mod_rewrite

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »
Yori Hak

Yori Hak

18/01/2009 18:27:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met 'n nieuwe website voor mezelf, en hierbij gebruik ik nu nog urls als blog.php?news_id=1, en ik wil dit gaan vervangen door /blog/1.

Ik ben al opweg, maar kom er nu niet meer uit.

Ik heb tot nu toe dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^09/blog/([0-9]+)/?$ 09/blog.php?news_id=$1


Op 'n ander forum zeggen ze dat dit klopt. Alleen dat ik het misschien verkeerd zou opvragen. Dit doe ik nu dus zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$query = "SELECT * FROM y_tbl_news WHERE news_id =".intval($_GET['news_id']);


De link is : http://www.yworks.nl/09/blog.php?news_id=1 en dat zou dus moeten worden http://www.yworks.nl/09/blog/1. Alleen als je nu naar die url gaat (http://www.yworks.nl/09/blog/1) dan zie je dat ie de melding geeft, "geen rijen gevonden".

Wie kan mij zeggen wat ik fout doe..? En hoe het dan wel moet?
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 21:33:48
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/01/2009 19:06:00
Quote Anchor link
http://www.phptuts.nl/view/28/

Edit: overigens retourneert $_GET['news_id'] waarschijnlijk het id + een /, omdat je die ook variabel instelt via de ?. Dump het maar eens: var_dump().
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/01/2009 19:10:00
Quote Anchor link
Plaats ook eens de [R] flag achter je RewriteRule, dan wordt zichtbaar naar welke url er eigenlijk doorverwezen wordt...
 
Yori Hak

Yori Hak

18/01/2009 19:49:00
Quote Anchor link
@ Jezpur: Ik heb indd die tutorial gebruikt juist, dus ik zou alles goed gedaan moeten hebben.
En de url werkt ook wel, alleen er worden geen gegevens uit de database gehaald, wat wel gebeurd als je de standaard url gebruikt (blog.php?news_id=1).

@Blanche: Ik heb [R] erachter gezet, maar snap niet wat je bedoelt met dat het zichtbaar wordt naar welke url er eigenlijk doorverwezen wordt. Ik zie namelijk geen verschil.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/01/2009 19:54:00
Quote Anchor link
Mijn vorige post:
Edit: overigens retourneert $_GET['news_id'] waarschijnlijk het id + een /, omdat je die ook variabel instelt via de ?. Dump het maar eens: var_dump().
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Yori Hak

Yori Hak

18/01/2009 20:00:00
Quote Anchor link
var_dump(); geef het volgende:

Warning: Wrong parameter count for var_dump() in /customers/yworks.nl/yworks.nl/httpd.www/09/blog.php on line 149

Maar als het het id + een / zou geven waarom werkt de 'gewone' url wel? Sorry maar ik het snap het niet:$. Wat zou de oplossing zijn?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/01/2009 20:05:00
Quote Anchor link
Heb je dit gedaan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
var_dump($_GET['news_id']);
?>


Volgens mij niet....
 
Yori Hak

Yori Hak

18/01/2009 20:08:00
Quote Anchor link
Mijn excuses, niet goed gedaan.

Bij de gewone link (blog.php?news_id=1) geeft ie string(1) "1"
En bij de vriendelijke url (blog/1) geeft ie NULL
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/01/2009 20:23:00
Quote Anchor link
Hij matcht dus niet aan ([0-9]+). Anders had $1 wel "1" bevat, waardoor $_GET['news_id'] weer "1" bevat.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

18/01/2009 20:23:00
Quote Anchor link
Je javascript werkt ook niet op de URL. de javascript slider werkt niet. En op de andere URL wel.
 
Yori Hak

Yori Hak

18/01/2009 20:26:00
Quote Anchor link
Ok. Maar wat is nou daadwerkelijk de oplossing?

Ik heb ook al
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^09/blog/(.*)$ 09/blog/$1

geprobeerd, maar dat levert hetzelfde op.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

18/01/2009 20:45:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^09/blog/([0-9]+)/?$ 09/blog.php?news_id=$1 [R]

Dat bedoelde ik. Nu zul je zien dat de url in de adresbalk verandert als de RewriteRule uitgevoerd wordt.

Controleer eens of er nu wel naar de goede url verwezen wordt. Verandert hij niet, dan wordt de RewriteRule dus niet uitgevoerd en gaat het ergens anders waarschijnlijk al fout.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.