Mensen verwijderen die langer dan jaar niks gedaan hebben.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bastiaan Kl

Bastiaan Kl

18/01/2011 14:47:09
Quote Anchor link
He.

Ik zit met een probleem, ik wil een query maken die automatisch mensen verwijderd die langer dan een jaar niks gedaan hebben. Nu kom ik er maar niet uit hoe ik die query moet maken.

Een speler heeft zeg maar een laatste_deelname datum en als die verder dan een jaar terug ligt moet die speler verwijderd worden.

Nu heb ik dit: DELETE FROM speler where DATE_ADD(laatste_deelname, INTERVAL 1 YEAR) <= CURDATE();

maar zoals jullie al verwachten werkt dit niet. Iemand enig idee hoe ik dit moet gaan doen?

Alvast bedankt ;)
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 21:51:10
 
TJVB tvb

TJVB tvb

18/01/2011 14:55:27
Quote Anchor link
Eerste vraag, waarom wil je ze verwijderen. Hebben die geen relaties naar berichten/transacties/../... ?

Wat voor type heeft je kolom laatste_deelname? Werkt een WHERE laatste_deelname < ( CURRENT_DATE() - INTERVAL 1 YEAR )
Gewijzigd op 18/01/2011 15:00:13 door TJVB tvb
 
John D

John D

18/01/2011 14:56:16
Quote Anchor link
DELETE FROM speler WHERE laatste_deelname < DATE_ADD(CURRENT_DATE, INTERVAL -1 YEAR)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.