meestal zoiets heb van: Hoe compacter, hoe duidelijker, hoe veiliger.
Zo werkt het dus niet, de omvang van de code zegt helemaal niets noppes nada over de veiligheid.

Zorg er in elk geval voor dat je tijdens het bouwen en testen iedere fout en/of waarschuwing op het scherm krijgt, dan krijg je een betere indruk over de code dan wanneer je domweg je kop in het zand steeks door alle fouten e.d. te onderdrukken. Alles wat fout kan gaan, zal ook fout gaan.

En vergeet niet om alles te verbieden wat niet noodzakelijk is voor een gebruiker.
 
Donagansta

donagansta

08/01/2009 22:41:00
Quote Anchor link
Ik verplaats hem hier maar heen omdat 1 of andere moddereter (Genaamd SanThe) vind dattie hierbij hoort.. ofzo..
-------

Hoi allemaal :)

Ben ik weer :P Ik heb het advies even opgevolgd en heb er wat MySQL in gegooid...

Maarja, of het nu nog zo veilig is.. ik heb geen idee. Hoor de wildste geruchten over mysql injection enzo :P Daarom post ik het hier toch nog maar even :)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<?php
//includes
    require('config.php');
    require_once('connect.php');
    
//verzenden van het formulier
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") {
  //testen of iets leeg is
    if(empty($_POST['usr'])) {
        $fout = "- U bent vergeten uw gebruikersnaam in te vullen!<br>";
    }

    if(empty($_POST['pass'])) {
        $fout .= "- U bent vergeten uw wachtwoord in te vullen!<br>";
    }

    if(!isset($fout)) {      //Waneer er geen fouten zijn
     $sql = "SELECT * FROM login WHERE gebruikersnaam = '" . $_POST['usr'] . "' AND password = '" . $_POST['pass'] . "'" ;  
     $qry = mysql_query($sql);
        if(mysql_num_rows($qry) > 0){
            $gebruiker = $_POST["usr"];
            $wachtwoord = $_POST["pass"];
            $_SESSION['gebruiker'] = $gebruiker;
            echo("Aangemeld :)");
        }

        else {
        echo("Uw gebruikersnaam komt niet overeen met uw wachtwoord! Klik <a href=\"javascript:back();\">hier</a> om terug te keren");
        }    
    }

    else {
        echo "Error $fout<br />Klik <a href=\"javascript:back();\">hier</a> om terug te keren";
    }
    }


    else {
        //formulier
    }
 ?>


Mjoah ik heb zelf zoiets beetje gepruts met die sessie.. en volgens mij ook niet helemaal veilig omdat toch iedereen een sessie aan kan maken met de gebruikersnaam?

Help me out please :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door donagansta
 
- SanThe -

- SanThe -

08/01/2009 22:46:00
Quote Anchor link
donagansta schreef op 08.01.2009 22:41:
... omdat 1 of andere moddereter vind dattie hierbij hoort.. ofzo..

Respectvol, vind je niet?
En, voor het geval je het niet had gelezen, SanThe is de naam voor jou.
 
Donagansta

donagansta

08/01/2009 22:49:00
Quote Anchor link
Aangepast,.. respectvol? Ja hoor, zie er niets in staan wat niet respectvol is.
Ik ben het er niet mee eens. Maar ik zie niet in wat deze discussie mij kan opleveren, dus houd ik maar op ;)
 
- SanThe -

- SanThe -

08/01/2009 22:55:00
Quote Anchor link
donagansta schreef op 08.01.2009 22:49:
Aangepast,.. respectvol? Ja hoor, zie er niets in staan wat niet respectvol is.
Ik ben het er niet mee eens. Maar ik zie niet in wat deze discussie mij kan opleveren, dus houd ik maar op ;)

Ben je nou zo simpel of doe je alleen maar zo?

Even in jouw taal:
Ik zie trouwens niet wat jou helpen met je topic mij oplevert, dus ik hou er maar mee op. Succes verder.
 
Donagansta

donagansta

08/01/2009 22:57:00
Quote Anchor link
Zucht. Iemand heeft zin in een discussie.
Ik niet.
Prima dat je mij niet wil helpen, maar doe niet zo raar oO.
 
- SanThe -

- SanThe -

08/01/2009 23:01:00
Quote Anchor link
donagansta schreef op 08.01.2009 22:57:
Zucht. Iemand heeft zin in een discussie.
Ik niet.
Prima dat je mij niet wil helpen, maar doe niet zo raar oO.

Iemand ... ? Nog een geval van geen respect tonen.
 
Donagansta

donagansta

08/01/2009 23:03:00
Quote Anchor link
Iemand anders nog een opmerking?
 

09/01/2009 08:03:00
Quote Anchor link
"donagansta", google eens op "simpel inlog systeem", ik meen dat een naamgenoot van mij een mooie basis heeft geschreven waar je wel wat mee kan :-)

Je mag trouwens wel wat respect tonen aan iemand die meer verstand van zaken heeft dan jij, donagansta :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

09/01/2009 11:57:00
Quote Anchor link
donagansta schreef op 08.01.2009 22:41:
Ik verplaats hem hier maar heen omdat 1 of andere moddereter (Genaamd SanThe) vind dattie hierbij hoort.. ofzo..
??

wat is een moddereter? Wat is dattie?

Liever één of andere moderator, dan een respect loze newbie.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.