Multi-language ondersteuning

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Back-end PHP Developer

Dit ga je doen Her- en uitbouwen van het inhouse softwareplatform dmv PHP; Onderhouden van bovengenoemd platform in PHP; Sparren met het team; Meedenken over nieuwe functionaliteiten, security etc; Jouw input leveren aan het proces door op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen etc. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de omgeving van Alkmaar, levert wereldwijd oplossingen op het gebied van IT. Dag in dag uit werken zij met veel passie aan hun product waarmee ze streven naar verbeteringen binnen zorg. Voor onze klant zijn we op zoek naar een medior PHP Developer. Je komt te werken

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »
HaasOnline XX

HaasOnline XX

27/06/2007 22:33:00
Quote Anchor link
Beste mede-PHP proggers,

Ik ben bezig mijn internetsite opnieuw op te zetten en ik wil dat de interface meerdere talen gaat ondersteunen. Ik had bedacht dat afhankelijk van de taal instelling een include geladen wordt met taal strings. Het ziet er zo uit ongeveer:

-Taalbestand-
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

$GENERAL_YES
= 1000;

function
GetString( $item ) {
   if ($item==1000) { return "Yes"; }
}

?>


-Internetsite zelf-
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

// code bla bla......

function ViewForum() {
   echo GetString( $GENERAL_YES )."<br>\n";
}

?>


Deze code werkt dus niet, mits ik globals gebruik. Eigenlijk wil ik dat niet omdat de code dan zo groot en omslachtig wordt.

Iemand een suggestie hoe dit beter kan, dus zonder een global in de internetsite zelf te defineren? (Andere suggesties zijn ook welkom natuurlijk)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door HaasOnline XX
 
PHP hulp

PHP hulp

27/07/2024 07:00:24
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

27/06/2007 23:10:00
Quote Anchor link
Je zou ook gewoon een php bestand aan kunnen maken in de trend van:

language_nl.php
language_en.php

en in die bestanden zet je dan:

$general_yes = 'ja';

en

$general_yes = 'yes';

etc...

En als de gebruiker een taal kiest je en je deze laat onthouden door bijvoorbeeld met een cookie te zetten en deze in de pagina op te vragen wat zijn keuze is laat je een switch lopen op de betreffende cookie

switch($_COOKFIE['taal'])
{
case 'nl':
include "language_nl.php";
break;

case 'en':
include "language_en.php";
break;
}
 
PHP Newbie

PHP Newbie

27/06/2007 23:14:00
Quote Anchor link
Het talen bestand voor een site van me (deze werkt met 2 talen, nederland en engels):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
<?php
    if(isset($_SESSION['taal']) && $_SESSION['taal'] == 'en')
    {

        $taal = 1;
    }

    elseif(isset($_SESSION['taal']) && $_SESSION['taal'] == 'nl')
    {

        $taal = 0;
    }

    elseif(isset($_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']) && ereg('nl', $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']) == true)
    {

        $taal = 0;
    }

    else
    {
        $taal = 1;
    }

    
    $t['pagina']         = array('Pagina',         'Page');
    $t['voorkant']        = array('Voorkant',        'Front');
    $t['achterkant']    = array('Achterkant',     'Back');
    $t['boekje']        = array('boekje',        'booklet');
    $t['persing']        = array('persing',        'pressing');
    //de bedoeling lijkt me duidelijk
    
    foreach($t as $key => $value)
    {

        $t[$key] = $value[$taal];
    }

    
    $taal = ($taal == 0) ? 'nl' : 'en';
    
    //nu kun je ook doen ($taal == nl) ? 'Een text in het nederlands' : 'A text in English';
?>
 
HaasOnline XX

HaasOnline XX

27/06/2007 23:18:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie. Ik gebruik alleen integers vanwege het beperkte geheugen op de server, plus het is iets sneller. Ik gebruik de gebruiker zijn gegevens (statitieken) op de instelling mee op te slaan om problemen met lokale cookies te voorkomen. (ze kunnen geblocked zijn vandaar, plus de instelling vergaat niet)

Ik vroeg alleen hoe ik de variabele zoals $general_yes kan gebruiken in functies zonder in de functie aan te geven dat ik een global gebruik. ik wil dus dat de variabele zoals $general_yes standaard global staan ivm dat ik dit moet opgeven.

Nog een voorbeeld in de main: (dit werkt niet en dit moet gaan werken)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php

// code bla bla......

function ViewForum() {
   echo GetString( $GENERAL_YES )."<br>\n";
}

?>


Nog een voorbeeld in de main: (dit werkt wel, maar wil ik niet)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php

// code bla bla......

function ViewForum() {
   global $GENERAL_YES;
   echo GetString( $GENERAL_YES )."<br>\n";
}

?>
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

27/06/2007 23:31:00
Quote Anchor link
Als je het niet via cookie's wilt doen kun je indien de gebruiker een account heeft natuurlijk ook deze instelling in de database op slaan of gebruik maken van de http data die ook aangeeft welke taal keuze de browser heeft.

Maar goed, ik merk het al... je wilt alleen integers gebruiken vanwege het beperkte geheugen op de server? Dit komt nogal komisch over als ik zo vrij
mag zijn (doe dat toch al) maar draait je server op een 386 processor met 32mb geheugen of iets in die trend?
 
HaasOnline XX

HaasOnline XX

28/06/2007 08:59:00
Quote Anchor link
@Danny:
Ik heb je verbeter suggestie verworpen, aangezien ik hetzelfde reeds eerder aandroeg (cookie). Mij vraag rest dus hoe ik globals kan vermijden?

Ps Integers zijn kleiner (in benodigde bits) en bij veel traffic wordt het geheugen van de server dus minder belast, hetgeen wat de snelheid ten goede komt. Maar dat weet je vast wel van assembler of C.

Edit:

Negatieve opmerking verwijderd.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door HaasOnline XX
 
Frank -

Frank -

28/06/2007 11:10:00
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik de hele zooi in een database zetten en vervolgens met Smarty (template-engine) aan de slag gaan. Smarty heeft ingebouwde ondersteuning voor meertalige websites, dat werkt uitstekend. Alle vaste onderdelen zet je in een taalbestand, de dynamische teksten sla je op in de database.

Op deze manier krijg je een goed te onderhouden website waar nooit een stuk tekst ontbreekt omdat je toevallig wat vergeten bent te vertalen. Smarty valt dan gewoon terug op de default-waarde (uit de default taal).

Ps. Lijkt mij niet zo handig om hier personen aan te vallen op hun reacties, niet zo netjes. Niet meer doen doen dus.
 
HaasOnline XX

HaasOnline XX

28/06/2007 11:31:00
Quote Anchor link
@pqFank:
Bedankt voor je reactie. Ik maak gebruik van een Excel werkblad met VBA om de PHP language bestanden te generen. Op zich is Smarty wel een goed alternatief, maar ik probeer de database aanvragen binnen de perken te houden om zo de verwerkings snelheid hoog te houden, maar wellicht staat hier wel wat in wat ik kan gebruiken, zal hem vanavond eens goed bestuderen.
 
Frank -

Frank -

28/06/2007 11:36:00
Quote Anchor link
De database-aanvragen kun je beperken door gebruik te maken van stored procedures. Daar heb je bv. PostgreSQL of MySQL 5.x voor nodig.

Verder kan een database echt wel enige duizenden calls per minuut verwerken, geen probleem. Een site als Tweakers gebruikt (of gebruikte) mysql 3 en 4 en verwerkte miljoenen gebruikers per dag. Geen enkel probleem, een database is gemaakt voor grote hoeveelheden werk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.