Mijnenveger omliggende velden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Senior developer (PHP en VB.NET)

Functie De development afdeling bestaat uit 2 teams. Het productteam (10 developers) is verantwoordelijk voor verschillende applicaties met als doel om zoveel mogelijk te automatiseren en uit te werken tot standaard software. Met diverse Solutions Architecten en ervaren developers denken ze voortdurend mee met hun klanten en bouwen ze de basis van het uiteindelijke maatwerk dat wordt geleverd. Hiernaast hebben ze een maatwerk/projectteam. Dit team bestaat momenteel uit 8 developers (junior tot senior) en is verantwoordelijk voor het maatwerk in hun klantprojecten. Momenteel zijn ze op zoek naar een senior developer die aan de slag gaat in het productteam. Hierin

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »
Micha

Micha

14/11/2007 19:00:00
Quote Anchor link
Hoi!

Ik ben aan het proberen om met php een mijnenveger spel na te maken. De velden waar de bommen in liggen laat ik random berekenen en sla ik op in een array.
De vraag die ik nu heb, hoe kan ik het beste de omliggende velden van deze bommen berekenen? Dus hoeveel bommen er tegen een bepaald vakje aanliggen..

Hier een voorbeeld van de array met bommen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
Array ( [1] => 156 [2] => 311 [3] => 122 [4] => 199 [5] => 169 [6] => 221 [7] => 228 [8] => 314 [9] => 114 [10] => 152 [11] => 232 [12] => 245 [13] => 276 [14] => 242 [15] => 324 [16] => 28 [17] => 343 [18] => 27 [19] => 89 [20] => 301 [21] => 204 [22] => 47 [23] => 116 [24] => 301 [25] => 345 [26] => 237 [27] => 393 [28] => 266 [29] => 254 [30] => 336 [31] => 306 [32] => 233 [33] => 18 [34] => 281 [35] => 244 [36] => 41 [37] => 325 [38] => 210 [39] => 393 [40] => 125 [41] => 63 [42] => 60 [43] => 341 [44] => 324 [45] => 319 [46] => 368 [47] => 276 [48] => 276 [49] => 380 [50] => 272 [51] => 186 )
?>


Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..
 
PHP hulp

PHP hulp

06/10/2024 12:57:49
 
Peter Dorn

Peter Dorn

14/11/2007 19:05:00
Quote Anchor link
Ik denk dat de snelste klap is voor elke bom alle omliggende vakken bepalen, en vervolgens voor elk vak een var +1 zetten...
 
Mr D

Mr D

14/11/2007 19:14:00
Quote Anchor link
ik denk dat je het beste een twee dimensionale array kan maken. Dan sla je hierin per vakje de status op. Vervolgens kan je de omliggende velden bekijken
dus van bijvoorbeeld bord[4][4] zijn de omliggende velden
[5][4]
[4][5] enz.
 
Micha

Micha

14/11/2007 19:47:00
Quote Anchor link
Ik ben nu al een stuk verder met de volgende code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

                $field
[$counter] = 0;
                if( in_array( $counter + $this->fieldSize, $bombs ) )
                    $field[$counter]++;
                if( in_array( $counter + $this->fieldSize + 1, $bombs ) )
                    $field[$counter]++;
                if( in_array( $counter + $this->fieldSize - 1, $bombs ) )
                    $field[$counter]++;
                if( in_array( $counter - $this->fieldSize, $bombs ) )
                    $field[$counter]++;
                if( in_array( $counter - $this->fieldSize + 1, $bombs ) )
                    $field[$counter]++;
                if( in_array( $counter - $this->fieldSize - 1, $bombs ) )
                    $field[$counter]++;
                if( in_array( $counter - 1, $bombs ) )
                    $field[$counter]++;
                if( in_array( $counter + 1, $bombs ) )
                    $field[$counter]++;
?>


Alleen, als een veld nu aan het einde van rij ligt, dan pakt hij hem soms ook voro de rijen daaronder.

Voorbeeld ( x is een bom )

1 - 2 - 2 - 2 - 2
x - 2 - x - x - 1
2 - 3 - 2 - 2 - 3
x - 1 - 0 - 0 - 0

Zoals je ziet, die 3 op de 3e rij, is voor die links er boven, maar ook voor die op de rij eronder en erboven in de 1e kolom.. Hoe kan ik dit tegengaan?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

14/11/2007 19:57:00
Quote Anchor link
Je kan de lengte van een array bepalen (bijvoorbeeld zo: count($field[1]) -> Deze geeft de lengte van de rij. Zit een bom op het veld die gelijk staat aan de lengte van de rij - 1 (een array begint met tellen bij 0) dan bereken je alleen in dezelfde rij en links ervan.
 
Peter Dorn

Peter Dorn

14/11/2007 21:45:00
Quote Anchor link
Omdat ik het idee wel leuk vond, maar het niet bepaald iets is wat je zomaar uitlegt heb ik het even zelf gemaakt :)

Dit is het ongeveer geworden:
http://private.xxx.nl/projects/scripts/mijnenveger/
Gewijzigd op 02/03/2012 14:17:10 door B a s
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

14/11/2007 21:51:00
Quote Anchor link
@ Peter: ziet er leuk uit.

Tip: id's mogen niet met een cijfer beginnen.
 
Peter Dorn

Peter Dorn

14/11/2007 21:52:00
Quote Anchor link
@Jan: aangepast!
 
Desertme(sander)

desertme(sander)

15/11/2007 09:41:00
Quote Anchor link
netjes hoor ziet er wel al leuk uit
 
Peter Dorn

Peter Dorn

15/11/2007 09:47:00
Quote Anchor link
Dank je :) Heb er nog wat leuke extra's aan toegevoegd als hint, veld markeren als bom, en een leuk geluidje als je af / klaar bent. Tevens kan je zelf de grootte van het veld nu bepalen :D
 
Robert Deiman

Robert Deiman

15/11/2007 10:21:00
Quote Anchor link
Peter, het klopt nog niet met het originele spel. Als je op een plek klikt waar "en geen bom, en geen nummers" zijn dan wordt dat hele stuk open :)

Wel leuk gemaakt overigens :)
 
Peter Dorn

Peter Dorn

15/11/2007 10:29:00
Quote Anchor link
Ja klopt, daar was ik me ook van bewust.. maar aangezien dat geen 3 regels code zijn heb ik dat eerst even achterwegen gelaten. Misschien suggesties om dit zo efficient mogelijk op te lossen?

Ik heb nu alle aanwezige velden in een Array staan.

Stel veld 10 heeft een '2', dan is het: Array[ 10 ] => 2
Is veld 10 een bom, dan is het: Array[ 10 ] => 0
Is veld 10 'leeg', dan is het: Array[ 10 ] -1
 
Robert Deiman

Robert Deiman

15/11/2007 12:10:00
Quote Anchor link
Nou, dan ga je elk aangrenzend veld af, net als je doet met het bepalen van een nummer voor een vakje. Is het vakje leeg, dan omdraaien, is het een nummer die eraan grenst, dan omdraaien. Is het een bom dan niet. Het is een beetje dezelfde techniek die erbij komt kijken.
 
Peter Dorn

Peter Dorn

15/11/2007 12:15:00
Quote Anchor link
En dan moet ik voor elk omliggend vak ook weer alle omliggende vakken bepalen... etc... etc... eens kijken hoe dat gaat lukken :p
 
Robert Deiman

Robert Deiman

15/11/2007 12:31:00
Quote Anchor link
@Peter

Simpel, dat hoeft alleen bij omliggende vakjes van een aangrenzend leeg vakje. Staat er een nummer, dan hoef je niet alle omliggende vakjes af, staat er een bom, dan hoef je ook niet alle omliggende vakjes af.

Sla alle omliggende lege vakjes op in een array, en ga daarmee verder, of doe het direct door in de controle lus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if($array[rijnr][kolnr] == -1){  
    //controleer omliggende vakjes}
 
Peter Dorn

Peter Dorn

15/11/2007 12:32:00
Quote Anchor link
Ik denk dat ik al weet hoe ik het ga doen. Als het straks helemaal klaar is Post ik het wel in de Scripts sectie :)

Edit: Het lijkt er op dat het me is gelukt!
Als iedereen even zou willen testen of alles werkt, dan zal ik als dat het geval is alles posten :)

http://private.xxx.nl/projects/scripts/mijnenveger/
Gewijzigd op 02/03/2012 14:17:18 door B a s
 
Robert Deiman

Robert Deiman

15/11/2007 13:06:00
Quote Anchor link
Klopt niet altijd. (zie voorbeeld)

Afbeelding

Bovendien klikte ik niet op een leeg vakje, maar een nummer daar 1 vakje vandaan. -> Je moet die functie ALLEEN aanroepen wanneer op een leg vakje is geklikt ;)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/11/2007 13:16:00
Quote Anchor link
Deze klopt ook nog niet helemaal:

http://phphulp.jorendewit.nl/temp/mijnenveger.png

Zie de 1 helemaal rechtsonderin...

ps. Dit komt doordat als je op een leeg vakje klikt er automatisch een 1 in komt te staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Peter Dorn

Peter Dorn

15/11/2007 13:21:00
Quote Anchor link
@Blanche: Dat heb ik net ook ontdekt ja :)
Ik ben nu aan het kijken waar die vandaan komt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.