Met ajax pagina inladen met tinyMCE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin

Robin

18/03/2009 13:39:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag gebruikmaken van tiny_MCE editor voor een website beheer systeem. Nu maak ik ook gebruik van AJAX. Alle pagina's worden ingeladen in een content div. Alles werkt perfect! behalve het inladen van de pagina met de editor. De pagina wordt goed ingeladen, maar de editor wordt niet weergegeven.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan gaan oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 11:25:52
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 13:44:00
Quote Anchor link
uhm....

Is het een volledige pagina die je inlaad? en kloppen de paden ook? Want zodra je inlaad vanaf een andere map veranderd het pad ook.
 
Robin

Robin

18/03/2009 13:48:00
Quote Anchor link
Ik heb het voor de zekerheid het volledige pad gebruikt, en ja hij laad de hele pagina in.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 13:50:00
Quote Anchor link
nee ik bedoel het pad in de pagina die je inlaad. als ik het goed heb moet je jcrips/tinyMCE/.... nog iets inladen. dat pad moet wel kloppen, *krijg je toevallig een foutmelding? iets als tinyMCE is geen object*
 
Robin

Robin

18/03/2009 13:53:00
Quote Anchor link
Nee dit pad klopt ook, ik heb nu een andere oplossing.

Ik heb een functie gemaakt, je moet eerst klikken op een link en vervolgens wordt de editor geladen. Dit werkt wel:)
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 13:57:00
Quote Anchor link
Hm? Hoe zou het anders moeten? De actie die je doorvoert met die klik, zet die eens op een js window.onLoad
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

18/03/2009 14:00:00
Quote Anchor link
De editor werkt met javascript en de javascripts in de head tag worden enkel bij een paginarefresh ingeladen ;)
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 14:01:00
Quote Anchor link
dan doe je een 1 malige refresh, dat hoeft niet onClick
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

18/03/2009 14:03:00
Quote Anchor link
Misschien een kleine maar niet onbelangrijke opmerking onClick is niet valid, je moet onclick gebruiken. (Kleine letters dus)
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 14:05:00
Quote Anchor link
onclick kan ook in javascript. ik weet niet hoor? wss bedoel jij actionscript, daar is het kleine letters :p

Maar alsnog, een link aanklikken om de editor in te laden? is dat niet overbodig?
 
Robin

Robin

18/03/2009 14:14:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<script type="text/javascript>
                            window.onload=loadtiny;
                            </script>


dit werkt niet dus gebruik ik nu

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<a onClick="loadtiny(); return false;">Editor laden</a>
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 14:17:00
Quote Anchor link
doe dan wel onload loadtiny() en niet loadtiny
 
Robin

Robin

18/03/2009 14:25:00
Quote Anchor link
Dat maakt toch niets uit? loadtiny is enkel de naam van de functie?
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

18/03/2009 14:26:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 18.03.2009 14:05:
onclick kan ook in javascript. ik weet niet hoor? wss bedoel jij actionscript, daar is het kleine letters :p

Maar alsnog, een link aanklikken om de editor in te laden? is dat niet overbodig?

Ik bedoel wanneer je onclick meegeeft aan een element, bv <input type="button" onclick="jsfunctiezeik();" />, <a href="#" onclick="jsfunctiezeik();">Blaat</a> etc etc




@ Robin; lol! Dat maak veel uit! Zonder () is het geen functie meer maar kan het bv een var zijn (in js)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter De Schuyter
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 14:30:00
Quote Anchor link
Wat paradox *tm tekentje :P* zegt. () maakt genoeg uit. of er nou vars tussen staan of niet, naam() geeft altijd aan dat het een functie is.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/03/2009 14:46:00
Quote Anchor link
Maar niet als je hem in een onload (o.i.d.) moet stoppen.

Doe bijv. dit maar eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
document.getElementById("clicker").click = test();

Hij zal test() direct uitvoeren. Als je het zo doet:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
document.getElementById("clicker").click = test;

zal hij hem pas uitvoeren wanneer er op geklikt wordt.

Ten minste, dat maakte ooit bij mij verschil uit. Het duidelijkste is om het zo te doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
document.getElementById("clicker").click = function () {
    test();
  };
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

18/03/2009 15:33:00
Quote Anchor link
Jezpur schreef op 18.03.2009 14:46:
Het duidelijkste is om het zo te doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
document.getElementById("clicker").click = function () {
    test();
  };

Welk nut heeft je functie dan nog? In bovenstaand vb geen nut meer dus..
 
Robin

Robin

19/03/2009 09:52:00
Quote Anchor link
Ik werk zelf veel met google Chrome, hierin werkt alles nu perfect. Maar in IE en FF werkt het nog niet.

FireBug geeft ook geen fout meldingen.

ik gebruik het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<script type="text/javascript">
                function Editor() {
                    tinyMCE.init({
                        // General options
                        mode : "exact",
                        elements : "elm1",
                        theme : "advanced",
                        skin : "o2k7",
                        plugins : "safari,layer,table,save,advhr,advimage,advlink,emotions,iespell,inlinepopups,insertdatetime,preview,media,searchreplace,print,contextmenu,paste,directionality,fullscreen,noneditable,visualchars,nonbreaking,xhtmlxtras,template,imagemanager,filemanager",

                        // Theme options
                        theme_advanced_buttons1 : "save,|,bold,italic,underline,|,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull,fontselect,fontsizeselect,bullist,numlist,|,search,replace,|,link,unlink,|,image,|,undo,redo",
                        theme_advanced_buttons2 : "cut,copy,pastetext,|,insertdate,inserttime,|,forecolor,backcolor,|,hr,|,table,|,sub,sup,|,charmap,|,print,|,fullscreen",                        //theme_advanced_buttons1 : "save,newdocument,|,bold,italic,underline,strikethrough,|,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull,|,styleselect,formatselect,fontselect,fontsizeselect",
                        //theme_advanced_buttons2 : "cut,copy,paste,pastetext,pasteword,|,search,replace,|,bullist,numlist,|,outdent,indent,blockquote,|,undo,redo,|,link,unlink,anchor,image,cleanup,help,code,|,insertdate,inserttime,preview,|,forecolor,backcolor",
                        //theme_advanced_buttons3 : "tablecontrols,|,hr,removeformat,visualaid,|,sub,sup,|,charmap,emotions,iespell,media,advhr,|,print,|,ltr,rtl,|,fullscreen",
                        //theme_advanced_buttons4 : "insertlayer,moveforward,movebackward,absolute,|,styleprops,spellchecker,|,cite,abbr,acronym,del,ins,attribs,|,visualchars,nonbreaking,template,blockquote,pagebreak,|,insertfile,insertimage",
                        theme_advanced_toolbar_location : "top",
                        theme_advanced_toolbar_align : "left",
                        theme_advanced_statusbar_location : "bottom",
                        theme_advanced_resizing : true,
                    });
                }
</script>


en op dit aan te roepen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<textarea name="content" id="elm1" onclick="Editor(); return false;" style="width:100%" rows="15" cols="20"></textarea>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.