Menu-actief

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Core Software Developer gericht op de toekoms

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf in Hoofddorp is per direct op zoek naar een ervaren Software .Net Developer die het technisch team bestaande uit 25 professionals komt versterken. Het bedrijf ontwikkelt geavanceerde softwaretoepassingen bestemd voor de optimalisatie van financiële bedrijfsprocessen bij diverse bedrijven, nationaal en internationaal. De organisatie is al tientallen jaren erg succesvol en zij zijn nog steeds groeiende. Enkele kernpunten die het bedrijf beschrijven zijn informeel, geavanceerd, klantgericht, service minded en duurzaamheid. Een echt mooie organisatie dus om onderdeel van uit te maken! Functieomschrijving Je 7 Software Development collega's van de R&D afdeling hebben je versterking nodig om de intern

Bekijk vacature »

Freelance java developer / scrummaster (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 82,00 Voor onze partnerorganisatie, de Belastingdienst, zijn wij op zoek naar een Java Developer met kennis van en ervaring met de Scrum methodiek. In deze rol wordt er van je gevraagd dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Weet wat er van een scrummaster wordt verwacht; Als volwaardig teamlid participeert binnen het scrumproces in je team en in de SAFe-releasetrain; Zowel zelfstandig kunt werken in een scrumteam als intensief de samenwerking zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Samenwerkt met je collega’s

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Java-softwaredeveloper

Wat je gaat doen: Dit ga je doen Daar kunnen we heel kort over zijn: software ontwikkelen met de agile-/scrumteams van toonaangevende organisaties. Zoals ministeries, gemeentes, financiële instellingen en retail- en energiebedrijven. En als het bij je past, begeleid je collega-developers in het ontwikkelproces. Doordat je tijdelijk aan een opdracht werkt, doe je in korte tijd veel mooie ervaringen op en leer je nieuwe technieken en tools kennen. Je teamleden werken bijvoorbeeld met Spring, JPA/Hibernate, AJAX, REST/JSON, GIT, AWS en TDD. Het interessante is dat jij volledig in control bent en zelf kiest welke opdrachten je oppakt. Het soort rol,

Bekijk vacature »

Stack developer startersfunctie

Vacaturebeschrijving: Als termen als Python, PHP en C++ bij jou direct een belletje doen rinkelen rinkelen ben je nu precies waar je moet zijn en ga ik je in de komende 2 minuten alles vertellen over deze toffe stack developer functie. Een rol waarin je de kans krijgt om het vak van A tot Z onder de knie te krijgen. Beginnend bij A natuurlijk. Wat je precies gaat doen? Van het opzetten van low codes tot het uitwerken van volledige workflows. Al je uitwerkingen komen in goed overleg met de klant tot stand. Voelt het als net afgestudeerde soms net

Bekijk vacature »

Senior iOS developer

Plenty of jobs online but which one will you choose? Want to discuss your options, working on an app that really makes you happy? Join the house of appril. We have a team of experts who know everything about the Dutch app ecosystem. We organise the app festival since 2012 and help App developers with their next job. For a specialized app agency with great clients, we are looking for a Swift developer to join the iOS team. Together with their team members you will develop apps for clients, from end to end through prototyping, validation, implementation, launch, and further

Bekijk vacature »

iOS developer

Plenty of jobs online but which one will you choose? Want to discuss your options, working on an app that really makes you happy? Join the house of appril. We have a team of experts who know everything about the Dutch app ecosystem. We organise the app festival since 2012 and help App developers with their next job. For a specialized app agency with great clients, we are looking for a Swift developer to join the iOS team. Together with their team members you will develop apps for clients, from end to end through prototyping, validation, implementation, launch, and further

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Vind jij het leuk om echte business software te maken zonder daarvoor gedetailleerde code te hoeven schrijven? Voor ons hoofdkantoor in Waalwijk zoeken wij een trainee Pega developer voor 36-40 uur per week. Vind jij het leuk om echte business software te maken zonder daarvoor gedetailleerde code te hoeven schrijven? Wij leren je werken met het innovatieve platform van Pega en jij verovert de wereld in elke fase van de digitalisering van ons bedrijf. De Mandemakers Groep, een huis vol mogelijkheden. Je neemt deel aan een geweldig traject. We zijn bezig met de invoering van Customer Service, Sales Automation en

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

Senior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Full-Stack Software Developer (junior / trainee)

Functie­omschrijving Ben jij een startende en leergierige developer in een Blueriq omgeving? Wil je T-shaped (leren) werken voor de Jeugdketen? Dan komen we graag met je in contact. Spreekt deze vacature aan maar heb je nog niet voldoende kennis en ervaring? Samen ontwikkelen we je dan naar dit niveau toe. Wat ga je doen? Samen met je collega’s ben je verantwoordelijk voor het doorontwikkelen van de applicaties: Generiek Casusoverleg Ondersteunend Systeem (GCOS) en Intelligente Formulierenmodule (IFM). Dit is vanaf refinement, het ontwikkelen en testen van de dienst, het demonstreren van de functionaliteit, tot en met de implementatie en de (technische)

Bekijk vacature »

iOS Developer

As a medior iOS developer, we expect that you have at least three years' experience with mobile development. As a member of our scrum team, you work together towards the best results. You are empowered to create the best solution for our customers and take full responsibility of the mobile platform: building, testing and supporting it. Experimenting in the use of the latest techniques and technologies is part of the job. You can work hybrid and at the office. Functie-eisen You have at least 3-year experience as an iOS developer in building large-scale mobile apps.
You work with Swift and Objective

Bekijk vacature »

Front-End Developer Lead

Dit ga je doen Front-end ontwikkeling van de complexe webshop; Teamleden begeleiden en code reviews uitvoeren; Plan van aanpak maken en adviseren; Meedenken in nieuwe ontwikkelingen voor de webshop/website; Meedenken in Cloud oplossingen. Hier ga je werken Voor een leuke organisatie in regio Almelo ga jij als Lead Front-end Developer je focussen op het ontwikkelen van de webshop. Je komt terecht in een jonge, innovatieve én snel groeiende scale-up waarvan het moederbedrijf ruim 300 medewerkers heeft. De organisatie waarvoor je komt te werken zit in de bouwsector en heeft nu 20 man in dienst, waarvan 8 man in het IT-team

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 15:52:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het ontwerpen (of ik doe een poging, ben niet zo'n ontwerper) van een vogelwebsite. Nu is het zo dat ik een soort tabs wil gebruiken, maar dan moet die wel laten zien op welke tab je je bevind.
Weet iemand zo hoe dat gaat? Ik heb wel de link:active enzo allemaal gebruikt (en in de juiste volgorde)

Voorbeeld: Klik

PHP hulp

PHP hulp

04/02/2023 16:03:01

Crispijn -

Crispijn -

24/01/2008 16:00:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar het topic dat ik heb lopen over het bouwen van een menu:

[MooTools] Samen een menu bouwen

Winkie

winkie

24/01/2008 16:02:00

Crispijn -

Crispijn -

24/01/2008 16:08:00
Quote Anchor link
@Winkie: dat is alleen nodig wanneer je AJAX gebruikt en niet weet op welke pagina je bent. Ik heb niet uit het verhaal op kunnen maken dat Robert ook met AJAX zijn hele content gaat afhandelen.

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 16:11:00
Quote Anchor link
Ik werk niet met AJAX inderdaad, ik ken en kan het wel, maar dat is voor deze site niet de bedoeling.. Het is ook meer bedoeld voor mezelf als oefening. Maar er is niet een eenvoudige oplossing voor in CSS? Je zal dus echt de url moeten controleren, en aan de hand daarvan de "active" link bepalen?

Winkie

winkie

24/01/2008 16:11:00
Quote Anchor link
@Crispijn:
Nee ik ook niet. Ook niet dat hij het per se NIET met AJAX wil gaan doen.

PHPHúlp, weet u wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door winkie

Jacco Engel

Jacco Engel

24/01/2008 16:12:00
Quote Anchor link
Robert is het de bedoeling dat het helemaal zonder JS gaat werken?

Crispijn -

Crispijn -

24/01/2008 16:20:00
Quote Anchor link
je kan natuurlijk ook aan de hand van je variabele ($page) bijvoorbeeld of deze gelijk is aan een variabele die in je menu voorkomt. Wanneer 1 = 1, echo active.

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 16:23:00
Quote Anchor link
@Jacco
Inderdaad is dat de bedoeling..De CSS werkt (nog niet in IE6, maar verder wel)

En waar denk jij die active te gaan echo'en dan Chrispijn, 't is geen geldig argument voor de a-tag.

Jacco Engel

Jacco Engel

24/01/2008 16:26:00
Quote Anchor link
<a href="#" class="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php echo ($var == true)? 'active' : 'inactive' ">

Of iets wat daar op lijkt

Verder ziet het er niet slecht uit overigens alleen even naar het overloopje aan de linker kant kijken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel

Erik Rijk

Erik Rijk

24/01/2008 16:30:00
Quote Anchor link
Robert,

Als er straks pagina's aan hangen, dan zal je toch dmv een ID in de adresbalk o.i.d. kunnen zien op welke pagina je zit en aan de hand daarvan de juiste tab highlighten?

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 16:41:00
Quote Anchor link
Jah, ik heb dat nu ook op die manier gedaan, :) Was nogal dom van me dat ik daar niet aan had gedacht, maar dat deel werkt nu. Bedankt voor het meedenken allemaal.

@Jacco
Welk overloopje aan de linkerkant? Die is volgens mij net als die aan de rechterkant.. Overigens was dit nu meer voor de opzet, ik maak nog een nieuw document waarin dat wel allemaal klopt :)

Crispijn -

Crispijn -

24/01/2008 18:21:00
Quote Anchor link
Klopt wat jacco zegt. gewoon een id of class er aan hangen! :)

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 18:28:00
Quote Anchor link
Is al gebeurt Crispijn ;) (zie ook de link) ik moet nu alleen nog maken dat die in IE6 ook werkt. Deels werkt het al, maar een ander deel nog niet 100%. Maar daar ben ik nu mee bezig..

J V

J V

24/01/2008 19:25:00
Quote Anchor link
Erik schreef op 24.01.2008 16:30:
Robert,

Als er straks pagina's aan hangen, dan zal je toch dmv een ID in de adresbalk o.i.d. kunnen zien op welke pagina je zit en aan de hand daarvan de juiste tab highlighten?

Hoe bedoel je dat precies? Ik wil namelijk ook zoiets voor elkaar krijgen.
Maar ik begrijp dat Robert een site krijgt van heel veel pagina's.
Ik begrijp niet hoe je een ID in je adresbalk kunt krijgen. Mijn site is namelijk helemaal niet groot qua pagina's en ik heb voor alle aparte onderdelen een aparte index.php (wat er maar 5 zijn ofzo).
Kortom ik snap er weinig van, sorry. (als iemand het een beetje uit zou kunnen leggen, graag. Of misschieen een duidelijke link op het internet)

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 19:41:00
Quote Anchor link
Ik gebruik een dergelijke constructie als onderstaand:

Klik

Edit:

Ik krijg het alleen niet werkend in IE6.. :S Erg raar, voor de rest lukt het wel.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

J V

J V

24/01/2008 19:47:00
Quote Anchor link
Oke, dat is mij wel duidelijk. Daar heb ik dus niet veel aan, omdat ik maar 4 pagina's heb en dat kunnen er maximaal 7 worden ofzo (zonder webshop).
Nu heb ik gewoon allemaal index pagina's en de index voor contact zit in een mapje contact en de index voor nieuws in een mapje nieuws etc.
Ik moet met een php functie gaan controleren of een bepaalde index pagina geopend is of niet en aan de hand daarvan een class active of passive aan de link toevoegen. En in mijn css dat dan aanpassen, zodat een actieve link er anders uitziet dan een passieve.
Zo ben ik toch in de goede richting bezig?

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 21:39:00
Quote Anchor link
Waarom zet je dat dan niet in elke index file apart? Dat gaat wel net zo snel.

Ik ben er trouwens nog niet uit met IE6.. :S Hij wil de achtergrond van de "tab" daar niet inkleuren bij de hover.. :S

Wouter K

Wouter K

24/01/2008 22:27:00
Quote Anchor link
http://www.rc-plaza.nl/

Hier gebruikt hij het ook , misschien spieken of vriendelijk vragen ? :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/01/2008 22:28:00
Quote Anchor link
@ Robert: ik heb net een website gemaakt waarbij de actieve link wordt bijgehouden met een class: www.seedsofyoga.com

Robert Deiman

Robert Deiman

24/01/2008 22:53:00
Quote Anchor link
@Jan

Bedankt voor het meedenken, maar dat is het nu niet meer.. Hij geeft keurig in elke browser aan welke pagina je zit. (inderdaad met een class)
Maar ik krijg alleen de hover in het menu niet goed in IE6.

FF en IE7 werken wel prima. (opera dacht ik ook)

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.