Mysql data omzetten naar pdf

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin damstra

kevin damstra

01/02/2009 15:07:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben hier niet zo vaak maar ik ben wee tegen een probleempje aangelopen, ik heb al gegoogled en ben erachter gekomen dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem maar ik heb nog geen duidelijk oplossing gevonden.

Op internet heb ik een HTML form geplaatst, hier vul je dus gewoon je naam adres ed in, deze worden dan naar een email adres gestuurd en verwerkt.

Nu wil ik dit aanpassen, de data die wordt ingegeven door een klant wordt opgeslagen in een mysql database. Nu zou ik graag willen dat de klant een mailtje krijgt met zijn bestelling in pdf formaat. Tegelijkertijd krijgen wij ook de bestelling binnen in pdf, zo kunnen we dit direct printen en in de boekhouding bijvoegen.

Dit is volgens mij wel mogelijk met php maar ik kan de juiste methode nog niet vinden.

Het werkt dus als volgt:

- Klant vult formulier in
- Formulier wordt opgeslagen in database
- Data wordt opgehaald en omgezet naar een pdf
- Pdf wordt verstuurd naar zowel de klant als het bedrijf

Van het formulier naar een database komt ik wel uit, alleen het pdf gedeelte kan ik nog niks voor vinden.

Is er iemand die dit probleem bekend voorkomt?

Ik heb nog geen proefformulier opgezet dus kan jullie nog niks laten zien, ik wil eerst weten of het uberaupt wel mogelijk is.
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 17:12:10
 
Jelmer -

Jelmer -

01/02/2009 15:23:00
Quote Anchor link
Ik heb persoonlijk goeie ervaring met FPDF en gebruik het voor m'n facturen. Het werkt prima met plaatjes en eigen lettertypen en je kan tekst simpel op de goeie plek zetten via coördinaten en de automatische text wrapping.

Op de scripts-pagina op fdpf.org zijn misschien nog handige uitbreidingen te vinden. Onder tutorials staan goeie voorbeelden.
 
Kevin damstra

kevin damstra

01/02/2009 15:30:00
Quote Anchor link
Deze had ik inderdaad ook gezien, het zet html om in een pdf.

Heb je er ook ervaring mee voor het omzetten van formulier, het zou dus mooi zijn als ik een standaard lay-out heb voor het bedrijf en dat daar de gegevens uit de database komen in te staan.

Ik zie tussen de tutorials van alles leuks staan maar ik ben eigenlijk op zoek naar een formulier voorbeeld, want de data voor in de pdf komt uit een database en is dus niet zomaar een html page omzetten naar pdf.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.