MP3 bestanden samenvoegen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Low-code developer

Functie omschrijving Heb jij altijd al een training willen volgen in het buitenland? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alphen ad Rijn zijn wij op zoek naar kandidaten die aan de slag willen als Low Code Developer! Beschik jij over HBO/WO nivo, bij voorkeur Informatica, maar een ander technische opleiding zoals bijv. wiskunde, natuurkunde is ook goed. Heb jij aantoonbare affiniteit met IT en ben jij gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en klantgericht? Lees dan snel verder! Je wordt getraind tot een volwaardig Low Code Developer, het traject ziet er als volgt uit: Start 1e week januari, opleiding van 3 weken

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »
Jolly Janssen

Jolly Janssen

08/11/2023 21:38:37
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb online een stukje code gevonden

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
file_put_contents('combined.mp3',
    file_get_contents('file1.mp3') .
    file_get_contents('file2.mp3'));


Dit werkt, echter de bestandsnamen die ik wil gebruiken staan bij mij in een database.

Nu heb ik iets in elkaar gezet waar ik al van weet dat het niet gaat werken, maar wat is de oplossing?

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?PHP

    include("connect.php");

    file_put_contents('test.mp3',

    $query13 = "select * from nieuwsbulletin_items WHERE nieuwsbulletin = '1'";                                            
        if ($result13 = mysqli_query($con, $query13)) {                                                
            while ($row13 = $result13->fetch_assoc()) {


    
        file_get_contents(''.$row13["bestand"].'') .

    
    
        }
    
    }

    
    file_get_contents('6 Slot.mp3')
    
    );

    
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 06:51:23
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/11/2023 21:52:03
Quote Anchor link
Ik heb nooit geweten dat je MP3's met file_put_contents() kon combineren. Ik dacht dat je te maken zou hebben met indexen, en checksums. :-)

Maar als de bestandsnamen in de database staan, dan kan je die toch in een variabele plaatsen?
Daarnaast is een while() loop niet nodig als je één record krijgt. En verder ga je ooit eens de mist in met je genummerde variabelen.

Het achterelkaar plakken van een MP3 heeft wel een nadeel. Het tijdspoor klopt dan niet.
Dus een nette manier is het niet. De beste oplossing is met ffmpeg:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ffmpeg -i "bestand1.mp3" -i "bestand2.mp3" -i "bestand3.mp3" -filter_complex "concat=n=3:v=0:a=1" -y "uitvoer.mp3"

Dit commando heb ik uit ChatGPT, dus het is even proberen.
Gewijzigd op 08/11/2023 22:13:23 door - Ariën -
 
Jolly Janssen

Jolly Janssen

09/11/2023 09:09:34
Quote Anchor link
Hallo Arien,

Het stukje code dat ik gebruikte werkte gewoon goed.
De while is nodig omdat er meer resultaten zijn.

Met het stukje code van jou blijft mijn vraag dus het zelfde. Hoe krijg ik die resultaten op die plek.
Soms zijn het 6 bestanden, soms zijn het 4 bestanden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2023 09:10:40
Quote Anchor link
Waarom zou je geen ffmpeg gebruiken? Dan weet je dat je 100% goed zit. Met file_put_contents() zit je bij wijze van spreken als een holbewoner mp3's aan elkaar te knopen. Indexen kloppen niet meer, en de kans op corruptie is aanwezig.
Gewijzigd op 09/11/2023 09:14:23 door - Ariën -
 
E vH

E vH

09/11/2023 09:28:16
Quote Anchor link
Quote:
Nu heb ik iets in elkaar gezet waar ik al van weet dat het niet gaat werken, maar wat is de oplossing?


Maar wat is de vraagstelling?

Als ik even snel naar je eerste voorbeeld kijk en die vergelijk met je scriptje.. dan zou ik denken dat de werking hetzelfde zou zijn...

Het enige wat ik kan bedenken is dat de volgorde misschien niet klopt.. dan zou je wellicht je query moeten aanpassen?

Zoals ik al zei; wat is de vraagstelling. Wat gaat er goed/fout?
 
Jolly Janssen

Jolly Janssen

09/11/2023 09:29:45
Quote Anchor link
Beste,

De vraag blijft het zelfde;
Hoe krijg ik in de While het ffmpeg of file_get_contents
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2023 09:38:43
Quote Anchor link
Kijk eens naar de assignment operator van PHP:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$text
= "Hallo ";
$text .= "daar!";

echo $text;
?>


Dus eerst moet je de bestandsnamen ophalen, en dus je $text uitbreiden, en die variabele verwerk je in je opdracht.

Dus bij ffmpeg moet je dus steeds dit uit je while() krijgen. Zoiets dus in het kort:

-i "$row['file']"
En dan de rest van het commando erachteraan, en die met system() uitvoeren. Let erop dat je ffmpeg wel geïnstalleerd hebt.
Gewijzigd op 09/11/2023 09:43:23 door - Ariën -
 
Jolly Janssen

Jolly Janssen

09/11/2023 09:44:42
Quote Anchor link
Beste,

Wij gebruiken gewoon hosting online, dus ik weet niet of daar ffmpeg op staat.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2023 09:47:18
Quote Anchor link
Soms wel, soms niet.
Probeer het eens met system() of shell_exec(), en dan weet je het.
Gewijzigd op 09/11/2023 09:49:33 door - Ariën -
 
E vH

E vH

09/11/2023 09:52:41
Quote Anchor link
En als je nou zoiets probeert:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5

// handmatige test
$var  = file_put_contents('combined.mp3');
$var .= file_get_contents('file1.mp3');
$var .= file_get_contents('file2.mp3');


Krijg je dan het gewenste resultaat?

Dan zou je het ook zo kunnen opzetten:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$var  = file_put_contents('combined.mp3');
// query
// start lus
$var .= file_get_contents($row['bestand']);
//einde lus
Gewijzigd op 09/11/2023 09:53:00 door E vH
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2023 10:15:12
Quote Anchor link
En die file_get_contents($row['bestand']) kan je dus ook vervangen door -i "$row['file']" als je het betrouwbare ffmpeg wilt gebruiken.
 
Jolly Janssen

Jolly Janssen

09/11/2023 10:21:25
Quote Anchor link
E vH als ik die van jou doe uitvoeren krijg ik 500 Foutmelding

en voer ik

shell_exec("ffmpeg -i '1 'Welkom.mp3' -i 2 Bericht 1.mp3' -filter_complex 'concat=n=3:v=0:a=1' -y 'uitvoer.mp3'");

uit dan krijg ik een witte pagina en geen mp3 file
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2023 10:32:49
Quote Anchor link
Ja, dat kan. Je voert een commando uit, en die heeft geen interactie met PHP.
Mogelijk is je mp3-file al gecreëerd in uitvoer.mp3?

Misschien is het handiger om output te tonen. Dan weet je in ieder geval wat er gebeurt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$output
= shell_exec("ffmpeg -i '1 'Welkom.mp3' -i 2 Bericht 1.mp3' -filter_complex 'concat=n=3:v=0:a=1' -y 'uitvoer.mp3'");
echo "Uitvoer:" .$output;
?>

Lees ook even wat shell_exec doet. Elke functie die je gegeven wordt is handig om even na te lezen.

Verder klopt E vh zijn code niet, daarmee probeer je een file_put_contents() aan een file_get_contents() te rijgen.
Gewijzigd op 09/11/2023 11:07:09 door - Ariën -
 
E vH

E vH

09/11/2023 10:37:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php

include("connect.php");

$query13 = "select * from nieuwsbulletin_items WHERE nieuwsbulletin = '1'";                                            
$var = '';
if ($result13 = mysqli_query($con, $query13)) {                                                
    while ($row13 = $result13->fetch_assoc()) {
        $var .= file_get_contents($row13["bestand"]);
    }
}

    $var .= file_get_contents('6 Slot.mp3');
    file_put_contents('test.mp3', $var);
    
?>


probeer bovenstaande even.

Zojuist getest met deze code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$var = file_get_contents('sample-3s.mp3');
$var .= file_get_contents('sample-6s.mp3');
$var .= file_get_contents('sample-9s.mp3');

file_put_contents('test.mp3', $var);


werkte prima
Gewijzigd op 09/11/2023 10:38:11 door E vH
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2023 10:52:09
Quote Anchor link
Neemt niet weg dat MP3's samenvoegen op deze manier geen goede oplossing is.
Ik durf niet te zeggen wat er gebeurt als je audio met meerdere bitrates gaat samenvoegen, en of alle players er wel goed mee om gaan. De tijdlijn is al sowieso brak met enkel de tijd van het eerste bestand.
 
Jolly Janssen

Jolly Janssen

09/11/2023 10:53:18
Quote Anchor link
E vH die van jou werkt nu goed.

- Ariën - bij output krijg ik niets te dien.
 
E vH

E vH

09/11/2023 10:53:58
Quote Anchor link
- Ariën - op 09/11/2023 10:52:09:
Neemt niet weg dat MP3's samenvoegen op deze manier geen goede oplossing is.
Ik durf niet te zeggen wat er gebeurt als je audio met meerdere bitrates gaat samenvoegen, en of alle players er wel goed mee om gaan. De tijdlijn is al sowieso brak met enkel de tijd van het eerste bestand.


Zover heb ik niet getest ;-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2023 10:54:11
Quote Anchor link
Jolly Janssen op 09/11/2023 10:53:18:
E vH die van jou werkt nu goed.

- Ariën - bij output krijg ik niets te dien.


Probeer het eens met iets simpels, zoals whoami als commando.
Zet ook je fout-afhandeling in PHP even op maximaal.

Edit: puntkomma miste i.p.v. een dubbele punt in mijn vingervlugheid.
Heb mijn bericht ge-edit.

Toevoeging op 09/11/2023 11:44:26:

Goed nieuws: Ik heb net succesvol met FFMPEG op mijn computer (WSL;Windows Subsystem for Linux) drie mp3's achter elkaar geplakt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ffmpeg -i "1.mp3" -i "2.mp3" -i "3.mp3" -filter_complex "concat=n=3:v=0:a=1" -y "uitvoer.mp3"


Het tijdspoor is hiermee ook prima.
Gewijzigd op 09/11/2023 11:45:24 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

10/11/2023 12:24:30
Quote Anchor link
Het is sowieso geen slim idee om audiobestanden aan elkaar te plakken in PHP en verwachten dat het blijft werken. Interessant genoeg bestaat MP3 uit frames waarmee het gesynchroniseerd kan worden. Maar er zijn ook frames met metadata. Het zou dus (korte) glitches kunnen geven in het geluid. Helemaal precies weten doe ik het niet omdat ik geen zin heb geld te betalen voor de officiële MP3 standaard, als je ook met Ogg Vorbis kunt werken.
Het is dan slimmer om Ariëns voorbeeld te gebruiken, daar wordt wel met allerlei frames rekening gehouden.

En het is een nogal domme techniek om met file_get_contents() eerst complete MP3-bestanden (in theorie GB's groot) helemaal in het RAM van je webserver te laden, om ze daarna alleen maar na elkaar naar de browser te sturen. Gebruik dan meteen readfile().
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/11/2023 12:34:28
Quote Anchor link
Het is dan te hopen dat de hostingserver ffmpeg geïnstalleerd heeft.
Zo niet, kan je altijd een (managed) VPS nemen, of kijken of je een conversiedienst kan vinden met een API.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.